Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

OlaBola

Medlem
Om man avbokar en bonusresa, får man tillbaka kontanterna man betalade också (skatter), eller är det som med vanliga SAS-poängresor att 450 kr per biljett brinner inne?
Ombokningar antar jag är avgiftsfria, eller?
 

palmen

Moderator
Om man avbokar en bonusresa, får man tillbaka kontanterna man betalade också (skatter), eller är det som med vanliga SAS-poängresor att 450 kr per biljett brinner inne?
Ombokningar antar jag är avgiftsfria, eller?
De 450 kronorna får du inte tillbaka på star alliance bokningar (om du avbokar efter 24h).
Ändra en biljett kostar 150 kronor per person.
 

Villiamm

Medlem
Jag har en bokning gjord via SAS hemsida som jag vill ändra utresan på. Med United hittar jag tillgänglighet och med awardfares ser jag samma biljetter hos både MileagePlus och LifeMiles men inte SAS. När jag ringer till SAS svenska kundtjänst kunde de inte hjälpa mig då han inte heller kunde se biljetterna på SAS hemsida. Vad beror det på?

Jag tänkte ringa Tallinn idag. Kommer de kunna hjälpa mig?
 

patteng

Medlem
Konstigt. Jag ringde nyss och de säger att de har stängt, samtidigt att de säger att denna veckan har de öppet alla dagar från kl 09...
 

mha321

Medlem
Konstigt. Jag ringde nyss och de säger att de har stängt, samtidigt att de säger att denna veckan har de öppet alla dagar från kl 09...

De har väl normalt alltid stängt över weekend. Verkar konstigt att de skulle ha extra mycket öppet denna vecka så det är nog snarare dåligt formulerar och de menar "alla dagar som vi normalt skulle haft öppet om det inte var jul" eller något i den stilen...
 

patteng

Medlem
De har väl normalt alltid stängt över weekend. Verkar konstigt att de skulle ha extra mycket öppet denna vecka så det är nog snarare dåligt formulerar och de menar "alla dagar som vi normalt skulle haft öppet om det inte var jul" eller något i den stilen...

Igår när jag ringde så sa telefonsvararen: "Vi har öppet alla dagar under sista veckan i December, även lördag och söndag."
 

mha321

Medlem
Igår när jag ringde så sa telefonsvararen: "Vi har öppet alla dagar under sista veckan i December, även lördag och söndag."
Hah ja då var det definitivt inte otydligt och dåligt formulerat :)

Sedan kanske de kan argumentera för att det är nästa vecka som är sista veckan i december....
 

palmen

Moderator
Jag har en bokning gjord via SAS hemsida som jag vill ändra utresan på. Med United hittar jag tillgänglighet och med awardfares ser jag samma biljetter hos både MileagePlus och LifeMiles men inte SAS. När jag ringer till SAS svenska kundtjänst kunde de inte hjälpa mig då han inte heller kunde se biljetterna på SAS hemsida. Vad beror det på?

Jag tänkte ringa Tallinn idag. Kommer de kunna hjälpa mig?
Det är ganska enkelt, SAS är inte United, LifeMiles eller awardfares. Vad de ser är egentligen totalt irrelevant för vad SAS kan boka.
Awardfares har ingen egen tillgång till att se biljetter utan de tittar på vad andra bolag kan boka och gör sedan en gissning på om det även fnns biljetter för SAS i Första klass (har stämt bra tidigare, men inte längre då så mycket ändrats med vilken tillgänglighet SAS får).

Alla bolag har olika tillgång på bonus-biljetter hos andra bolag, en del bolag får samma tilldelning och andra bolag har bättre/sämre tillgång. I SAS fall så är tillgången betydligt sämre jämfört med andra bolag för tillfället på Lufthansa.
 
Toppen