Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

För separata biljetter är inte optimalt om man flyger kl 12 från CPH? Man kan ju gambla om man gillar det.
På vardagar går det flyg på 6:05 och 7:10 till Köpenhamn från Oslo. Inte så mycket gamling i min bok.
Nu vet jag givetvis inte hur arbetssituationen ser ut men det kanske går att flyga ner kvällen innan. Det brukar gå plan fram till kl 20.
 
För separata biljetter är inte optimalt om man flyger kl 12 från CPH? Man kan ju gambla om man gillar det.
Om jag minns en av de senaste råd och rön så har nu ARN behandlat just ett ärende med separata biljetter. Deras utlåtande visar att om man bara bokar de separata biljetterna med tillräcklig tidsmarginal (dvs man skall utan problem hinna med om det inte blir förseningar) så är det som en genomgående biljett.
 

Capa

Medlem
Om jag minns en av de senaste råd och rön så har nu ARN behandlat just ett ärende med separata biljetter. Deras utlåtande visar att om man bara bokar de separata biljetterna med tillräcklig tidsmarginal (dvs man skall utan problem hinna med om det inte blir förseningar) så är det som en genomgående biljett.

Intressant! Har du mer specifik källa på det? Bygger det på att det är samma flygbolag på båda biljetterna?
 

Thrilled

Medlem
Hejsan,

Tänkte bolla med er.. Vad är det bästa flyget man kan ta ner till Filippinerna nu.. Hörde att asiana slutar med first class till Cebu. Har ca 220k poäng att sätta sprätt på.

Mvh

/micke
 

JAONHA

Medlem
Om jag minns en av de senaste råd och rön så har nu ARN behandlat just ett ärende med separata biljetter. Deras utlåtande visar att om man bara bokar de separata biljetterna med tillräcklig tidsmarginal (dvs man skall utan problem hinna med om det inte blir förseningar) så är det som en genomgående biljett.

Fredrik krävde ersättning av flygbolaget F för de nya flygbiljetter han tvingades köpa för sträckan Shanghai-Malaysia.Flygbolaget hävdade att flygförseningen var en extraordinär händelse och att det därför inte var ersättningsskyldigt. Flygbolaget uppgav även att det inte ansvarar för biljetter som köpts av ett annat flygbolag.

ARN:s beslut blev att flygbolaget skulle ersätta Fredrik för de merkostnader som han fått på grund av förseningen eftersom flygbolaget F inte hade bevisat att extrakostnaden för de nya biljetterna inte hade kunnat undvikas med rimliga åtgärder.

Flygbolagets ansvar vid missad anslutningsflygning
 

Mr Basic

Medlem
Jag har en fråga till expertpanelen. Det kanske inte är så svår men behöver er input.

Jag ska flyga till SFO nästa höst och köra highway 1 med en vän och sedan åka hem från LAX. Har lyckats boka utresan med SAS, vilket jag är nöjd med. SAS har ännu inte släppt LAX-CPH så det blir att sitta snällt och vänta.

Är baserad i Stockholm men inser att jag har en jobbgrej i Oslo dagen innan avfärd med potentiell övernattning. CPH-SFO flighten avgår 12:00 från CPH så jag tänker: 'bra men då kan jag boka anslutningsflyget OSL-CPH så är saken biff. Genomgående biljett och allt'. Men vänta nu, det blir double open jaw :confused: om jag inte också avslutar resan i OSL, vilket kanske inte är någon hit. Att åka på morgonen med fakirflight från OSL till ARN på separat biljett för att hinna med resans första flight ARN-CPH runt kl. 09:00 känns för riskabelt..

Hittar jag LAX-CPH med SAS kan jag ju boka en ny enkelresa och så blir det med Fly Premium 72.000p istället för 60.000p men det kan man ju leva med. Men tänk om jag måste boka med star alliance på hemvägen och applicera vouchern, hur ska jag tänka då? Enkelresa eller åka tillbaka till OSL? Vad finns det för bra alternativ med Star alliance hem från LAX?

Lite I-landsproblem känner jag men har fått lite hjärnsläpp. Klart att man kan åka hem till OSL och sedan boka en flexbiljett OSL-ARN med lång anslutning och sedan hoppas på att kunna ta ett tidigare flyg om man landar on time. Alternativt kan man flyga inrikes LAX-SFO och påbörja hemresan från SFO för att undvika open jaw?

Hur hade ni tänkt?



Har f.ö. noterat att den eminenta sidan Travelhacks har slutat fungera :(. Mycket tråkigt.

God fortsättning på er!
Är det helt uteslutet att försöka styra om jobbgrejen till ett tidigare datum? Du är ju ute i extremt god tid. :rolleyes:
 

barrskog

Medlem
Jag har varit på span efter bonusresor till Madeira, men det verkar väldigt skralt. Är det någon som har info här? Släpps det bonusresor hit eller brukar det vara så här tomt?
 
Toppen