Senaste nytt

Har Lufthansa infört Starnet blocking mot SAS?

Tonton

Medlem
Efter lite undersökningar tidigare i höstas:

SK C - CPH-EWR dyker upp kl 22 svensk tid
SK C - EWR-CPH dyker upp kl 04 svensk tid (kl 22 NY tid)
LH F - verkar dyka upp kl 00 svensk tid oavsett avgångsort (iaf vid tiden för testerna. Om det stämmer nu är en annan sak)
 

Matore

Medlem
Eftersom awardfares och alla andra sajter numera är helt opålitliga vad gäller LH F är det enda intressanta är när det går att boka hos Tallin
 
Eftersom awardfares och alla andra sajter numera är helt opålitliga vad gäller LH F är det enda intressanta är när det går att boka hos Tallin

... Det finns dock ingen uppenbar koppling mellan denna opålitlighet och tidsaspekten. De regler/beslut som styr huruvida LH gör F-platser tillgängliga till SAS är okända även om det finns intressanta spekulationer så finns det mig veterligen inget känt mönster. Det enda sättet är att be Tallin kolla om de ser platserna. Vi kan förstås hoppas att detta återgår till situationen innan när det "oftast" stämde med united tillgänglighet inkl married segments men jag tror inte tidpunkterna är så intressanta?

LHs tillgänglighet kan ändras flera gånger per dag i alla fall
 

EBGGOT

Medlem
Eftersom awardfares och alla andra sajter numera är helt opålitliga vad gäller LH F är det enda intressanta är när det går att boka hos Tallin

Tolkar jag dig rätt att enda sättet att kolla nu är att ringa till Tallin? Finns det ingen site som ger en bra indikation längre?
 

Jonas C

Medlem
Tonton har en rätt bra hypotes i post #44.
Med den kan man använda Awardfares för att åtminstone få ett hum om saken.
Tyvärr stämmer det inte fullt ut där heller. På jakt efter F till Mexico City, på flighterna visas business fler än 9 platser på SAS sökmotorn. United visar tre platser i First men SAS kunde inte se några platser i First alls under hela Januari månad. Enda datum som SAS kunde se var den 11 jan och då en plats på MUC-MEX.
 

graphite

Medlem
Nja, stämmer o stämmer; hypotesen är en stor hjälp för att sålla bort avgångar när man söker olika alternativ. Och han påstår ju inte att kriteriet är just 9+ business-platser, bara "många". Gränsen kanske är 11, eller 17, eller flytande.
 
Toppen