Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-Haneda, stänger Narita

Ja, de första A330 börjar bli till åren. Hoppas dem nyttjar optionen på sex plan och ersätter de 4 äldsta A330 och får en liten nettoökning av plan till nya linjer. Eller vad hände med ryktet om att SAS köpt Hong Kong Airlines A330E som står på backen i Touluse?

Personligen tror jag SAS kommer ersätta de fyra äldsta A330-300 som levererades 2002-2004 med A330-900NEO. Dock tror jag det dröjer flera år till...inte före 2025 iaf.
 
Fast har inte SAS 8 optioner på A350 utöver de som är beställda? De lär väl prioriteras i så fall.
Optioner kan konverteras till andra flygplanstyper, det har hänt förut och kommer hända igen.
Skulle inte alls förvåna mig om de omvandlas som en del i en beställning på 20-30 A220 istället.
Det är ingen brådska att ersätta A330-300, de kan mycket väl flyga hela sin tekniska livslängd hos SAS tills de är ca 30 år gamla och har +100 000 flygtimmar på skroven.
 

Agö

Medlem
Någon som vet hur Cargoflödena är, NRT vs HND?
Bra med Cargo skulle också hjälpa att starta upp ARN -NRT.
Generellt? Wikipedia kan ge ett någorlunda vettigt svar på fördelningen cargo mellan Narita och Haneda.

Tokyo Narita

upload_2019-12-17_22-10-56.png


Tokyo Haneda

upload_2019-12-17_22-11-34.png
 
Toppen