Senaste nytt

Ditt reseår 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 41 (26 domestic, 15 international)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 46,192 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK (SAS), SQ (Singapore Airlines), AA (American Airlines), DY (Norweigen)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : AUA (Oranjestad, Aruba), SIN (Singapore), DPS (Bali)
  5. Nya flygbolag testade under året? : SQ (Singapore Airlines)
  6. Nya besökta länder? : Aruba, Singapore, Bali
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 32
  8. Bästa hotellvistelse? : Suarga Padang Padang, Bali (Suarga Padang Padang - Bali sustainable boutique resort)
  9. Sämsta hotellvistelse? : Hotel Amigo, Emmaboda (Amigo Hotell Restaurang • EMMABODA)
  10. Bästa reseminnet? : SQ First (b777-300ER) och en vecka på Bali.
  11. Sämsta reseminnet? : Jag har bara bra resminnen detta år...
  12. Största överraskningen? : Hur breda säten det är i SQ F (B777-300ER) samt hur mycket kaktus det finns på Aruba!
  13. Annat "första gången" under året? : First first, men Singapore Airlines.
  14. Mål för 2020? : Återvända till bali (bokat), Besöka Seychellerna (bokat) samt planera min första riktiga dykresa.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : 4 vouchers och en milljon poäng.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: SilverKris Firstclass Lounge på SIN (den man går igenom innan man kommer in till The Private Room). Där var det väldigt bra lokal mat!
  3. Sämsta loungen: Arlanda T4 (såklart)
Karta över 2019
upload_2019-12-20_20-42-50.png



Hitintills planerat för 2020

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

upload_2019-12-20_20-51-33.png
 
Last edited:

Magnus8

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 37
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : c:a 43000 miles (vem vet exakt?)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, LO, BR, SQ, TG, BT, LX, LH, BA, SN
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BKK, TPE, ICN, SIN, MNL, HKG, VLC, BIO
  5. Nya flygbolag testade under året? : SQ, TG, BR
  6. Nya besökta länder? : Kina (Hong Kong), Taiwan, Filippinerna, Sydkorea
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 25 kanske
  8. Bästa hotellvistelse? : ICON Hong Kong (första riktiga 5-stjärniga hotel för min del, snål närking som jag är)
  9. Sämsta hotellvistelse? : Park Inn Gardermoen (hett som i en bastu, smutsigt badrum)
  10. Bästa reseminnet? : Singapore first class SIN-CPH, men kanske ännu mer Eva air LHR-TPE
  11. Sämsta reseminnet? : Inte sämsta, men största besvikelsen var Eva air TPE-LHR (inte alls som första resan)
  12. Största överraskningen? : Eva air i economy intra-Asia, kansek kan SAS lära sig något där?
  13. Annat "första gången" under året? : SQ first, Eva air
  14. Mål för 2020? :Tur till USA via Lissabon, få ihop tillräckligt till ännu en LH F tripp (må så vara enkelresa)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Alla fantastiska reseberättelser och resetips som lett till våra resor i år
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: @Tonton och hans otroligt intressanta "stan"-tour
  2. Bästa loungen: Vet inte, så länge man får gratis mat och dricka så...
  3. Sämsta loungen: Arvika Central (hallå SJ!)
 
Last edited:

Ystad

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 19 (6 Eco, 1 Plus, 12 Biz)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 23 372
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Lufthansa, SAS, Austrian, Ethiopian, KLM, LOT
  4. Nya flygplatser besökta under året? : ADD, JRO, ZNZ, CUR
  5. Nya flygbolag testade under året? : Ethiopian
  6. Nya besökta länder? : Tanzania, Curacao
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 12
  8. Bästa hotellvistelse? : White Paradise Zanzibar
  9. Sämsta hotellvistelse? : Logos Warzawa (egentligen helt OK för det priset - men ett enkelt hotell - jag bor där när jag är på speedway i stan)
  10. Bästa reseminnet? : Restaurang The Rock, Zanzibar (eller) när vi firade fruns födelsedag med Champagne på stranden i Curacao
  11. Sämsta reseminnet? : SAS Plus - jag minns fortfarande hur bra SAS business var i Europa en gång i tiden - nu blir jag besviken var gång
  12. Största överraskningen? : Hur billig Beluga vodkan var i taxfree shoppen på CUR...:)
  13. Annat "första gången" under året? : Östafrika
  14. Mål för 2020? : ev besöka SpeedwayGP i Ryssland (första gången det går där)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Palmens jorden runt t o r resa
  2. Bästa loungen: Cloude 9 Lounge 2 på ADD (där fanns både Injera och Champagne)
  3. Sämsta loungen: Loungen på ZNZ är ganska påver (men på en liten flygplats i ett fattigt land kan man inte begära mer)
 

Teddulin

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 14 (12 business, 2 SAS plus)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Emirates, Qatar
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BKK, DOH
  5. Nya flygbolag testade under året? : Qatar
  6. Nya besökta länder? : 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 20
  8. Bästa hotellvistelse? : Mandarin Oriental New York
  9. Sämsta hotellvistelse? : Peninsula Bangkok (blev av med cash i sviten). Riktigt schysst hotell annars.
  10. Bästa reseminnet? Att få glädja en god vän som har haft det tungt och som fyllt 40 med en topnotchweekend tillsammans i NYC.
  11. Sämsta reseminnet? : För kort flygning med Qatar Qsuite ARN-DOH :)
  12. Största överraskningen? : Ensam med sällskap på Lufthansa i business ARN-MUC, 10 tomma rader! (Gardinen fördragen)
  13. Annat "första gången" under året? : "10000 m-klubben".
  14. Mål för 2020? Få till minst en resa i First.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? Med BC känns det som att man har riktigt bra koll när man kommer till en ny flygplats, man vet vilken lounge som gäller t ex och känner sig mer "hemma".
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Qatarloungerna i DOH och BKK var bra, framför allt servicen och att det var så extremt rent och fräscht.
  3. Sämsta loungen: One&only Royal Mirage Dubai :(
 

gjohansson

Medlem
Dags att summera året alltså
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 177st varav 157st i SAS
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 98 763
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Singapore, Swiss, TAP, Norsken, Easyjet, Eurowings
  4. Nya flygplatser besökta under året? : DME, SIN, DPS, IST (numera ISL)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Singapore, Turkish
  6. Nya besökta länder? : Bali
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : Uppskattar runt 150
  8. Bästa hotellvistelse? : Ingen värd omnämnas
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ingen värd omnämnas
  10. Bästa reseminnet? : Semester på Bali med familjen
  11. Sämsta reseminnet? : Inget särskilt
  12. Största överraskningen? : Hur lite värde det egentligen är i mitt pandion kort
  13. Annat "första gången" under året? : N/A
  14. Mål för 2020? : Åka tillbaka till Bali med familjen
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : N/A
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Reserapporterna är svårslagna, ingen nämnd, ingen glömd
  2. Bästa loungen: N/A
  3. Sämsta loungen: ARN T4
 

AABack2ARN

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 34 (så få har jag inte gjort sedan 1999 då jag började föra statistik!)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 53034
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Finnair, British Airways, Cathay Pacifix, SAS (inklusive SAS Ireland och CityJet)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Nej
  5. Nya flygbolag testade under året? : Nej
  6. Nya besökta länder? : Nej
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 22 (+ 1 vecka i tält)
  8. Bästa hotellvistelse? : Ingen speciell
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ingen speciell
  10. Bästa reseminnet? : Hawaii
  11. Sämsta reseminnet? : Inget speciellt
  12. Största överraskningen? : Finnairs nya Emerald-lounge i Helsingfors
  13. Annat "första gången" under året? : N/A
  14. Mål för 2020? : Behålla statuskorten
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Massa trevliga träffar i Sockholm
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Träffarna i Stockholm
  2. Bästa loungen: American Airlines Flagship First Dining
  3. Sämsta loungen: Loungen Finnair använder sig av på CDG
 

Treo

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 42
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 58047 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : BA, AA, SK, AY, JL, LX, W6
  4. Nya flygplatser besökta under året? : GDN (Gdansk), BRU (Bryssel)
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Nya besökta länder? : -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 58
  8. Bästa hotellvistelse? : Conrad Osaka
  9. Sämsta hotellvistelse? : Clarion Arlanda
  10. Bästa reseminnet? : Fenway Park, Boston
  11. Sämsta reseminnet? : Hur jobbiga medresenärer kan vara
  12. Största överraskningen? : Att BA First kan vara riktigt, riktigt bra
  13. Annat "första gången" under året? : 2 timmars prat och skratt med ett brittiskt par och en nyazeeländare på Sofitel Heathrow (jag brukar normalt sett undvika ens ögonkontakt med folk under resor ..)
  14. Mål för 2020? : Fortsatt jakt på lifetimestatus x flera
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : hade säkert missat ett antal poäng och restauranger ...
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Reseberättelserna, ingen nämnd och ingen glömd!
  2. Bästa loungen: JAL First Class Narita (men ser fram mot att JL flyttar Helsingforsflygen också till Haneda)
  3. Sämsta loungen: Admirals Club MCO, ni ska vara tacksamma för Arlanda T4;)
 
Fortsätter mitt liv utan speciellt mycket resande (vilket är skönt då det varit extremt stökigt i privatlivet i år). Så blir i huvudsak intra-europa, och i huvudsak nöjeresor med barnen med någon enstaka jobbresa.
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 15
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 12269
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, KLM, TUI
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Bordeaux (BOD)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Tyvärr inget
  6. Nya besökta länder? : Tyvärr inga här heller :(
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 20-talet
  8. Bästa hotellvistelse? : Thistle Trafalgar Leicester Square (trist hotell, men fick ett mycket trevligt rum).
  9. Sämsta hotellvistelse? : Egentligen inget..
  10. Bästa reseminnet? : Grillfest på en takterass i Rom med polarna, med utsikt över hela staden. Airbnb levererar ibland.
  11. Sämsta reseminnet? :
  12. Största överraskningen? : Blev erbjuden (och accepterade) Amex Centurion.
  13. Annat "första gången" under året? :
  14. Mål för 2020? : Res minst dubbelt så mycket som 2019. Ta en long-haul i First/Business med grabben till Japan för att äta lite sushi.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :
 

jerixon

Medlem
Ett relativt lugnt reseår med bra kvalitet.

Har 3 legs kvar men de är medräknade i totalen nedan....
När man sitter här och sammanfattar så förstår man hur lyckligt lottad man är.
Jag har verkligen försökt resa mer privat för att se världen och det har jag lyckats med!
Nästa år vill jag till Australien / Nya Zealand om möjligt och slå årets 49 Awards night.... (38 bokade för nästa år i nuläget)
Har några galna resor nästa år som sak bli ogtroligt häftiga att göra och jag ser fram mot många nya minnen :)



  1. Hur många flygningar har du gjort? : 138
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 158 609
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : KLM, TAP, SWISS, Lufthansa, Air France A’Italia, British Airways, Ryan Air, Wizz, Copa, Avianca, China Eastern, SAS, Finnair, Ethiopian, Czech Airlines, Turkish Airlines, Singapore Airlines, Iceland Air, ANA, Thai, Malindo, LOT, Alaskan, Austrian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : DPS, PTY, BOG, GRU, PEN, MHQ, PSR, TLL, SJC, SAN, SAL, GUA, DME, MAN
  5. Nya flygbolag testade under året? : Copa, China Eastern, Avianca
  6. Nya besökta länder? : Panama, Costa Rica, Guatemala, Estland, Colombia, Brasilien, Indonesien
  7. Antal hotellnätter: 60 Marriot, 61 Hilton, 51 Radisson, 10 Best Western – 182 Nätter på Hotell - 49 av dem på awards.
  8. Bästa hotellvistelse? : Radisson Budapest var grymt - Fick en otrolig svit. Annars var smekmånaden på Bali kanon. Conrad Bali där vi fick 110kvm svit och Hilton Bali med grym lounge och härlig frukost. Men Le Meriden Putrayaja var nog bäst trots allt pga av den otroliga loungen och lugnet. Har ett par grymma hotell bokade kommande veckan som nog kan vara med och konkurera nästa år!
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ingen direkt dålig iår får jag säga – Väljer nog med omsorg....
  10. Bästa reseminnet? : Smekmånaden och min ölresa i USA/Central Amerika + Syd Amerika med @Tonton
  11. Sämsta reseminnet? : Alla förseningar är ju tråkiga men sådant som händer + Medical Emergency landing i Salvador
  12. Största överraskningen? : En apa på rummet som käka mitt fruktfat på Hilton Bali
  13. Annat "första gången" under året? : Syd Amerika, Central Amerika samt en hel del nya flygupplevelser.
  14. Mål för 2020? : Mitt mål var att flyga mindre 2019, och då speciellt i tjänsten, och det lyckades jag med. (170 flighter förra året)
Målet för 2020 är det samma. Mer privat, mindre arbete!

  1. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Har många vänner från BC som jag pratar med dagligen.
Bonusfrågor:


  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Galleries First dagar, Colombia, Fotboll I London
  2. Bästa loungen: LH FCL, THAI First, Swiss E lounge
  3. Sämsta loungen: Charleroi
 
Last edited:

flybob

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort?
    Economy: 20
    Premium Eco: 27
    Business: 7
    First: 4
    Totalt: 68
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 64,488
  3. Vilka flygbolag har du flugit?
    Emirates (EK)
    Lufthansa (LH)
    Saudi Arabian Airlines/Saudia (SV)
    Scandinavian Airlines (SK)
    Swiss International Airlines (LX)
    United Airlines (UA)
  4. Nya flygplatser besökta under året?

    Aarhus / Tirstrup (AAR)
    Cochin / Cochin (COK)
    Dammam / King Fahd (DMM)
    Kristiansand / Kjevik (KRS)
    Lahore / Lahore (LHE)
    Prague / Praha-Ruzyne (PRG)
    Riyadh / King Khalid (RUH)
  5. Nya flygbolag testade under året? Saudi Arabian Airlines/Saudia (SV)
  6. Nya besökta länder? Saudiarabien, Pakistan, Oman, Indien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 100+
  8. Bästa hotellvistelse? Ingen som riktigt utmärkt sig. Ett riktigt trevlig AirBnB i Kreutzburg, Berlin dock.
  9. Sämsta hotellvistelse? Oyo 241 Riyadh. Sent bokad resa och naturligvis något stort event i Riyadh så alla hotell var fulla. Kom till "hotellet", och det var ingen i receptionen. Ringde på en klocka och efter 5 minuter dök någon upp. Fick mitt rum precis bakom receptionen, med lövtunna väggar. Rummet luktade gammal impyrd rök och jag frågade om jag kunde få ett non-smoking-rum, vilket har försäkrade mig om att detta var och det fanns inga andra. I rummet fanns inga handdukar, så jag gick ut till receptionen för att be om handdukar, ingen där. Samma procedur med klockan, och så fick jag ett par handdukar. När jag kommer tillbaka märker jag att det inte finns något dricksvatten i rummet. Ut i receptionen, ingen där. Klockan igen. "Vatten, absolut, hur många vill du ha? 5?". Han springer iväg och hämtar 5 miniatyrflaskor som han sedan skall ha betalt för. Betalar och går tillbaka till mitt rum. Wifi kräver lösen. Ut i receptionen, ingen där. Klocka. Kod. Lägger mig för att sova. Vaknar av att någon har en livlig diskussion i receptionen, lövtunna väggar. Detta upprepar sig ett par, 3 gånger under natten. Vaknar tidigt och bestämmer mig för att lämna. Snabb dusch i den mycket välbyggda duschen.
    2019-11-20 06.47.32.jpg
    Dags att äntligen checka ut. Ut i receptionen, någon där? Icke. Ringer, och ringer, men denna gång kommer ingen. Sätter till slut nyckeln i dörren till rummet (precis som jag fick den) och hoppar i en taxi till IHOP för lite traditionell saudisk frukost.
  10. Bästa reseminnet? Spontan kortresa till New York med Lufthansa First med en kompis. First Class Terminal i Frankfurt, strålande väder, goda öl och underbara Xiao Long Baos.
  11. Sämsta reseminnet? Matförgiftad på frukosten på flygplatshotell (mycket trevlig hotell i övrigt, Port Muziris) i Kochi precis innan hemfärd. Konstanta toalettbesök på flygplatsen. Lyckas uppgradera till business class, vilket var tur (och oerhört billigt!). Får hög feber under resan, men lyckas ta mig igenom den och kommer hem vid lunchtid. Nästa resa är till Lahore, Pakistan 03.00 nästkommande natt (ekonomi!), dvs. runt 13 timmar på mig att bli bättre. Ligger med hög feber mellan toalettbesöken, tills febern äntligen går ner runt 00.30, då det är dags att hoppa i taxin för att flyga till Pakistan. Kände mig halvsugen på den resan kan jag säga.
  12. Största överraskningen? Hur otroligt nyfikna och öppna människor i Kochi är på västerlänningar. Kom fram ett flertal människor och pratade, bjöd på lunch, bjöd på en tur till en strand med middag och övernattning osv. Fantastiskt.
  13. Annat "första gången" under året? Flytt till Mellanöstern.
  14. Mål för 2020? Nå Emirates Gold åtminsone.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? LH First och FCT för Eurobonuspoäng med Amex Voucher hade jag garanterat inte bokat om det inte vore för BC i allmänhet.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Lite cigarrökning med BC-medlem i FCT.
  2. Bästa loungen: FCT
  3. Sämsta loungen: CIP Lounge Lahore
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen