Senaste nytt

Något förslag på transfer BKK/Suvarnabhumi - Sukhumvit?

Kricka

Medlem
Jag behöver transport mellan flygplatsen och Hilton Sukhumvit vid ett par tillfällen
i mitten av januari. Tidigare fanns det ett företag som drevs av en svensk-thailändare,
TransferBKK, som fungerade mycket bra - någon som utnyttjat dem nyligen?
Tar gärna emot andra förslag på transport till/från flygplatsen men avstår helst från
vanliga taxibilarna. Har ännu inte provat flygplatståget..
 

samet

Medlem
Finns massor av olika transporttjänster. Gör en snabb googling så får du upp typ 10 olika aktörer.

I ärlighetens namn är de flesta lika dåliga. Även om man bokat en specifik tid så behöver man ändå uppsöka det anvisade området för att hitta sitt namn och sedan vänta 10-15 min medans de ordnar fram bilen.

Jag har använt flera olika genom åren. Med hyffsat likvärdigt resultat. Taxikön är inte rolig om det är mycket folk, annars är det oftast snabbare än bokad bil.

Flygplatsens limousine service är nog den bästa. Du löser allt medans du väntat på väskan och bilen står parkerad utanför och väntar.
 

Frisk78

Medlem
Under mina 6 besök i Bangkok har jag alltid åkt taxi till och från BKK, fått taxi omgående och sedan är det bara att hålla i sig. Jag kanske har haft tur men jag har majoriteten av gångerna flugit med Thai Air från Sverige och landat tidig morgon.
 

staff

Medlem
Pa battre hotell tar jag alltid hotel limousine transfer eftersom allting flyter pa somlost och man brukar ha battre odds med upgrades nar hotellet vet exakt nar du anlander etc. Annars blir det AOT Limousine (Airports of Thailand -- den enda officiella aktoren) som bokas i baggagehallen pa BKK - 1,300 for Camry och 1,700 for E-klass. GrabCar Luxe som backup/plan B. Aldrig taxi i Bangkok.
 
Har bott snart 21 år i Bangkok
Vore intressant om du berättade anledningen till att du inte väljer att ta en taxi direkt till hotellet
När landar du, Om jag är hemma så kan jag komma och hämta dig i min bil
Vilket hotell skall du bo på, kanske jag känner GM där så han/hon kan arrangera något för dig som du inte förut varit med om
 

samet

Medlem
Pa battre hotell tar jag alltid hotel limousine transfer eftersom allting flyter pa somlost och man brukar ha battre odds med upgrades nar hotellet vet exakt nar du anlander etc. Annars blir det AOT Limousine (Airports of Thailand -- den enda officiella aktoren) som bokas i baggagehallen pa BKK - 1,300 for Camry och 1,700 for E-klass. GrabCar Luxe som backup/plan B. Aldrig taxi i Bangkok.

Varför inte taxi? Grab må vara smidigt men oftast lång väntan på framkörningen. Taxi finns ju nästan överallt.
 

samet

Medlem
Under mina 6 besök i Bangkok har jag alltid åkt taxi till och från BKK, fått taxi omgående och sedan är det bara att hålla i sig. Jag kanske har haft tur men jag har majoriteten av gångerna flugit med Thai Air från Sverige och landat tidig morgon.

Taxikön på Suvvan är ett lotteri. Ibland är det helt tom, bara gå fram å ta ett nummer och åka. Andra gånger är det 100m kö och 30min väntetid.
 

staff

Medlem
Har bott snart 21 år i Bangkok
Vore intressant om du berättade anledningen till att du inte väljer att ta en taxi direkt till hotellet
När landar du, Om jag är hemma så kan jag komma och hämta dig i min bil
Vilket hotell skall du bo på, kanske jag känner GM där så han/hon kan arrangera något för dig som du inte förut varit med om
Darfor att hotellet ar 100% med pa vilken tid du kommer att anlanda vilket gor processen smidigare - galler inte bara Bangkok utan de flesta staderna. Men det ar knappast enda anledningen att jag valjer bort taxi.

Men om du menar allvar med att du ar villig att dra i tradar for min skull far du garna gora det nasta gang -- jag hor av mig i forvag. ;)
 
Toppen