Senaste nytt

Severingstider på SK939 (ARN - LAX)

dodervang

Medlem
Är det någon som vet ungefär vilka serveringstider, samt vilken typ av mat (varm, kall, frukost, osv), som gäller i Business på SK939 från ARN till LAX?
 

lucasd

Medlem
Serveringen påbörjas ju ofta ganska omgående, brukar väl vara klar inom 2-3h om jag inte missminner mig. Oftast närmare 3h.

Påväg dit är det förrän, sen varm mat - typ lunch - till huvudrätt och sen efterrätt. Ingen frukost. Under flighten så är det en mellanservice, med en macka och frukt. Finns frukt osv i buffén hela flighten. Innan landning är det ytterligare en liten måltid som serveras, kall rätt. Vågar inte svara på vad det är till LAX.
 

palmen

Moderator
Fick detta i slutet på november till Los Angeles. Sas byter meny 1 november och 1 februari så det bör vara samma mat på din flight.
20200103_030249.jpg
20200103_030300.jpg
 

Hachans

Medlem
Serveringen tar närmare tre timmar, först ska det göras ingenting en stund, sen ska någon komma på att det ska serveras och maten bäras ut. Sen sitter du och väntar evigheter mellan serveringarna och när du bara vill lägga dig och vila så får du vänta medan de plockar undan och skulle du be om att de tar dina grejer snabbt blir du avsnäst.

Sen andra måltiden så väcker de dig i god tid innan den serveras. I så god tid innan att du faktiskt nästan hinner somna om innan de har fått tummen ur och börjar servera frukosten.

Reser du i plus eller eko så får du din bricka med mat. Sen står den där framför dig. Lääääänge. Du kan ju inte göra något annat så länge den står där så bara att gilla läget. Hela planet har både hunnit äta klart, smugit sig ut över brickor och liknande för att gå på toa och så innan de kommer och samlar in brickorna.

Jag vet inte varför servisen är så långsam i både SAS business och eko. Flyger man Singapore Airlines t.ex. så är det 90 minuter från start till du kan släcka lampan, och då är ändå servicen bra och ostressad.
 

sandek

Medlem
Serveringen tar närmare tre timmar, först ska det göras ingenting en stund, sen ska någon komma på att det ska serveras och maten bäras ut. Sen sitter du och väntar evigheter mellan serveringarna och när du bara vill lägga dig och vila så får du vänta medan de plockar undan och skulle du be om att de tar dina grejer snabbt blir du avsnäst.

Sen andra måltiden så väcker de dig i god tid innan den serveras. I så god tid innan att du faktiskt nästan hinner somna om innan de har fått tummen ur och börjar servera frukosten.

Reser du i plus eller eko så får du din bricka med mat. Sen står den där framför dig. Lääääänge. Du kan ju inte göra något annat så länge den står där så bara att gilla läget. Hela planet har både hunnit äta klart, smugit sig ut över brickor och liknande för att gå på toa och så innan de kommer och samlar in brickorna.

Jag vet inte varför servisen är så långsam i både SAS business och eko. Flyger man Singapore Airlines t.ex. så är det 90 minuter från start till du kan släcka lampan, och då är ändå servicen bra och ostressad.
Upplever att det tar lång tid i Eco att få maten också, men jävlar vad snabba de är på att sluta jobba så fort allt är bortplockat.
 

palmen

Moderator
Serveringen tar närmare tre timmar, först ska det göras ingenting en stund, sen ska någon komma på att det ska serveras och maten bäras ut. Sen sitter du och väntar evigheter mellan serveringarna och när du bara vill lägga dig och vila så får du vänta medan de plockar undan och skulle du be om att de tar dina grejer snabbt blir du avsnäst.

Sen andra måltiden så väcker de dig i god tid innan den serveras. I så god tid innan att du faktiskt nästan hinner somna om innan de har fått tummen ur och börjar servera frukosten.

Reser du i plus eller eko så får du din bricka med mat. Sen står den där framför dig. Lääääänge. Du kan ju inte göra något annat så länge den står där så bara att gilla läget. Hela planet har både hunnit äta klart, smugit sig ut över brickor och liknande för att gå på toa och så innan de kommer och samlar in brickorna.

Jag vet inte varför servisen är så långsam i både SAS business och eko. Flyger man Singapore Airlines t.ex. så är det 90 minuter från start till du kan släcka lampan, och då är ändå servicen bra och ostressad.
Vem vill sova 11 på förmiddagen? Och flighterna detta gäller är dagflighter så ingen frukost serveras innan landning.

Tycker personligen inte det är så farligt i Business. Dryck och snacks brukar komma relativt fort även om det tar ett bra tag att servera alla. Tar ju ett tag tills maten kommer ut sen, men inget som stör mig nämnvärt då lunch någonstans 11-12 är helt ok för min del.
 
Toppen