Senaste nytt

Bränna 50,000 SPG points

EBGGOT

Medlem
Hej,


Funderar på hur jag skall maximera mina 50,000 SPG poäng i BKK.

Har tänkt spendera 3-5 dagar där i Januari och skulle tacksamt ta emot lite kreativ tips!

Tack för Er hjälp ...
 

nilsson

Medlem
W öppnar i början av december, så du kan ju bo där för 10k per natt, eller 4k + 60 USD per natt. Eller så tar du ett nytt hotell per natt. Det finns 9 stycken vad jag kan se.
 

EBGGOT

Medlem
Sheraton Royal Orchid är ju inget topp hotell direkt men för 3,000 p natten är ett fynd och deras läge faktiskt kanon!
 

ucce

Medlem
NU har jag aldrig bott på Starwoodhotell i Bangkok, men Sheraton Grande Sukhumvit verkar vara favoriten på FT, iaf i termer av uppgraderingar. Allmänt tips är att inte missa Fifth Night Free - femte natten gratis för alla SPG redemptions
 

EBGGOT

Medlem
NU har jag aldrig bott på Starwoodhotell i Bangkok, men Sheraton Grande Sukhumvit verkar vara favoriten på FT, iaf i termer av uppgraderingar. Allmänt tips är att inte missa Fifth Night Free - femte natten gratis för alla SPG redemptions

Menar du att det uppgraderar status gäster ofta?
 
K

KavlingeDude

Guest
De uppgraderar bara Platinum och bara under lågsäsong då det är stort tryck i det området under högsäsong. Westin ligger ju snett över som ett alt.
Andra alt är ju le meridien.
Själv bokar jag ofta Aloft då jag får sviten så fort den är tillgänglig, även under veckan jag redan har checkat in.
Tycker Aloft, trots lågprofilen, är klart det bästa hotellet. Ligger rätt (soi 11) och personalen är super. På de övriga hotellen kan personalen ha lite "attityd".
 
Toppen