Stad: Miami Beach
Hotell: Cabana
Problem: Lång historia
... Min far påpekade att luftventilen i badrummet var helt igensatt med damm till receptionen som fyi typ (hur man nu kommer på detta under sin senester, men 40-talister är ju som de är).
Receptionen hörde av dig och sa att engineering skulle ta en titt på det, vilket de gjorde när mina föräldrar var på väg ut, de mötte engineering i dörren på väg ut.
När de kom till rummet på eftermiddagen hängde do not disturb skylten på dörren. Ingenting var fixat i badrummet men kuvertet märkt house keeping med dagens dricks var borta... house keeping hade inte varit i rummet pga av do not disturb skylten.
Min far pratade med receptionen om att det inte var städat och att engineering inte gjort ngt i badrummet när de var där. Han nämnde i förbifarten att dricks kuvertet var borta och om engineering kunde ge till house keeping (här någonstans undrar jag hur vi är släkt
)...
House keeping kom och städade och fick ett nytt kuvert med dricks och inte mer med det tills igår då hotell managern ringer ber så hemskt mkt om ursäkt och beklagar att hen inte kunde återkoppla direkt och ber om ursäkt igen och igen.
När de checkade ut idag var en natt krediterad på hotellrökningen. Min far hade inte ens tänkt tanken eller nämnt ngt om kompensation.
Kompensation: $209
Klagomål framfört: Under vistelsen.
Kompensation föreslagen av: Hotell Manager?
Kompenserades av: Hotellet
Status: HHD
Pga av 3 månaders AMEX strul med Hilton Gold förmånen så hjälpte Hilton mig att få över min fars bokning i mitt namn då datum för incheck kom utan att AMEX lyckats göra något mer än att vara otrevliga och be min far avsluta sitt AMEX kort vilket avhandlas i en tråd här på forumet där flera medlemmar här har samma problem med sin AMEX förmån.
Efter denna stay skulle jag gärna/eller inte vilja se hur min guest file ser ut hos Hilton
, typ något sådant här;
Older gentleman inspected the bathroom fan outlet during his vacation.
EK