Senaste nytt

Önskar tips om boende och vad göra längs Texas kusten

ulagun

Medlem
Finns en hel del info om Miami öst/västkusten på forumet men hittar inget om Texas. Därför tacksam för alla tips och förslag.
Vi (två pensionärer) planerar en vistelse i Texas vilket vi inte besökt tidigare från mitten november till mitten december nästa år.
Kommer nog flyga till Houston
Större delen på self catering våning/bungalow i rimligt prisläge längs kusten, t.ex Galveston.
Dessutom hyra bil och göra utflykter i närområde, inklusive en tur till New Orleans.
Om möjligt även någon NHL match, Flyg och kolla Tampa verkar lättaste, eller förslag på bättre alternativ. Såg Florida Panthers för något år sedan. En avslagen tillställning.
 

Homer

Medlem
Stränderna blir bättre ju längre söderut man åker, men det är varmare i både luft och vatten i södra Florida

corpus christi/Port Aransas
south padre island

Galveston har dock fler sevärdheter annat än stränder

F.ö. är det inte speciellt långt till Austin och San Antonio, båda betydligt trevligare än Houston
 

igelkotten

Medlem
Corpus Christi/Port Aransas är rätt trevligt - älskar maten på Iries Island Foods i Port Aransas. Texaskusten är dock inte särskilt fin - inte så trevliga stränder. Radisson ligger på stranden in Corpus Christi, med pool på stranden som kan vara trevligt en natt.

Dagsutflykter kan du göra till San Antonio för att se Alamo och ha en trevlig kväll vid ån där (och basket), dagsutflykt till Lockhart för bbq på Black's, dagsutflykt till Shiner för en tur på bryggeriet där, dagsutflykt till New Braunfels för lite naturpromenad (eller tubing längs floden med ett sexpack öl) och goda korvar.

Även om det kanske inte passar just denna resa, om du vill ha riktigt trevlig kust, skulle jag fortsätta österut från New Orleans mot Florida panhandle. Du kommer köra genom Mississippi och Alabama, fina stränder och trevligt stopp i Mobile på väg till Pensacola.
 

bhen

Medlem
NHL-match får du till i Dallas!
Den tiden på året är det football-säsong också, åk till College Station och se A&M spela. Det är en upplevelse om man är minsta sportintresserad. Väl där finns också George Bush’s presidentbibliotek som är väl värt ett besök.
 

Hok

Medlem
Som flera redan har nämnt, Port Aransas och vidare ner mot Corpus Christi.
Ett tips är att i Port Aransas och en bit söderut så får man köra bil på stranden. Det fungerar bra eftersom sanden är hårt packad, men det innebär naturligtvis att sanden inte är så skön att ligga på. Missa bara inte att man måste skaffa ett parkeringstillstånd för att få parkera på stranden.

Det enda vi gjorde i Houston var att besöka Space Center.
 
Lägg max ett dygn i Galveston. Var där för några år sen på sommaren och förutom att det knappt gick att vara utomhus (vi hade en myrkoloni i bilen som kremerades under ett dygn, de försvann helt) så var det skittråkigt om man inte gillar halvtaskiga drinkar och white thrash.
Houston/Dallas är rätt trista också, antagligen roligare om man känner lokalbefolkningen men alla jag pratade med (när jag var där i jobbet) sa att man skulle dra till Austin för att ha kul.

Och Austin gillar jag ;)
 
Corpus Christi/Port Aransas är rätt trevligt - älskar maten på Iries Island Foods i Port Aransas. Texaskusten är dock inte särskilt fin - inte så trevliga stränder. Radisson ligger på stranden in Corpus Christi, med pool på stranden som kan vara trevligt en natt.

Dagsutflykter kan du göra till San Antonio för att se Alamo och ha en trevlig kväll vid ån där (och basket), dagsutflykt till Lockhart för bbq på Black's, dagsutflykt till Shiner för en tur på bryggeriet där, dagsutflykt till New Braunfels för lite naturpromenad (eller tubing längs floden med ett sexpack öl) och goda korvar.

Även om det kanske inte passar just denna resa, om du vill ha riktigt trevlig kust, skulle jag fortsätta österut från New Orleans mot Florida panhandle. Du kommer köra genom Mississippi och Alabama, fina stränder och trevligt stopp i Mobile på väg till Pensacola.
Radisson är riktigt slitet och jag kommer inte bo där igen, vi funderade tom att byta under bokad och betald vistelse. Men närheten till USS LEXINGTON är imponerande. Sägs dock att stranden nattetid är farlig.
 
På vår tur från Memphis till Houston via Corpus Cristi så besökte vi förutom Graceland, även Southfork ranch från Dallas, Austin downtown, stränder runt Corpus Cristi samt Space center Houston.
 

Fredrik

Medlem
Jag var i Galveston förra året. Tyvärr var det nog lite försent på säsongen för det blåste kallt. Hursomhelst blev jag inte så imponerad men det kan förstås hänga ihop med vädret. Houston var mest stort med trafikinfarkt. NASA är det enda jag skulle rekommendera där. Austin kändes bättre. Var även på Southfork ranch vilket var trevligt men generellt lider Dallas av samma bekymmer som jag hade med Houston: trafik. Båda storstadsområdena har cirka 7 miljoner invånare och varenda en av dem var ute på motorvägarna kändes det som.

Vet att det inte är Texas men vi kom från Florida panhandle och åkte I-10 därifrån med vissa omvägar via Mobile, Biloxi, New Orleans och Lafayette. Jag tyckte faktiskt att den sträckan var minst så trevlig som Texas(och den passar bättre in på kusttemat).
 
Jag var i Galveston förra året. Tyvärr var det nog lite försent på säsongen för det blåste kallt. Hursomhelst blev jag inte så imponerad men det kan förstås hänga ihop med vädret. Houston var mest stort med trafikinfarkt. NASA är det enda jag skulle rekommendera där. Austin kändes bättre. Var även på Southfork ranch vilket var trevligt men generellt lider Dallas av samma bekymmer som jag hade med Houston: trafik. Båda storstadsområdena har cirka 7 miljoner invånare och varenda en av dem var ute på motorvägarna kändes det som.

Vet att det inte är Texas men vi kom från Florida panhandle och åkte I-10 därifrån med vissa omvägar via Mobile, Biloxi, New Orleans och Lafayette. Jag tyckte faktiskt att den sträckan var minst så trevlig som Texas(och den passar bättre in på kusttemat).
Håller med Dallas och Huston har hemsk trafik.
 
Toppen