Senaste nytt

Boka bonusresa med barn

kander

Medlem
Vi flyger alltid till Tampa och det är väldigt sällsynt att LH släpper plaster i Business just på den sträckan. Jag har bara sett det vid ett tillfälle och det var vid vår senaste resa i December förra året men då var det bara två platser. Däremot är det enklare att hitta platser i Business till Orlando, det har vi gjort några gånger, men då har det bara varit två platser eftersom dottern då var under två år. Men jag har för mig att det varit ganska så god tillgång på fler än 2 st i Business till Orlando med LH.
Ah då förstår jag! Ja på vissa rutter är det mer eller mindre kört tyvärr...
 
Hej,
Försöker boka Plus till Malaga med SAS i början av juni (3-11 juni 2020) för min familj bestående av två vuxna, en 2-åring samt ett spädbarn. När jag kryssar i för att använda en av mina tre vouchers (en går ut vid årsskiftet) så får jag meddelandet att den bara gäller för två personer. Vad gör jag för "fel", är det för sent eller något annat?
 

ekf

Medlem
Hej,
Försöker boka Plus till Malaga med SAS i början av juni (3-11 juni 2020) för min familj bestående av två vuxna, en 2-åring samt ett spädbarn. När jag kryssar i för att använda en av mina tre vouchers (en går ut vid årsskiftet) så får jag meddelandet att den bara gäller för två personer. Vad gör jag för "fel", är det för sent eller något annat?
Du måste ringa in på numret som står på brevet du fått från Amex för att göra en sådan bokning, 018-nånting.

edit: alltså en bokning för fler än två personer
 

Canadien

Medlem
Hej,
Försöker boka Plus till Malaga med SAS i början av juni (3-11 juni 2020) för min familj bestående av två vuxna, en 2-åring samt ett spädbarn. När jag kryssar i för att använda en av mina tre vouchers (en går ut vid årsskiftet) så får jag meddelandet att den bara gäller för två personer. Vad gör jag för "fel", är det för sent eller något annat?

Du måste ringa in på numret som står på brevet du fått från Amex för att göra en sådan bokning, 018-nånting.

edit: alltså en bokning för fler än två personer

Ringa ja, men du kan ringa vanliga SAS när det inte är några Star Alliance partners inblandade utan rena SASflighter
 

ekf

Medlem
Det fungerar alltså även med AMEX-voucher som @ekf vill göra?:rolleyes:
Jag levde i tron att allt med 2-4-1 skulle skötas av Tallinn (oaktat rena SAS-bokningar eller *A).
Jag vill ingenting.. :) Men jag vill minnas att man enligt reglerna och instruktionerna ska ringa "Tallinn" men att det ibland även går via vanliga kundtjänst.
 

Mr Basic

Medlem
Jag vill ingenting.. :) Men jag vill minnas att man enligt reglerna och instruktionerna ska ringa "Tallinn" men att det ibland även går via vanliga kundtjänst.
Sorry :oops:
Menade förstås som @Viktor Helander vill/frågar om.
Att ”det går ibland” känns ju mer som att det beror på vilken agent man får i kundtjänst hos ”vanliga SAS”. Tolkade @Canadien inlägg som att det alltid går att ringa ”vanliga SAS” för att boka och/eller boka om/av rena SAS-bokningar, även de med AMEX 2-4-1?
 

Capa

Medlem
Bumpar tråden och lånar den för en fråga. Vi planerar att åka 4 vuxna och 2 barn nästa år på långresa. Jag och min fru, våra två barn och mina föräldrar. Om man åker med Star Alliance (t.ex. SQ), hur kan man då pussla ihop detta på bästa sätt? Om vi antar att det "bara" finns 4 platser i business och 2 i eko eller tvärtom 2 i first och 4 i business. Alltså för olika bokningsklasser så måste man göra flera bokningar (PNR)? Kan man rent teoretiskt ha 2 barn på ett PNR, två vuxna på ett PNR och ytterligare två vuxna på ett PNR? I så fall så löser allt sig galant! Tanken är alltså att barnen då alltid har sällskap av vuxna i samma kabinklass. Eller måste varje barn "hänga ihop" och dela PNR med en vuxen? Någon som har koll? Tre vouchers blir det såklart.

God fortsättning på er! :)
 

palmen

Moderator
Bumpar tråden och lånar den för en fråga. Vi planerar att åka 4 vuxna och 2 barn nästa år på långresa. Jag och min fru, våra två barn och mina föräldrar. Om man åker med Star Alliance (t.ex. SQ), hur kan man då pussla ihop detta på bästa sätt? Om vi antar att det "bara" finns 4 platser i business och 2 i eko eller tvärtom 2 i first och 4 i business. Alltså för olika bokningsklasser så måste man göra flera bokningar (PNR)? Kan man rent teoretiskt ha 2 barn på ett PNR, två vuxna på ett PNR och ytterligare två vuxna på ett PNR? I så fall så löser allt sig galant! Tanken är alltså att barnen då alltid har sällskap av vuxna i samma kabinklass. Eller måste varje barn "hänga ihop" och dela PNR med en vuxen? Någon som har koll? Tre vouchers blir det såklart.

God fortsättning på er! :)
Ringer du in kan du definitivt få barnen och två vuxna i samma kabinklass på samma biljett. I samma bokning kan du dock inte blanda bokningsklasser.

Tror inte du kan boka barnen på eget pnr, beror lite på hur gamla de är också
 

Capa

Medlem
Ringer du in kan du definitivt få barnen och två vuxna i samma kabinklass på samma biljett. I samma bokning kan du dock inte blanda bokningsklasser.

Tror inte du kan boka barnen på eget pnr, beror lite på hur gamla de är också

Tack Palmen. Har funderat på alla tänkbara kombinationer och kommit fram till att barnen på egen bokning/eget PNR är det enda som löser alla problem. Barnen är 6 respektive 4år gamla. Annars får vi dela upp oss och köra en vuxen och ett barn per bokning för att åka olika bokningsklasser.
 
Toppen