Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Kris

Medlem
Hotell: InterContinental Malta
Bokat: Twin deluxe room
Uppgradering: Junior suite
Antal nätter: 2, varav en Ambassador complimentary weekend night
Status: Spire Ambassador

Fick även lounge access vilket var mycket trevligt.
Nice! Schysst med lounge access. Hur var hotell & lounge? Hört lite blandade stories genom åren. Dock aldrig haft vägen förbi själv ännu.
 

Kris

Medlem
Hotell: Crowne Plaza Copenhagen
Bokat: Billigaste standard room
Uppgradering: executive room (typ hörnrum med några fler kvadratmeter
Antal nätter: 1
Status: Spire (Royal Ambassador)

Uppgradering i app någon dag efter bokning. Kunde välja mellan poäng eller club access vid incheckning. Generöst! Verkar vara låg beläggning i Club, så frukost är hänvisad till ordinarie restaurang. Ett par bilder från Club nedan. Korv å Sprit först på kvällen medans kakor och snax fanns hela eftermiddagen också. Btw. kvällsservice är 18-22. Nog den mest generösa tiden jag upplevt på länge. When in Rome...

IMG_20191129_152945.jpg
IMG_20191129_153112.jpg


IMG_20191129_181428.jpg


IMG_20191129_181417.jpg
 

kristerj

Medlem
Årets sista stay på IHG

Hotell:
Crowne Plaza Copenhagen
Bokat: Billigaste standard room
Uppgradering: Executive room (hörnrum med morgonrock mm)
Antal nätter: 1
Status: Platinum Ambassador)

Fick välja mellan drink o poäng.
Med denna övernattning lyckades jag bli Spire på 12 nätter, vilket jag är rätt nöjd med :)

upload_2019-12-23_17-10-0.png
 

Kris

Medlem
Årets sista stay på IHG

Hotell:
Crowne Plaza Copenhagen
Bokat: Billigaste standard room
Uppgradering: Executive room (hörnrum med morgonrock mm)
Antal nätter: 1
Status: Platinum Ambassador)

Fick välja mellan drink o poäng.
Med denna övernattning lyckades jag bli Spire på 12 nätter, vilket jag är rätt nöjd med :)
Great! Gott jobb.

Du fick inte välja club access? Eller det är kanske en Spire feature? Isåfall, differentiering :)
 

Kris

Medlem
Hotell: InterContinental Barclay New York
Bokat: Billigaste rum (några olika konsekutiva bokningar där det stod superior, som är lägsta kategori men även premium room, som tydligen är lägsta "odefinierade" kategori. Förvirrande!)
Uppgradering: Premier room (uppenbarligen inte att förväxla med premium room)
Antal nätter: >7
Status: Spire Royal Ambassador

Då de skippat alla sviter från Ambassador-uppgradering finns ingen anledning att bok annat än billigaste rum då resten är snarlika. Känns därmed som ett upgrade game att de har ett gäng kategorier. Det faktum att tre personer behövde vara involverade för att förklara uppgraderingspolicy vid incheckning bekräftar att det är otydligt om vad som är vad. Anyway, fick högsta våning långt från hiss och ismaskin, vilket är vad man kan önska (lyhört).

Några observationer:

1. Med fyra konsekutiva bokningar och full automatisering krediterades dock välkomstpoäng 4ggr.

2. Första natten var RA free night, vilken även den genererade qualifying points. Positiv överraskning! I synnerhet med nuvarande 4x kampanj och ett ekvivalent pris på nästan $400.

3. Trevlig och tillmötesgående personal i klubbsalongen. Men personal i Ambassador desk och reception är extremt o-service minded. Men sen är det ju nyc...
 
Hotell: Intercontinental Wellington
Bokat: King Club Intercontinental Room
Uppgradering: King Club Intercontinental Harbour View
Antal nätter: 1
Status: Spire Ambassador

Uppfyllde alla Ambassadors förmånerna.
25 NZD draget från resturang/bar notan
Sen utcheckning även fast de var fullbokade. För detta fick jag blygsamt göra en DYKWIA varpå duty manager frågades och sen utcheckning blev godkänd.
Och som sagt 1 kategori upp på rummet.
Fick veta att gratis Valet var en ambassador förmån som dom tagit bort, men 40 NZD kändes ändå okej.

Loungen var väldigt bra, som jag läst om innan. Cappuccinon var så god så jag gick tillbaka rätt många gånger, nästan så jag skämdes lite :p
 
Last edited:
Hotell: Crowne Plaza Auckland
Bokat: 2 Queen Beds Nonsmoking
Uppgradering: 1 King
Antal nätter: 1
Status: Spire Ambassador

Bokat på en Points Break för 15000 poäng. Ingen uppgradering skulle jag säga utan bara ett rum med en säng istället för två. Fick ingen access till Club loungen då den var liten i storlek så begränsades den till de som bokat Club rum.

Hotell: Intercontinental Wellington
Bokat: King Club Intercontinental Room
Uppgradering: King Club Harbour View Junior Suite
Antal nätter: 1
Status: Spire Ambassador

2-3 kategoriers uppgradering på denna bokning :)

Hotell: Holiday Inn Rotorua
Bokat: 1 Queen 1 Single Balcony
Uppgradering: 1 King Executive Suite
Antal nätter: 1
Status: Spire Ambassador

En till Points break bokning som kostade 10000p
 

Kris

Medlem
Hotell: Intercontinental Düsseldorf
Bokat: Classic (billigaste)
Uppgradering: 1 King Suite with Sofa Bed and Balcony
Antal nätter: 2
Status: Spire Royal Ambassador

Corona-stängt i loungen, så vet inte om det tryckte på med extra uppgradering. Verkar iofs som att de kör med begränsad kapacitet (som en del andra hotell), så en del av "fake-kategorierna" kanske inte finns tillgängliga.

De hade "missat" min RA-status så började med upsell av frukost etc. Men det blev efter påtalande inkluderat (konstigt, då uppgraderingen gått igenom). Frågade snällt om de hade någon komp pga stängd lounge. Efter lite tyskt mummel med en annan välfrisserad herre och jordens bredaste smil sa han att jag fick 90 EUR F&B per natt. 19...? No, no nine zero. Ok, tack för det. Får se om det stämmer vid check out. Är på grabbresa med lillgrabben, så vi körde all in på room service ikväll :) Kompletteras självfallet med RA minibar credit... :rolleyes:
 
Last edited:
Toppen