Senaste nytt

Emirates businessclass - är det verkligen så här dåligt?

Tonton

Medlem
Fine - städningen var dålig och 2-3-2 är ju inte jätteskoj alltid - men han verkar ju onekligen mest vilja spy galla över Emirates.

Video 1: förutom städningen, vad var det som var superdåligt egentligen? Shit happens ibland - det handlar om att minimera det bara.
Video 2: "How can you sleep through this angle???" och sedan säger han "the cabin has a 2-3-2 configuration, 7 seats per row is premium economy or just economy basically". Som sagt, fine, 2-3-2 är kanske inte branchstandard längre men snacka om att överdriva.

Nej, tröttsam recensent som mest söker uppmärksamhet.
 

Berglund

Medlem
Nu är jag verkligen inget fan av något av bolagen från mellanöstern men det är alltid mycket lättare att klaga, klanka ner och påpeka det dåliga. Det känns som om man tagit till ”marknadsföringsknepet” att klaga och påvisa brister istället för att lyfta fram det som är bra, det kanske producenten inte själv klarade av?

Sedan kan man alltid råka ut för en enskild flight som inte blir bra. Det händer väl på alla stora bolag, även små, att något blir helt tokigt någon gång emellanåt. Det känns som dålig ”sensationsjournalistik”.
 

ante888

Medlem
Mycket gnäll.
Vilken vinkel Emirates har på sätet går ju att ta reda på innan, att de inte serverar mat på flighten som avgår två på natten kanske har kommunicerats.

Om Emirates IFE: "Overall it has sufficient content" - Vad jag minns från några flighter med emirates för fem år sedan, så tyckte jag att de hade grymt utbud. Om det inte blivit mycket sämre sedan dess, så undrar jag vad han jämför med.

Skitiga förvaringsutrymmen har jag själv varit med om i några premiumkabiner, inklusive Lufthansa First där någon hade spillt något kladdigt inuti armstödet, så jag blir inte förvånad. Men visst är det tråkigt och förtar premiumkänslan.
 
Allt handlar ju om förväntningar. Emirates är ju rätt så hypeat och det många har sett bilder ifrån innan ju mest First, duscharna osv.

Jag tänker alltid att dom bolag som har First (tex LH, ANA, Emirates, Thai, BA) måste göra Business "sämre" vad det gäller både hårdvara och mjukvara för att det ska bli en tydlig märkbar skillnad mot First. Jämfört med bolag utan First där dom kan gå "all in" i Business (tex Turkish, Austrian, EVA).
 

Flying Finn

Medlem
Youtube är än källa för både ypperst trivsam och intressant amatörinnehåll, men så även dess motsats - lik nu: tråkigt utan något snack (även utan kamera på efterhand inspelade kommentar är ett bra alternativ) och med bristfälligt förstånd för t.ex. hur Emirates (EK) mjuk- och hårdvara är i jämförelse med de övriga på marknaden. Nej, jag tror inte att han är lika kompetent som många här på BC.se är och som inte behöver försöka samla allmosor med en Youtube-kanal.

Inte är det ju någon kanon upplevelse på flygena som han spelat in, men det finns många faktorer han inte tar i beaktan. T.ex. sittplatsen och där med det begränsade matutbudet i rad 17 beror ju på bl.a. när en har bokat och har du valt din sittplats på förhand. Och har kanske lojalitetskort någon påverkan på sittplats med EK, lik t.ex. JL och BA? Att sen betala £2100 för en enkelbiljett på BKK-DXB-LHR är ju inget som jag kallar för ett bra och medvetet kap... :rolleyes: Kunde ju t.ex. ha bokat en t/r och flyttat med ombokningsavgiften returen från LHR enligt framtida behov. Dessutom så finns det troligen billigare destinationer inom Europa med EK från TH. (Är inte EK-intresserad, så har inte koll på saken.)

Han gnällde inte om IFE, men jag vill ta upp att åtminstone jag blev genast intresserad av kategorin Arabic Vloggers på videon från flyget DXB-LHR. :) Jag är ju alltid förtjust att se annan film än vad vi ser här på bio eller hemma. Indiskt, japanskt o.s.v. Som nu ett exempel på detta: en av mina favoriter har varit Anarkali som är på malayalam och där med inte Bollywood. Tittade den på EY-flyg i C för något år sedan, SIN-AUH tror jag. Bara nu som ett exempel på vad Mr. Flying Finn gillar som IFE.

Det som fick mig mest att tycka han är säkert även i verkligheten en jobbig individ i mitt tycke, var hur han avstod alkohol med "det är för tidigt" -ursäkten. Mr. Flying Finn tackar alltid ja! :p Även om klockan är 7:45 som den var i inslaget. ;) Ja, man får avstå hur mycket man än vill, men det är på något sett roande när en använder tidpunkten som undanflykt. "Inte kan man dricka så här tidigt." Alkoholberoende BC.se-skribent? Nä, men gillar att fika på resa. Hemma är jag ofta många månader utan någon stänkare.

Den här jappen bakom kanalen My Trips borde troligen skickas på flyg med t.ex. MS i C, så skulle han kanske ha lite mera förstånd i sina opinioner. o_O

Som motvikt till tråkmånsen My Trips, så tar jag upp Hannah Ricketts video från december, då hon reste från Chittagong (CGP) till London (LHR). Först med BG på CGP-DAC och så EK på DAC-DXB-LHR, ink. samma EK1 på DXB-LHR som My Trips hade flugit med (naturligtvis inte samma dag).

Hannahs video råkade jag titta på kring nyår, så det är en ren slump att jag nu påträffade en tråd som går bra ihop med den. Även om hon inte är någon flygnörd eller speciellt insatt i medvetet resande, affärsklassflyg o.s.v., så tror jag att största delen (om inte alla?) av er kan hålla med om hur hennes version av att recensera EK1 är mycket trevligare att följa med och är mera genuint och intressant. Nej, det att hon är en tjej och *host* rätt söt, påverkade inte min åsikt, utan jag gillar det att videon är lik henne. :)

 
D

Deleted member 30163

Guest
Man behöver inte snubbla på videos på YouTube för att få bra reviews av BC, det kan man göra på BC, dvs här.
Bolag som kör hub-n-spoke har naturligtvis rätt många fler flights då man måste transportera passagerare till destinationer de egentligen inte önskar åka till. Det finns mänger av recensioner här och på internet av EK.

Har bara åkt EK två gånger de senaste 3 åren och nej de är inte alls dåliga.
 
Toppen