Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Jag har bokat en resa till Bali för två i oktober och funderar lite på att boka om resan till över jul / nyår. Det är inget måste att fira jul och nyår på bali men åtminstone en av dom. Vi tänkte vara borta cirka 10-12 dagar.
Vet ni hur svårt det är att hitta en tur och retur resa i business över jul eller nyår 2020.

Har kikat lite på awardfares och just nu kan jag se att det eventuellt finns en del resor ner men dom har inte släppt hem än så jag vet inte om jag ska boka en väg en så länge..
Du är ute i väldigt god tid så jag skulle säga att dina chanser är väldigt bra. Om du vill kan du boka utresa först och lägga till hemresa när det släppts. Med denna framförhållning borde det inte vara några problem så länge du bokar platserna när de släpps.
 

Johan Gott

Medlem
Årets bästa julklapp! Equipment change på SQ305 LHR-SIN från B777 till en A380 med NYA suites. Som ni ser gjorde jag bokningen i september. För ett par dagar sedan loggade jag in av en slump för att titta till bokningen och upptäckte ändringen.


Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK, SQ, OZ
Kabinklass: Plus, first, suites, business
Avreseort: ARN
Destination: GMP
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 112 500
Skatter&avgifter (per person): ca 3000
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): aug 2020
Bokad: sept 2019

ARN-LHR: SK plus
LHR-SIN: SQ first B777
SIN-PEK: SQ gamla suites A380
PEK-GMP: OZ business

ICN-PEK: OZ business
PEK-SIN: SQ gamla suites A380
SIN-LHR: SQ gamla business A380
LHR-ARN: SK plus



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Jag har bokat en resa till Bali för två i oktober och funderar lite på att boka om resan till över jul / nyår. Det är inget måste att fira jul och nyår på bali men åtminstone en av dom. Vi tänkte vara borta cirka 10-12 dagar.
Vet ni hur svårt det är att hitta en tur och retur resa i business över jul eller nyår 2020.

Har kikat lite på awardfares och just nu kan jag se att det eventuellt finns en del resor ner men dom har inte släppt hem än så jag vet inte om jag ska boka en väg en så länge..

På måndag drar jag med familjen till Bali. 4 pax. Ditresa med Singapore Airlines via Moskva och Singapore (SQ361/SQ942). Hemresan görs med Turkish Airlines via Istanbul (TK67/TK1793) och deras nya Dreamliner. Gjorde precis som @palmen föreslår; bokade först utresan (tror det var 350 dagar innan) och bevakade returen. Hade (i mitt fall) flyt att Turkish drog igång sin linje och hittade hemresan efter 12 nätter på Bali.

Lycka till
 

JohnnyWilde

Medlem
Årets bästa julklapp! Equipment change på SQ305 LHR-SIN från B777 till en A380 med NYA suites. Som ni ser gjorde jag bokningen i september. För ett par dagar sedan loggade jag in av en slump för att titta till bokningen och upptäckte ändringen.
Japp de kör 305 med nya 380 under sommaren så det borde gälla alla som har en befintlig bokning!
 

toer00

Medlem
Min första FIRST bokad med tjejen! :) AMS-SIN-DPS med Singapore Airlines i december 2020. Jag ville helst flyga från GOT men dom hade tyvärr inte GOT - AMS så jag måste lösa detta på något sätt. Vi flyger vid 10:25 så vi kanske måste flyga dagen innan för att vara säker? Vet inte om det är värt att köpa en egen biljett med KLM som flyger tidigt och är framme vid 7:35 ? Tänk om det blir inställt...

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Singapore
Kabinklass: First & Business
Avreseort: AMS
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel (ej släppt hem än)
Antal poäng (per person): 65 000 (och Amex-vouher)
Skatter&avgifter (per person): 354kr!! per person
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December 2020

Satsa på övernattning på sjysst hotel på Shipol! Vi gjorde detta våras bär vi flög CDG-TPE ned Eva Air, ville inte riskera att något hände så det blev kvällsflyget ner ARN-CDG och övernattning där. Även för ett par månader sedan så samma sak, ARN-MAN-AUH-MLE, där ARN-MAN blev kvällen innan och övernattning MAN. Känns alltid lugnare om man har separata biljetter...:)
 

Axxo

Medlem
Satsa på övernattning på sjysst hotel på Shipol! Vi gjorde detta våras bär vi flög CDG-TPE ned Eva Air, ville inte riskera att något hände så det blev kvällsflyget ner ARN-CDG och övernattning där. Även för ett par månader sedan så samma sak, ARN-MAN-AUH-MLE, där ARN-MAN blev kvällen innan och övernattning MAN. Känns alltid lugnare om man har separata biljetter...:)

Det blir nog så :)
TAck!
 

Axxo

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS + Singapore Airlines
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Arlanda
Destination: Bali
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 49'500
Skatter&avgifter (per person): 1539
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 10/4-2020
Bokad: 30/12-2019



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
ARN - LHR SK525 - Plus
LHR - SIN SQ317 - Business (Nya A380-kabinen)
SIN - DPS SQ942 - Business (Dreamliner)

Stämmer 49 500 per väg och per person?
 
Toppen