Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Magnus8

Medlem
Vi vet väl alla att det som sas.se visar är kanske inte det de flesta önskar. Tänkta kanske att någon hade erfarenhet av en dylik bokning.
Annars får jag bland annat förslag via IST och KRT! (tror inte jag vill byta i Sudan!)
 
Ser att det finns fler alternativ från CPH om man kollar travelhacks än från ARN. Om man hittar nån sjysst resa från CPH, måste man då själv betala för ARN - CPH eller kan man ringa Tallin och kolla om man kan flyga ARN-CPH-NRT(ex) med samma poäng?
 

Quaddan

Medlem
Ser att det finns fler alternativ från CPH om man kollar travelhacks än från ARN. Om man hittar nån sjysst resa från CPH, måste man då själv betala för ARN - CPH eller kan man ringa Tallin och kolla om man kan flyga ARN-CPH-NRT(ex) med samma poäng?

Jag är lite osäker på om jag uppfattar din fråga korrekt, men givetvis kan du flyga ARN-CPH-Vidare ut i världen.
Du får ha 4 legs i vardera riktning, dvs att du skulle kunna flyga t ex ARN-OSL-CPH-NRT eller ARN-CPH-FRA-NRT.

Till samma poängkostnad, enligt poängtabellerna.
 
Jag är lite osäker på om jag uppfattar din fråga korrekt, men givetvis kan du flyga ARN-CPH-Vidare ut i världen.
Du får ha 4 legs i vardera riktning, dvs att du skulle kunna flyga t ex ARN-OSL-CPH-NRT eller ARN-CPH-FRA-NRT.

Till samma poängkostnad, enligt poängtabellerna.

Då förstod du mig korrekt, tack så mycket. Har varit insnöad på att leta direktflyg och det är inte helt enkelt (specifikt inte till Tokyo). Tack!
 

Quaddan

Medlem
Sitter och tittar på möjligheter att optimera vår utresa till CUN i slutet på januari.
Vi flyger då via PTY, när jag av en händelse sökte på CPH-PTY med hjälp av SAS *A sökmotor så får jag upp en routing CPH-PEK-PTY, den kan väl knappast vara giltig?
 

danielhog

Medlem
Sitter och tittar på möjligheter att optimera vår utresa till CUN i slutet på januari.
Vi flyger då via PTY, när jag av en händelse sökte på CPH-PTY med hjälp av SAS *A sökmotor så får jag upp en routing CPH-PEK-PTY, den kan väl knappast vara giltig?
Inte manuellt men såna kan man boka själv online ibland. Det var mer tokigt i början när sökmotorn kom men finns lite kvar.
 
Hej,
Hur går man lättast tillväga om man vill boka en resa ihop med en vän som också vill utnyttja sin 2-4-1 voucher? Vi vill boka samma resa. Kan jag ringa till Tallin och boka för båda två eller hur gör man enklast?
 

squeezen

Medlem
Hej,
Hur går man lättast tillväga om man vill boka en resa ihop med en vän som också vill utnyttja sin 2-4-1 voucher? Vi vill boka samma resa. Kan jag ringa till Tallin och boka för båda två eller hur gör man enklast?
Ja det går bra att boka för två personer en voucher gäller ju för upp till två personer. Så självklart fungerar det.
Skulle det däremot vara så att ni vill boka separat med separata vouchers och olika poängpotter så blir det svårare.
Teoretiskt måste ju först en bokning göras och då kan ev resterande bonusplatser försvinna även om det visas 2, och du bokar en så kan de andra dras in så att säga.

Om ni har poäng nog så kan ni boka två enkelresor där du bokar utresan, kompisen hemresan t.ex. Totalen blir något dyrare i poäng (60% av en t/r x2) men då riskerar ni inte problemet om att försöka boka olika bokningar samtidigt, dessutom hamnar ni då i samma bokningsnummer vilket är bra om saker strular till sig på resan då det syns i alla system att ni hör ihop och ev bokas om ihop.

En annan fördel med två enkelresor (beroende på tid ni vill vara iväg) är att hemresan kan ändras även efter utresan är påbörjad om det tex dyker upp bättre rutt eller first class säten.
 

Gizmo79

Medlem
På SAS söksida så har jag hittat PEK - IST - GOT med TK bägge sträckorna, dock så skulle det passa oss bättre att åka KUL - IST - GOT. Det finns platser KUL - IST med TK som landar ca en halvtimma före PEK -IST men då finns plötsligt inte anslutningen IST-GOT. Söker jag endast IST - GOT så finns det ingen tillgänglighet. Antar att det är married segments som spökar, men tror ni ändå det kan vara värt ett försök att ringa till Tallin?
 
Toppen