Senaste nytt

Hjälp mig att komma hemifrån några dagar! (Superb liverapport lovas)

Xpressen

Medlem
Okej forumet, så här ligger det till.


Jag har äntligen lyckats få min sambo att förstå (tror jag) att jag behöver komma iväg och flyga lite.


Och min tanke är då att komma iväg redan nästa vecka. Det ultimata hade varit att åka den 10/1 och vara hemma igen senast den 14/1.


Det är också så att jag har några vänner som befinner sig i Bangkok denna perioden så det hade varit kul att ta sig dit åtminstone några timmar men det ser lite tufft ut.


Jag är i viket fall mest sugen på att ta mig till Asien och för att jag ska tycka att är värt det så vill jag flyga first både till och från Asien. Till Asien vill jag flyga Lufthansa från Frankfurt och som det ser ut på Awardfares i dagsläget så finns det platser till HND och PEK. (Jag är medveten om bekymren med Eurobonus och Lufthansa just nu) men fram tills måndag när jag kan ringa Tallinn så har jag inte så mycket annat att utgå från.


Jag hade velat ha er hjälp att sy ihop det här.


Skulle kanske kunna se ut på det här sättet. (Utgår från GOT)



10/1 GOT-FRA 10:25-12:10 LH Business

10/1 FRA-HND 18:00-13:05 +1 LH Business

12/1 HND-BKK 00:05-05:00 Ana Business


Där någonstans tar det stopp för mig, så finns det några kreativa själar som kan hjälpa mig? Har lovat sambon att inte använda mer än max 150 000 eurobonuspoäng och 2 vouchers för detta men ser ju helst att jag kan boka allt på en bokning och då bara använda 112 500 poäng.


Själva målet med resan är att få flyga lite first och om det går få spendera några timmar i Bangkok. Vad tror ni kan vi lösa detta?


Lovar naturligtvis att ge er live rapport under hela resan om vi lyckas lösa detta.
 

nissefalk

Medlem
Inte First men ser detta just nu på SAS Star Alliance bokning, kort tid i Bangkok men du kommer dit i Business med Austrian och Thai på de långa flygen

92742-39de12ab7a104676f1599a040883149a.jpg
 

Attachments

  • Screen Shot 2020-01-03 at 12.46.13.png
    Screen Shot 2020-01-03 at 12.46.13.png
    86,4 KB · Visningar: 340

Xpressen

Medlem
Inte First men ser detta just nu på SAS Star Alliance bokning, kort tid i Bangkok men du kommer dit i Business med Austrian och Thai på de långa flygen

92742-39de12ab7a104676f1599a040883149a.jpg

Tack för förslaget!

Vill dock se till att få in LH first från FRA på utvägen vilket gör att jag är begränsad till att flyga till PEK eller HND som första destination i Asien.
 

palmen

Moderator
Se vad du hittar för hemresa, kanske finnas ANA från Tokyo till Europa. Till Tokyo jar du Thai first eller andra bolag i Business.

Vad det gäller utresa med Lufthansa First måste du rings Tallinn och fråga för ett säkert svar. Singapore, Hong Kong, Peking, Shanghai, Tokyo borde kunna fungera.
 
Finns ju en guldgruva här!, speciellt när. Du flyger själv och med så kort varsel!

Detta spår hade jag kört på utan att tveka:

LH first (landar 11e)
Frankfurt - Haneda

Thai first (landar Early 12de)
Haneda - BKK

Singapore airlines / Thai business (landar FM 14de)
BKK - Changi

Singapore first (landar kväll 14de)
Changi - FRA/AMS/LHR/CDG

HAPPY PARTY
 

Xpressen

Medlem
Finns ju en guldgruva här!, speciellt när. Du flyger själv och med så kort varsel!

Detta spår hade jag kört på utan att tveka:

LH first (landar 11e)
Frankfurt - Haneda

Thai first (landar Early 12de)
Haneda - BKK

Singapore airlines / Thai business (landar FM 14de)
BKK - Changi

Singapore first (landar kväll 14de)
Changi - FRA/AMS/LHR/CDG

HAPPY PARTY

Den där låter ju riktigt spännande. Tror du Tallinn godkänner det som en rutt?
 

Xpressen

Medlem
GOT-FRA Business
FRA-HND First
HND-BKK First
BKK-SIN Business
SIN-MXP Business

Hittar denna rutten genom att söka på awardfares och sas egna sök motor. Denna kanske jag hade kunnat tänka mig trots att det inte är first hem från Asien skulle jag kunna få till det så är det klappat och klart. Den skulle ge mig cirka 12 timmar i Tokyo och 36 timmar i BKK helt perfekt och jag skulle vara hemma i Göteborg på eftermiddagen den 14/1! Sen vet jag ju inte om Tallinn ser alla dessa platser ändå så får ju oavsett ringa in på måndag och hoppas på det bästa.
 

Sir Lemon

Medlem
GOT-FRA Business
FRA-HND First
HND-BKK First
BKK-SIN Business
SIN-MXP Business

Hittar denna rutten genom att söka på awardfares och sas egna sök motor. Denna kanske jag hade kunnat tänka mig trots att det inte är first hem från Asien skulle jag kunna få till det så är det klappat och klart. Den skulle ge mig cirka 12 timmar i Tokyo och 36 timmar i BKK helt perfekt och jag skulle vara hemma i Göteborg på eftermiddagen den 14/1! Sen vet jag ju inte om Tallinn ser alla dessa platser ändå så får ju oavsett ringa in på måndag och hoppas på det bästa.
Vi håller tummarna!
 
GOT-FRA Business
FRA-HND First
HND-BKK First
BKK-SIN Business
SIN-MXP Business

Hittar denna rutten genom att söka på awardfares och sas egna sök motor. Denna kanske jag hade kunnat tänka mig trots att det inte är first hem från Asien skulle jag kunna få till det så är det klappat och klart. Den skulle ge mig cirka 12 timmar i Tokyo och 36 timmar i BKK helt perfekt och jag skulle vara hemma i Göteborg på eftermiddagen den 14/1! Sen vet jag ju inte om Tallinn ser alla dessa platser ändå så får ju oavsett ringa in på måndag och hoppas på det bästa.
Nice rutt
 
Toppen