Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Isak21

Medlem
Jag har kollat via hemsida. det går att köp dom andra två platserna. Men dom är blockade när jag ska välja plats.

Har du försökt välja via SQ:s hemsida? (Logga in med bokningsreferens). När man väljer via SAS verktyg kan det strula. Jag kunde inte välja heller, endast via SQ.
 

LAU23

Medlem
CPH-VIE Business Austrian Airlines
17:40-19:25 21dec
VIE-AMS Business Austrian Airlines
20:15-22:15 21dec
AMS-SIN First Singapore Airlines
10:25 +1dag-05:55 +1dag 22dec
SIN-SYD Business Singapore Airlines
10:30-21:20 23dec

Inget tillgängligt i First under hela december mellan SIN-SYD när jag ringde idag.
Liten uppdatering iallfall, det gick inte att boka 20:40. Men har nu ändrat flighten mellan SIN-SYD från 10:30-21:20 23dec till SIN-SYD 00:45-11:50 24dec Detta också i Business. Tjejen i Tallinn löste det utan att jag behövde säga något om divorce segment. Så det är verkligen olika besked beroende på vem man pratar med.
Nu har jag 19h i SIN.
 
Innan jag ringer och terroriserar Tallinn, så tänkte jag kolla här. First från Amsterdam är tillgängligt från november (dvs inget i oktober)? Någon som har koll på tillgänglighet 2021? Om ingen vet så uppdaterar jag här nästa fredag då jag har pratat med Tallinn.
 

Johan Gott

Medlem
Innan jag ringer och terroriserar Tallinn, så tänkte jag kolla här. First från Amsterdam är tillgängligt från november (dvs inget i oktober)? Någon som har koll på tillgänglighet 2021? Om ingen vet så uppdaterar jag här nästa fredag då jag har pratat med Tallinn.

Gör en snabb testsökning på Google Flights. Då ser du vilket datum de börjar sälja first. Verkar vara måndag 26/10 när jag söker.

Sedan finns det väl teorier om att det går att boka 1 awardplats om det finns 3 platser till försäljning och 2 awardplatser om 4 finns till försäljning. Jag vet inte hur pass bekräftad den teorin är men den funkade ju väldigt bra på CPH-linjen tidigare.
 

A380

Medlem
Innan jag ringer och terroriserar Tallinn, så tänkte jag kolla här. First från Amsterdam är tillgängligt från november (dvs inget i oktober)? Någon som har koll på tillgänglighet 2021? Om ingen vet så uppdaterar jag här nästa fredag då jag har pratat med Tallinn.
Igår fanns det åtminstone 28:e och 30:e oktober. 2 platser från Amsterdam till Singapore i F.
 

Johan Gott

Medlem
Igår fanns det åtminstone 28:e och 30:e oktober. 2 platser från Amsterdam till Singapore i F.

På de 2 datumen finns det fortfarande 4 platser till försäljning så det är ju en liten bekräftelse på teorin. Bara för 2 datum, men ändå. Det kan adderas till de datum som diskuterats tidigare i tråden också.
 

Axxo

Medlem
Jag flyger AMS-SIN-DPS
Jag mellanlandning i Singapore på 2 timmar och 25 min. Hinner jag till The privare room? Vet något vilket terminal jag landar på / flyger vidare på?
Funderar på att ta ett senare flyg till Denpassar så jag får cirka 3,5 timmar i Singapore.
 
Jag flyger AMS-SIN-DPS
Jag mellanlandning i Singapore på 2 timmar och 25 min. Hinner jag till The privare room? Vet något vilket terminal jag landar på / flyger vidare på?
Funderar på att ta ett senare flyg till Denpassar så jag får cirka 3,5 timmar i Singapore.
Du bör hinna med det utan problem, klart beroende på hur mycket tid du vill lägga där och när på dygnet du landar. När jag mellanlandade på väg mot DPS så tog jag de flyget med 3,5h istället för 2,5 för att just få tid i The private room men i efterhand ångrade jag mig. Framförallt eftersom vi var rätt trötta när vi landade, var ju dock CPH flyget då så man landar väl cirka halv 1 på natten.
Man åt och drack duktigt mycket på flyget dit så vi var inte jättesugen på att trycka i oss ännu mer mat utan blev bara lite Dompa. Men i slutändan hade vi gärna tagit de tidigare flyget.
 
Toppen