Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

PP4EH

Medlem
CU från plus till Business är väldigt ovanligt även om det händer ibland. Från go till plus är det dock väldigt vanligt om man flyger A330.

Så nära EBD så är det extremt bra värde att dra in de poäng som behövs.
Är det inte så att man förlänger sitt guld med ett år om man blir diamond?
Jag är guld nu till feb 2020, diamond till feb 2021. Förutsatt att jag inte lyckas få ihop 90K poäng på ett år så blir jag nergraderad till Guld 2021-2022 eller hur?
Tycket att det är värt det isåf, man vet aldrig om man har ett svagt år och inte ens uppnår 45K under 12 månader.
 

Ano

Medlem
Är det inte så att man förlänger sitt guld med ett år om man blir diamond?
Jag är guld nu till feb 2020, diamond till feb 2021. Förutsatt att jag inte lyckas få ihop 90K poäng på ett år så blir jag nergraderad till Guld 2021-2022 eller hur?
Tycket att det är värt det isåf, man vet aldrig om man har ett svagt år och inte ens uppnår 45K under 12 månader.
Stämmer att du får ett efterföljande år som EBG, oavsett om man återkvalar eller ej, (soft-landing). Detta EBG räknas däremot ej mot Lifetime-Gold. Så har man kommit någon vart vad gäller detta, och vill behålla sina tidigare år, så mår man se till att årligen få ihop dessa 45K/45 flighter (eller mer) för att undvika nollställning.
Kan vara bra att veta om.
 
Last edited:

johisco

Medlem
Visste inte ens... man kan alltså köpa baspoäng för extrapoäng? Ni tror inte det påverkar gold for life? Jag menar att man måste flyga ihop alla poängen..
Jag kom på att jag nog har köpt poäng för pengar någon gång vilket uppenbart fungerade med lifetime gold också men var osäker på att konvertera poäng. Men nu kan jag konfirmera att det fungerade fint och det gäller även för lifetime gold. Det står nu att jag kvalificerat mig för lifetime gold även året 2019 på SAS lifetime gold sida efter genomfört köp.

23000 extrapoäng för 2300 baspoäng, sjukt prisvärt när alternativet är att behöva flyga fast man inte har tid. :) Tack för tips!
 
Bara 40 min kvar på Now or Never Now or never | SAS idag.

En riktigt bra MR från ARN till BRU. Finns större delen av mars. Ger 5624 EBP om man är Guld. Kostnad 2233 SEK (ger strax över 2,5 poäng per krona) om man väljer de billigaste alternativet med en mellanlandning. Finns även för en hundring till på lite mer humana tider. AMS lite dyrare och ligger runt 2400-2500 med en mellanlandning och samma som ovan.
 

Villiamm

Medlem
Första året med guld och har bestämt mig för att satsa på lifetime gold och behöver därmed tjäna in 13 000 baspoäng innan 31 januari.

Har en bonusresa i business bokad med Swiss till Miami 10-20 januari och funderar på om det kunde vara värt att avboka och istället köpa i SAS Go och uppgradera till Business med poäng. Vad kostar en sådan uppgradering? Tittar på 11-24 januari då det verkar finnas tillgänglighet med direktflyg från ARN. Förstår jag det rätt tjänar vi då in 18 000 baspoäng? Vi är två som reser.

Annars mottar jag gärna tips på biljetter med hög intjäning perioden 20-31 januari. Vi är flexibla med veckodag, dagsresa eller övernattning fungerar.
 

squeezen

Medlem
Första året med guld och har bestämt mig för att satsa på lifetime gold och behöver därmed tjäna in 13 000 baspoäng innan 31 januari.

Har en bonusresa i business bokad med Swiss till Miami 10-20 januari och funderar på om det kunde vara värt att avboka och istället köpa i SAS Go och uppgradera till Business med poäng. Vad kostar en sådan uppgradering? Tittar på 11-24 januari då det verkar finnas tillgänglighet med direktflyg från ARN. Förstår jag det rätt tjänar vi då in 18 000 baspoäng? Vi är två som reser.

Annars mottar jag gärna tips på biljetter med hög intjäning perioden 20-31 januari. Vi är flexibla med veckodag, dagsresa eller övernattning fungerar.
Risky business att satsa på då det inte alls behöver vara så att de släpper igenom några bud till business eller plus. Då sitter du med skägget i brevlådan att både tvingas åka eco hela vägen samt ev bara få några hundra poäng för mödan. Köp
Minst plus isf säger jag.
 

JAONHA

Medlem
Gäller verkligen Amex-poäng mot Lifetime guld?

Lifetime Gold diskuteras i tråden
https://www.businessclass.se/forum/...0-sammanhängande-år-som-eurobonus-gold.95444/

Räknas poäng från Amex Elite och SAS MasterCard premium?
Ja, de statusgrundande poäng man får från Amex Elite (20k per år) samt från SAS MasterCard Premium (1.000 för varje månad kortet används) räknas mot ditt lifetime gold. Detta gäller åtminstone i skrivande stund 2019-01-03

Går jag in på sidan för Lifetime Gold så räknas mina år med Elite-poäng ff...
 
Toppen