Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Kris

Medlem
IHG har lusläst BC! :p Fick just en uppgradering till inner circle på mitt konto. Detta med en Kimpton-stay 2019...
Får kanske testa Kimpton 2020 om tillfälle kommer ges.
 

Kris

Medlem
Med risk för att upprepning (postade just motsvarande i Corona-tråden).

Ambassador lär förlängas 3mån och Spirekravet blir 25% lägre för 2020. Oklart vad som händer med Royal Ambassadors (will be reviewed on an ongoing basis)


Citatet nedan från mailet jag fick.
Kompletterande info på https://www.ihg.com/content/us/en/customer-care/travel-advisory

With potentially more constrained travel plans and a shorter time period during which Ambassadors can earn Spire Elite tier status, we are reducing the Elite membership criteria required (nights or points) this year by 25% or more. See details here.

With this change, you can continue to earn Elite membership status this year and enjoy all the IHG Rewards Club benefits this brings through 2020 and into 2021. Alongside this, we are also providing a complimentary three-month extension to your InterContinental Ambassador membership. In line with our usual process, membership of our invitational Royal Ambassador tier will be reviewed on an ongoing basis.

These changes will be reflected in member accounts in the coming weeks.
 

DanielKif

Medlem
Med risk för att upprepning (postade just motsvarande i Corona-tråden).

Ambassador lär förlängas 3mån och Spirekravet blir 25% lägre för 2020. Oklart vad som händer med Royal Ambassadors (will be reviewed on an ongoing basis)


Citatet nedan från mailet jag fick.
Kompletterande info på https://www.ihg.com/content/us/en/customer-care/travel-advisory

With potentially more constrained travel plans and a shorter time period during which Ambassadors can earn Spire Elite tier status, we are reducing the Elite membership criteria required (nights or points) this year by 25% or more. See details here.

With this change, you can continue to earn Elite membership status this year and enjoy all the IHG Rewards Club benefits this brings through 2020 and into 2021. Alongside this, we are also providing a complimentary three-month extension to your InterContinental Ambassador membership. In line with our usual process, membership of our invitational Royal Ambassador tier will be reviewed on an ongoing basis.

These changes will be reflected in member accounts in the coming weeks.
Så nu ser tabellen ut så här:
9e5c111ddf9c9ef1ee3c4a41dd3382a1.jpg
 

Canadien

Medlem
Är inte Ambassador utan simpel Gold på IHG, fick detta mail idag. Om jag förstår rätt så får man en natt värd upp till 40k points mot att man stannar en natt innan Dec 2021 samt betalar t ex 40k points i årsavgift. Är det en bra deal? Jag brukar normalt hamna på IHG 15-20 nätter per år men 2020 har det bara blivit 5 av naturliga skäl...


We invite you to enhance your travels by joining InterContinental® Ambassador with this exceptional offer. Simply enrol in the programme by 15 November 2020, then stay once at InterContinental® Hotels & Resorts, Kimpton®, or Regent® hotels by 31 January 2021 to receive a Reward Night,1 in addition to your full suite of Ambassador benefits.

 

Gargamel

Medlem
Är inte Ambassador utan simpel Gold på IHG, fick detta mail idag. Om jag förstår rätt så får man en natt värd upp till 40k points mot att man stannar en natt innan Dec 2021 samt betalar t ex 40k points i årsavgift. Är det en bra deal? Jag brukar normalt hamna på IHG 15-20 nätter per år men 2020 har det bara blivit 5 av naturliga skäl...


We invite you to enhance your travels by joining InterContinental® Ambassador with this exceptional offer. Simply enrol in the programme by 15 November 2020, then stay once at InterContinental® Hotels & Resorts, Kimpton®, or Regent® hotels by 31 January 2021 to receive a Reward Night,1 in addition to your full suite of Ambassador benefits.
Normalt brukar det inte vara värt att ta det för poäng men med den här dealen kan man ju se det som att du får Ambassador i ett år för väldigt lite eller inga poäng alls beroende på hur nära du landar 40k bokning och att du hade gjort den ändå. Du får dessutom en weekend stay 2 nights, pay for 1 från vanliga förmånen.

Långt inlägg för att säga att det i mina ögon är en kanon deal om du ändå har tänkt bo en natt på nån av kedjorna under perioden.
 

Gargamel

Medlem
De erbjuder samma för de som redan är Ambassador som går ut senast november men det fula är att de redan har förlängt alla till augusti 2021...
 

Gargamel

Medlem
Känns ganska väntat iom att spend på Kimton och Regent har gått mot RA sen typ ett år. Bara att tacka och ta emot. Ska bli intressant att se när mankommer sig ut i världen för att faktiskt ta del av detta :)
 

Kris

Medlem
Året närmar sig sitt slut. Har av naturliga anledningar varken hunnit/kunnat bränna kimpton free night eller RA free night. Mailade ambassadorservice och frågade om de kommer förlängas. Fick svaret att det kommer nya nästa år, men ingen förlängning. Gick idag in och kollade i appen och såg nya datum på RA free night. Sweet. Ny hoppas jag bara att det kommer möjlighet att använda dem snart...

Edit: nähä, här var man trigger happy på kvällskvisten. Datumet för innevarande år är ju inte ändrat... :( Det var nog den lustiga dateringen på den nya som fintade bort mig. Dock intressant att den sista lagts till just nu. Brukar vara efter årsskiftet sånt sker.

Screenshot_20201208_231559_com.ihg.apps.android.png
 
Toppen