Senaste nytt

Ryggsäck och fotriktiga skor...

Mr.A

Medlem
Jag måste få vara lite snobbig och gnälla på mina kära medresenärer som envisas med att släpa på sina gräsliga ryggsäckar...
Vissa må tycka att det är praktiskt, men om jag skall tillåta mig vara smått snobbig så tycker jag inte att det ser klokt ut på annat än skolbarn eller ute i vildmarken, att affärsmän som skall ut i världen och representera sina företag bär dessa övergår mitt förstånd, lägg till detta fotriktiga skor typ grova ecco-kängor, detta ser vi garanterat inte på affärsresenärer i södra Europa...
Det som stör mig mest med ryggsäckarna är det faktum att man alltför ofta får dessa i huvudet då någon förvirrad individ vänder sig och frågar flygvärdinnan var rad 28 ligger... Prova raden mellan 27 och 29 säger jag...:rolleyes:
En garanterat ryggsäcksfri MR.A med korrekta skor...
 
Last edited:

Senator

Moderator
Mr. A, då hade du nog gillat följande från mitt senaste anställningsintervju till en resande tjänst som affärskonsult som jag senare fick:

Chef: "Senator, do you have a black briefcase"?
Senator: "No, I proudly carry my Tumi laptop case" säger jag självsäker som f.d. anställd på ett stort IT-bolag
Chef: "Senator, here att XXX we frown upon laptop cases! Gentlemen shall carry a black briefcase"! Och så blev det

"Spit-shine" på skor, manschettknappsskjorta, mörk/grå kostym var krav..
 

rvarttinen

Medlem
Kan tillägga att ryggsäck och Stockholms tunnelbana, särskilt när det är många som reser, inte är en bra (eller smart) kombination!
Det är alltid någon som får den där säcken i huvudet när vederbörande inte har någon som helst koll på den eller sig själv.

Nej, ska man göra nåt' ska man görat' med stil!
 
Visst håller jag med till stor del. Använder inte heller någon ryggsäck i större utsträckning. Valde en axelrämsväska till min laptop. Kan dock förstå de som använder ryggsäck av ergonomiska anledningar.
Dock borde det säga sig självt att om man är i ett trångt utrymme som t ex t-banan i rusning, mittgången i ett plan- att man ska bära ryggsäcken och inte ha den på ryggen.
Tyvärr tänker inte våra kära ryggsäcksvänner på det!!
 

Totopez

Medlem
Efter tio år av springande mellan möten i olika montrar på mässor och konferenser med en laptoptyngd axelväska spenderade jag mer pengar på kiropraktorbesök än på mat. Köpte en Samsonite-ryggsäck med hjul och teleskophandtag. Blir ryggsäck vid behov och rullväska vid behov. Inga ryggproblem längre.

Men vid boarding, i tunnelbana eller andra trånga utrymmen bärs väskan självklart i handen, så lågt som möjligt.
 

skydiver

Medlem
Snobbigt och gnälligt var orden....

Ska man bära på två A4-papper och en ballografpenna så kanske det duger.
Men bär man så ett antal laptops (jag kör med 3-4st ofta), kablar med mera så får man lätt orangutangarmar eller tennisarmbåge med portfölj. För att inte tala om att det ser väldigt fånigt ut när man försöker gå rätt upp med en sådan i ena handen...

Jag vet inte hur du definierar fotriktiga skor, men det är väl bra för fötterna? Vad är argumentet för att använda fotoriktiga skor? Till och med ett par kängor kan faktiskt vara snygga om de är i gott skick och välskötta.
 

Jonas C

Medlem
Ajdå, det var inte kul för mig. Jag reser alltid med:

lowepro_fastpack_250_bag1.jpg


En praktisk och ordentlig ryggsäck.

Och:

dr_martens_shoes_boot_1461_black_d1.JPG


Ett par fotriktiga skor.

Jag tycker personligen att det är mycket mer praktiskt att kunna få med sig laptop, kamera + kläder i en och samma ryggsäck. Den lämpar sig förvisso väldigt bra för flygresor då datorn lätt kan kommas åt från sidofacket, och vätskorna ligger väl synliga i nätfickan på sidan. Jag bär för övrigt alltid ryggsäcken i handen under boarding av hänsyn till andra resenärer. Samma gäller i tunnelbanan, dels för bristen på utrymme, samt risken för ficktjuvar.
 
Last edited:
Toppen