Senaste nytt

Flygbolagen som inte serverar alkohol

BusinessClass

Redaktör
Många tycker att en drink 10.000 meter över marken liksom hänger ihop med hela upplevelsen. En del säger att det är för att lugna nerverna, andra tycker bara det är trevligt och att ett glas tillsammans med några chips eller jordnötter är ett passande sällskap till den film man ska se under resan. Men alla…
 

Sofia

Medlem
Jag flög Egypt Air till Kuala Lumpur 2008 och är ganska säker på att det då serverades vin ombord. Det kan ju ha ändrats sen dess, eller så minns jag fel (vilket inte är så troligt ;) )
 
Alkoholfritt är en trend som sprider sig och inte mig emot. Just nu verkar det vara flygbolag som på religiösa grunder inte serverar alkohol, snart kommer detta till västerländska flygbolag med. Det går alldeles utmärkt att klara en flygresa utan alkohol. Man kan dricka både vin och öl som smakar helt okej trots att de är alkoholfria.
 

igelkotten

Medlem
Alkoholfritt är en trend som sprider sig och inte mig emot. Just nu verkar det vara flygbolag som på religiösa grunder inte serverar alkohol, snart kommer detta till västerländska flygbolag med. Det går alldeles utmärkt att klara en flygresa utan alkohol. Man kan dricka både vin och öl som smakar helt okej trots att de är alkoholfria.

Tror du blandar äpplen och päron. Alkoholfria trenden och bolag som ej serverar alkohol av religiösa skäl är helt olika företeelser, det förstnämnda relativt nyligen och det sistnämnda i många många år. Därför tror jag inte det kommer till västerländska bolag bara för att vissa muslimska bolag har sånt förbud. En trend övergår, och snart får väl folket vettet tillbaka och konsumtion av alkohol går tillbaka och konsumtion av svartkål återvänder till noll ;)

Jag tycker alla får dricka vad de vill. Och vill jag ha alkoholfritt dricker jag annat än vin/öl. Så jag själv skulle inte vilja flyg med ett torrlagt bolag, och tror inte något bolag kommer bli alkoholfritt om de inte behöver vara det.
 

pep

Medlem
Jeg mener listen er meget laengere og skal differentieres i forhold til distance og klassen man rejser paa. For eksempel nultolerance for alle klasser paa TG domestic og MH baade paa domestic og paa regional. SU serverer ikke alkohol paa oekonomi klasse til f.eks. Bangkok, Beijing, Shanghai og Havana. Jeg kan hverken finde opdaterede eller komplette lister paa nettet.
The Ultimate List of Airlines That Serve Free Alcohol | Map Happy
The Best Airlines for Free Alcohol
Major Airlines that Don't Serve Alcohol | ShawnVoyage
"Among airlines, alcohol availability runs from an outright ban to free drinks. Middle Eastern carriers such as Royal Brunei Airlines, Saudi Arabian Airlines and EgyptAir fly alcohol-free. Other airlines don’t serve adult beverages on domestic flights (Turkish Airlines and many Chinese airlines , for example). A majority of airlines still serve alcohol, but may charge you for it, except in business and first class, where drinks are still included in the price of your ticket." Set paa Here’s what you need to know about alcohol on planes - The Washington Post
 
Last edited:
Toppen