Senaste nytt

Välja plats på KLM intra-europa

riche

Medlem
Vad är det för kriterier som måste uppfyllas för att man skall få välja plats på KLM intra-europe?

Igår när vi bokade resa åt flickvännen som ligger runt jul var det inga problem att välja platser för henne. Men när jag idag skall försöka boka platser för min egen resa som ligger 1 månad framåt så blir det tvärstopp! Var finns logiken?
 

nilsson

Medlem
Det beror väl på hur trasig websiten är för dagen. Ibland kan man lyckas välja plats om man loggar in på airfrance.se istället, och vice versa. Är det KLM som flyger sträckan?
 

riche

Medlem
Flyger LPI-AMS-CDG ToR där ett leg är med Air France. På airfrance.se får jag inga alternativ om att välja sittplats, står inget om detta. Läser följande på KLMs hemsida och undrar vad det är som gör B737 så speciell? :)

"För alla interkontinentala KLM-flygningar och europeiska KLM-flygningar som sker med en Boeing 737, kan du välja och byta din sittplats fram till 48 timmar före avgång:

Vid bokning på KLM.com
Via Hantera min Bokning"
 
Platsbokning mer en 30 timmar avgång för passagerare som flyger ekonomiklass intra-Europe har infördes häromdagen, och är möjlig på alla avgångar från och med den första december.

Systemet är helkorkat, som Platinum Elite kan jag bara välja så kallade Economy Comfort stolar, eller en plats vid nödutgången. KLC har ej EC, så jag har bara en rad att välja på, medan övriga passagerare kan välja fritt.

Johan
 

riche

Medlem
Ok Johan! Det var ändå lite ny information. Mycket märkligt dock att man begränsar för sina statuskunder...
 

agehall

Medlem
Jag tycker det suger att man inte kan välja plats när man bokar som FBP. Och ännu värre är det att det inte går att checka in och välja plats om för returen ifall man ska göra en resa över dagen - man måste nämligen ha rest utresan innan man får checka in på returen!
 
Toppen