Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tonton

Medlem
Har ett dilemma. Har just nu 3 vouchers, en som går ut 31 dec 2019 och två som går ut 2020. Och jag har lite över 200k EBpoäng med ca 40k som kommer in strax.

Det verkar som att en voucher kommer brinna inne. Antingen den som går ut i år eller så kommer den 3e som går ut i 2020 brinna inne då jag har för få poäng för sett till antal vouchers.

Vad skulle ni göra? Känner att det är ovärt med business inom Europa och mitt resemönster kommer nog inte ändras kommande året.

Jag får majoriteten av mina poäng från spend på Amex Elite, värvning och kampanjer. En minoritet är resande och jag reser inte i jobbet.

Har ni varit med om att era vouchers brunnit inne?

Antar att detta är ett relativt vanligt problem för de som har spenderingar på 300-400k SEK per år men inte reser så mycket i tjänst eller dyrare bokningsklasser privat.
Jag ser inte problemet att vouchers brinner inne - det viktiga är att du har tillgång till voucher när du har tillräckligt med poäng och vill komma iväg på en specifik resa.
 

samet

Medlem
Har ett dilemma. Har just nu 3 vouchers, en som går ut 31 dec 2019 och två som går ut 2020. Och jag har lite över 200k EBpoäng med ca 40k som kommer in strax.

Det verkar som att en voucher kommer brinna inne. Antingen den som går ut i år eller så kommer den 3e som går ut i 2020 brinna inne då jag har för få poäng för sett till antal vouchers.

Vad skulle ni göra? Känner att det är ovärt med business inom Europa och mitt resemönster kommer nog inte ändras kommande året.

Jag får majoriteten av mina poäng från spend på Amex Elite, värvning och kampanjer. En minoritet är resande och jag reser inte i jobbet.

Har ni varit med om att era vouchers brunnit inne?

Antar att detta är ett relativt vanligt problem för de som har spenderingar på 300-400k SEK per år men inte reser så mycket i tjänst eller dyrare bokningsklasser privat.

Självklart är det trist att vouchern brinner inne. Men är nog vanligare än du tror och ingår såklart i beräkningen från Amex. Likaväl som det hos Eurobonus ingår att poäng brinner inne. Hade alla använt sina vouchers och poäng hade det blivit dyrt.

De aktiva på BC är ju en ganska liten och unik grupp där många optimerar väl och drar in mycket poäng.

Din spend om 3-400k är betydligt mer än medelsvenskens och det är en begränsad grupp människor som reser mycket i tjänsten.

Så säg att medelsvensson har 200k i spend. Då samlas en voucher och 30-40k poäng... kanske lite nätshopping och någon enstaka revenue resa. Låt oss gissa att de får in ca 60k poäng på ett år.

Ration vouchers vs. poäng blir således lite skev och risken för att vouchern brinner inne är således hög.

Som @Tonton säger, bry dig inte om att vouchern brinner, det viktiga är att ha den när du skall boka och har nog med poäng.
 

larced

Medlem
Dåligt Tallinn.
Har 2 eller 3 gånger fått besked av dom de senaste dagarna att om ska ha öppet 9-15 alla dagarna under julhelgen.
Försöker boka om min biljett till en flight imorgon, men när man ringer dom nu har dom stängt...
 

El0

Medlem
Dåligt Tallinn.
Har 2 eller 3 gånger fått besked av dom de senaste dagarna att om ska ha öppet 9-15 alla dagarna under julhelgen.
Försöker boka om min biljett till en flight imorgon, men när man ringer dom nu har dom stängt...

Same.. riktigt illa.
Förklarade läget för SAS ktj och de hjälpte mig göra ändring dock (avresa imorgon), eftersom kl är innan 15 och det står på deras intranät att Tallinn ska vara öppet till 15 svensk tid.
 

bnr

Medlem
När får man bekräftelse på att man fått en voucher? När den aktuella månaden summeras?
Så fort du kommer upp i den spend som krävs. Iofs kommer inte bekräftelse alltid, ibland får folk brev och ibland inte.

Man behöver hur som helst inte vänta på autosweep som görs en gång per månad.
 

Rodnt

Medlem
Hej!

Jag har en voucher som går ut nu vid årsskiftet och sitter förbrilt och letar resa. Om jag bokar något nu, kan jag boka om den nästa år eller gäller inte vouchern då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen