Senaste nytt

Ditt största fynd inom flygbiljetter?

Jonas C

Medlem
Hmm, mitt bästa resefynd var nog ARN-GDN t/r med SAS för 580kr. Hade dessutom en voucher på €50, så i slutandan gick biljetten på 130kr. Blev sedan ombokad via CPH och OSL p.g.a schema ändring, så 130kr för 4 legs är inte helt fel. Boendet på Radisson Blu bokades med Carlson poäng till halva priset, poäng som tjänats in tack vare 50K kampanjen. Resan var med andra ord näst intill gratis :)
 

Alx

Medlem
I C klass: Min nu pågående resa GVA-VIE-NRT-VIE-GVA bokad på 11/11/11-kampanjen för 1.111 CHF. Liksom TK OSL-IST-BKK-IST-OSL också i C i april i år för 7.900 NOK. Den sistnämnda kan jag tacka BC.se för att jag fick reda på... :)

I ekonomi: CPH-SIN-DPS-SIN-CPH med Singapore Airlines för 2.500:- år 2002. Liksom FCO-PHL-LAX-HNL-LAX-PHL-FCO med stop over i LAX både ut och hem med US Airways för 3.300:- våren 2011. Jag uppgraderade till C för 3.500:- sträckan FCO-PHL och fick en utav de fyra fd. F klass stolarna på rad ett i deras A333
 

erc

Medlem
SAS, ARN-DUB-ARN, Economy. Fredag-löndag i juni 2010. 2 vuxna, en infant. SEK1463. Bokat via Travelpartner.

KLM, GOT-AMS-SEA-AMS-SEA, Economy. Lördag-lördag i april 2009. Två vuxna. SEK7084. Bokat direkt på KLM's webbsida.

BA. GOT-LHR-DEN. Economy. Lördag-lördag i april 2011. Två vuxna. SEK8286. IB-biljetter bokat via Travelpartner. Gav 9712 Avios.

Och, trots att det är en awardbiljett är det alltid värt att nämna...

SAS. ARN-TOS-LYR-TOS-OSL-ARN. Business. Fredag-lördag i juli 2010. En vuxen. SEK625+10000Eurobonuspoäng.
 
Tyckte jag gjorde ett fynd när jag bokade:

ARN-PEK: Swiss Economy class t/r: 3600 SEK inkl. skatter och avgifter (2012)
Gav 50% intjäning till Aegean Miles&Bonus.
 
Billigaste ärligt:
Ryanair till London från Skavsta för 40 SEK ToR. (40 SEK allt som allt, inget mer)
Blev en billig festhelg hur som helst.

Ryanair från Skavsta till Milano för 25 SEK ToR. (25 SEK allt som allt, inget mer)
Dit en dag, hem nästa dag som passade perfekt till Champions League.

Billigaste misstake:
Hade en biljett till Tokyo bokad för cirka 600 SEK ToR (tror jag det var) med AlItalia.
Milano - Tokyo - Rom - Bari var rutten om jag inte minns helt fel..
(Bokade dock av pga jag ej kunde åka på datumet jag bokat)
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Mistake Fare:
GOT - Singapore med SAS fullpris ekonomi för 1400 sek + skatt. (2000)
Skulle vara 14000 + skatt.

Vanliga biljetter
Qatar Business Bangkok till Frankfurt för 12500 SEK (2009)
 

Appfly

Medlem
Inte flyg, men andra har nämnt hotell.

Ett av de bättre hotellen i Visby för 100 SEK/natt (2010). Det var ett misstag på deras hemsida, vilket de även stod för.
 

Luchtii

Medlem
Åkte NYO - PIK för 2 kr med Ryanair 2008. Bokade två biljetter med ett par dagars mellanrum för att kunna flexa på resdatumet.
 
In 2010 I managed to book a special summer offer by LH for FRA-JFK-FRA in business for €999 incl. tax. At that time you still got 200% miles to M&M. So a very good offer.
What happened afterwards made it even better offer. I needed to travel down from ARN to FRA on a separate booking. At Arlanda it was not possible to check me through to JFK. It was only possible to check the luggage through. Not to worry I had over 2 hours to change in FRA and was going to sort it out once I got down to FRA.
One arrival on A-Pier I walked passed the business class lounge and thought that would be the ideal place to get the boarding pass. After a very friendly chat with the lady at the desk I was checked in for my flight fo JFK. She then proceeded to ask me if I wanted to use my miles to upgrade to first. In 2010 I was not yet into to mile collecting so deep as I am know. I replied that that would not be necessary, but if there was a chance to upgrade for free, that would be very nice of her. She replied that she would see what she could do and I should take a seat in the lounge. About ten minutes later I was called back to the frontdesk and she had managed to upgrade me for free.
I believe that was a rather good deal for €999.
 
Toppen