Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Rickard_O

Medlem
Jag har varit på span efter bonusresor till Madeira, men det verkar väldigt skralt. Är det någon som har info här? Släpps det bonusresor hit eller brukar det vara så här tomt?
Nu har jag ingen koll på när, hur och varifrån du vill åka så svårt att ge ett bra svar. Men om du söker ben för ben eller från annan ort så hittar du.
Tog random dagar i april, 22-29/4 från och till Frankfurt och hittade med Star Alliance sökmotor hos SAS
Borde gå att ringa in och boka och bara lägga till benet från Stockholm som jag nu tar för givet att du flyger ifrån.
 

emj84

Medlem
Hej,
Hur gör man om man vill kombinera fly premium och Amex voucher på samma bokning?
Planen är att boka 3 pax i SAS business varav 2 vuxna och 1 barn.
Min plan är så att voucher på 2 vuxna blir 100k poäng + barn med fly premium borde då bli 30k. (50% rabatt på ord pris som blir 60k poäng med fly premium). Så totalt 130k poäng.

Tallinn hanterar ju bara Amex, Medan SAS själva enbart fly premium...moment 22.

Tips på hur jag går tillväga?

(Om de förenklar så har jag poäng så jag kan boka resan helt utan applicerad Amex å fly premium för att sedan ändra)
 

barrskog

Medlem
Jag har inte svaret på din fråga, men vill upplysa om att det generellt är dåligt värde för poängen att lösa in dem mot resor inom Europa, även om man åker businessclass eftersom de flesta bolag inte har riktiga businessclass-säten till intra-Europa destinationer.

Jo, i regel är det så, men jag bor i norra Sverige så för mig är det fortsatt mycket värt att inte behöva betala för en inrikes resa till ARN för att sen kunna åka vidare ut i Europa. Dessutom har jag Flypremium, så betalar för Go men får i vart fall Plus.
 

FilipJ

Medlem
Hej,
Hur gör man om man vill kombinera fly premium och Amex voucher på samma bokning?
Planen är att boka 3 pax i SAS business varav 2 vuxna och 1 barn.
Min plan är så att voucher på 2 vuxna blir 100k poäng + barn med fly premium borde då bli 30k. (50% rabatt på ord pris som blir 60k poäng med fly premium). Så totalt 130k poäng.

Tallinn hanterar ju bara Amex, Medan SAS själva enbart fly premium...moment 22.

Tips på hur jag går tillväga?

(Om de förenklar så har jag poäng så jag kan boka resan helt utan applicerad Amex å fly premium för att sedan ändra)
2-4-1 går inte att kombinera med flypremium.
 

Samosaguas

Medlem
Hej,
Hur gör man om man vill kombinera fly premium och Amex voucher på samma bokning?
Planen är att boka 3 pax i SAS business varav 2 vuxna och 1 barn.
Min plan är så att voucher på 2 vuxna blir 100k poäng + barn med fly premium borde då bli 30k. (50% rabatt på ord pris som blir 60k poäng med fly premium). Så totalt 130k poäng.

Tallinn hanterar ju bara Amex, Medan SAS själva enbart fly premium...moment 22.

Tips på hur jag går tillväga?

(Om de förenklar så har jag poäng så jag kan boka resan helt utan applicerad Amex å fly premium för att sedan ändra)
Det går inte kombinera Amex 2-4-1 och Fly Premium.
 

barrskog

Medlem
Nu har jag ingen koll på när, hur och varifrån du vill åka så svårt att ge ett bra svar. Men om du söker ben för ben eller från annan ort så hittar du.
Tog random dagar i april, 22-29/4 från och till Frankfurt och hittade med Star Alliance sökmotor hos SAS
Borde gå att ringa in och boka och bara lägga till benet från Stockholm som jag nu tar för givet att du flyger ifrån.

Är helst ute efter SAS Award och inte Star Alliance för att hålla poängkostnaden nere och få lite valuta för Flypremium.
 

Quaddan

Medlem
Om du bokar 2 separata bokningar så borde det fungera?

Första bokningen på två vuxna, där du använder vouchern, andra bokningen på barn med Fly premium.
 
Jo, i regel är det så, men jag bor i norra Sverige så för mig är det fortsatt mycket värt att inte behöva betala för en inrikes resa till ARN för att sen kunna åka vidare ut i Europa. Dessutom har jag Flypremium, så betalar för Go men får i vart fall Plus.
Ok, du vill alltså åka med SAS. Tänk på att SAS är duktiga på att ha black-out period när det är lov från skolan, t ex vinterlov, påsklov, etc så om du vill åka under en sådan period kan du lägga ner planerna direkt.
 
Last edited:

emj84

Medlem
Om du bokar 2 separata bokningar så borde det fungera?

Första bokningen på två vuxna, där du använder vouchern, andra bokningen på barn med Fly premium.
Tänkte och det, men problematiken är att jag inte kan boka 1 barn ensam på en bokning hade det varit 3 vuxna hade det gått bra.

Snacka om i-landsproblem
Enda lösningen få är 1 vuxen plus 1 barn på vochuer för 75k poäng och sen 1 vuxen på fly premium på separat, blir då 135k poäng, så 5k dyrare, men är det enda lösningen så får de gå ju
 
Toppen