Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Timpsi

Medlem
Var har du hittat platserna? Inte alltid det går att boka segment för segment.
Det är väl så de flesta här lyckas sy ihop sina resor trodde jag? När jag hittar segment för segment finns det gott om plats, men inte genomgående! Då undrar jag hur ni proffs som ringer till Tallinn får igenom era bokningar:D
 

Timpsi

Medlem
Pratade precis med Tallin och hade segment redo. Hon jag pratade med var helt ovillig att göra något annat än att söka som via hemsidan, och var tydlig med att "det är så vi gör det". 375kr per person skulle det dessutom kosta för ingenting... HUACA? Vad gör jag?
Hamnat i exakt samma sits. Man har segment redo men vet inte om de är villiga att boka det man hittat...
 

palmen

Moderator
Det är väl så de flesta här lyckas sy ihop sina resor trodde jag? När jag hittar segment för segment finns det gott om plats, men inte genomgående! Då undrar jag hur ni proffs som ringer till Tallinn får igenom era bokningar:D
Det kan vara så att det finns tillgänglighet A-B och B-C, däremot inte A-B-C. Tidigare har det inte varit problem his Tallinn att boka segment för segment men de har blivit mycket hårdare att man bara får boka det som finns om man söker A-B och de kombinationer som då dyker upp med eventuella stopp.
 

matt

Medlem
Det verkar ju dessutom som att det är olika rutiner vid nya bokningar vs ombokningar.

Jag ringde för andra gången för att försöka boka om ARN-FRA-HND-SIN till en senare avgång på sträckan ARN-FRA (tillgänglighet finns enligt SAS hemsida), men den tillgängligheten var inte tillgänglig för ombokning av min biljett enligt Tallin. Enligt den jag pratade med kan de inte söka segment för segment när det gäller ombokningar.
 

Martin B

Medlem
Hur blev det med denna bokning. Blev det bättre lycka med ny agent?
Tyvärr inte. Ringde in igår och bokade om sista segmentet på väg hem från CPH till ARN eftersom de nu hade släppts. Passade då på att fråga om att ändra economy till business på SIN-DPS, och enligt SAS egna sida finns det 8 platser i business per flight på tre SQ-flighter SIN-DPS den dagen. Tallinn kunde dock bara se EN ledig plats i business för oss tre (som åker ARN-DME-SIN innan). Så nånting tokigt är det ju.
Men det måste väl finnas en hel drös med folk som bokat ARN-DME-SIN-DPS innan som vet om det går att få business hela vägen? Eller om detta är något nytt?
 

Capa

Medlem
Jag har en fråga till expertpanelen. Det kanske inte är så svår men behöver er input.

Jag ska flyga till SFO nästa höst och köra highway 1 med en vän och sedan åka hem från LAX. Har lyckats boka utresan med SAS, vilket jag är nöjd med. SAS har ännu inte släppt LAX-CPH så det blir att sitta snällt och vänta.

Är baserad i Stockholm men inser att jag har en jobbgrej i Oslo dagen innan avfärd med potentiell övernattning. CPH-SFO flighten avgår 12:00 från CPH så jag tänker: 'bra men då kan jag boka anslutningsflyget OSL-CPH så är saken biff. Genomgående biljett och allt'. Men vänta nu, det blir double open jaw :confused: om jag inte också avslutar resan i OSL, vilket kanske inte är någon hit. Att åka på morgonen med fakirflight från OSL till ARN på separat biljett för att hinna med resans första flight ARN-CPH runt kl. 09:00 känns för riskabelt..

Hittar jag LAX-CPH med SAS kan jag ju boka en ny enkelresa och så blir det med Fly Premium 72.000p istället för 60.000p men det kan man ju leva med. Men tänk om jag måste boka med star alliance på hemvägen och applicera vouchern, hur ska jag tänka då? Enkelresa eller åka tillbaka till OSL? Vad finns det för bra alternativ med Star alliance hem från LAX?

Lite I-landsproblem känner jag men har fått lite hjärnsläpp. Klart att man kan åka hem till OSL och sedan boka en flexbiljett OSL-ARN med lång anslutning och sedan hoppas på att kunna ta ett tidigare flyg om man landar on time. Alternativt kan man flyga inrikes LAX-SFO och påbörja hemresan från SFO för att undvika open jaw?

Hur hade ni tänkt?



Har f.ö. noterat att den eminenta sidan Travelhacks har slutat fungera :(. Mycket tråkigt.

God fortsättning på er!
 
Jag har en fråga till expertpanelen. Det kanske inte är så svår men behöver er input.

Jag ska flyga till SFO nästa höst och köra highway 1 med en vän och sedan åka hem från LAX. Har lyckats boka utresan med SAS, vilket jag är nöjd med. SAS har ännu inte släppt LAX-CPH så det blir att sitta snällt och vänta.

Är baserad i Stockholm men inser att jag har en jobbgrej i Oslo dagen innan avfärd med potentiell övernattning. CPH-SFO flighten avgår 12:00 från CPH så jag tänker: 'bra men då kan jag boka anslutningsflyget OSL-CPH så är saken biff. Genomgående biljett och allt'. Men vänta nu, det blir double open jaw :confused: om jag inte också avslutar resan i OSL, vilket kanske inte är någon hit. Att åka på morgonen med fakirflight från OSL till ARN på separat biljett för att hinna med resans första flight ARN-CPH runt kl. 09:00 känns för riskabelt..

Hittar jag LAX-CPH med SAS kan jag ju boka en ny enkelresa och så blir det med Fly Premium 72.000p istället för 60.000p men det kan man ju leva med. Men tänk om jag måste boka med star alliance på hemvägen och applicera vouchern, hur ska jag tänka då? Enkelresa eller åka tillbaka till OSL? Vad finns det för bra alternativ med Star alliance hem från LAX?

Lite I-landsproblem känner jag men har fått lite hjärnsläpp. Klart att man kan åka hem till OSL och sedan boka en flexbiljett OSL-ARN med lång anslutning och sedan hoppas på att kunna ta ett tidigare flyg om man landar on time. Alternativt kan man flyga inrikes LAX-SFO och påbörja hemresan från SFO för att undvika open jaw?

Hur hade ni tänkt?



Har f.ö. noterat att den eminenta sidan Travelhacks har slutat fungera :(. Mycket tråkigt.

God fortsättning på er!
Varför bokar du inte anslutningsflyget
OSL-CPH för pengar? Och kör open jaw på award biljetten.
 
Toppen