Senaste nytt

Vilket kort är billigast för kontantuttag i Mexico?

Matore

Medlem
Holbox och Tulum är platser där kort inte funkar. De tar bara cash på många restauranger etc så man har inte så mycket val. Annars hade mitt Amex gått varmt :)

Apropå Amex. Finns det något sätt att komma runt deras valutapåslag när man handlar?

Och apropå Curve och Revolut - har läst lite men fattar inte riktigt vad som är bra med dessa kort, förutom ett par tusenlappar i fria uttag. Är det bättre än Amex utomlands? Men då tappar jag ju både spend och poängintjäning. Eller kopplar man Amex på nåt sätt?
Kanon om nån ge några snabba uspar?
 

HenrikAI

Medlem
Och apropå Curve och Revolut - har läst lite men fattar inte riktigt vad som är bra med dessa kort, förutom ett par tusenlappar i fria uttag. Är det bättre än Amex utomlands? Men då tappar jag ju både spend och poängintjäning.

Du fyller på ditt Revolut-kort med ditt SAS MC när det är dubbla poänghelger, och till Curve kopplar du ditt SAS MC (förhoppningsvis går det att koppla AMEX också snart, de hintade lite i ett mail som kom häromdagne om att de jobbar på en lösning..). Rekommenderar verkligen trådarna om dessa kort här på BC.se...
 

Tonton

Medlem
har läst lite men fattar inte riktigt vad som är bra med dessa kort, förutom ett par tusenlappar i fria uttag. Är det bättre än Amex utomlands? Men då tappar jag ju både spend och poängintjäning. Eller kopplar man Amex på nåt sätt?
Kanon om nån ge några snabba uspar?

ang Revolut:

Du kan tjäna poäng samtidigt som du minimerar valutaavgifter.

Går inte att använda amex, men personligen föredrar jag cirka 2% mindre kostnad än de 5p/100kr extra i poängintjäning jag får på Amex, när det kommer till mina privata utlandskostnader.
 

Doctor-X

Medlem
Någon som vet hur det funkar med kontantuttag utomlands via Curve kortet om man har SAS MC som bakomliggande kort? Förstår att det kommer räknas som kontantuttag, men åker man på ”3% på uttaget belopp, min 40 kr” enligt villkoren för SAS MC?
 

mha321

Medlem
Någon som vet hur det funkar med kontantuttag utomlands via Curve kortet om man har SAS MC som bakomliggande kort? Förstår att det kommer räknas som kontantuttag, men åker man på ”3% på uttaget belopp, min 40 kr” enligt villkoren för SAS MC?
Nej, ingen avgift från sas mc.

(däremot curveavgift om du gör det på helgen, och tänk på tidszoner)
 
Toppen