Senaste nytt

Premiumöl ombord på flyg, i lounger och på flygplatsen (restauranger/barer)

Myllys35

Medlem
Det händer ju dock att det blir gästspel av WPS-ölen i loungen i Köpenhamn, var väl ett tag sedan sist så risk att lagret är slut nu.

Appropå att köpa me dsig öl så var det väl ett bryggeri som tappade crowlers i Austin när det var "några styken" som åkte dit på MR med SAS?

Det har jag tyvärr missat - och då tycker jag ändå att jag hängt där rätt ofta :). Däremot så var det ju ett stående gästspel under ombyggnationen, där drycken byttes ut.
 

palmen

Moderator
Även EVA Air försöker. Det konstigaste ölet jag har fätt omboard måste vara Jasmin Tea Ale från Taihu Brewing (lokal mikrobryggeri från Taiwan). Kan inte säga att jag gillade den, men full poäng för iden.
Visa bifogad bild 101694
Denna har jag aldrig sett förut, kul initiativ och att de fokuserar lokalt. Hur den smakar låter jag vara osagt :)

Det har jag tyvärr missat - och då tycker jag ändå att jag hängt där rätt ofta :). Däremot så var det ju ett stående gästspel under ombyggnationen, där drycken byttes ut.
Jag fick det i somras när jag passerade, tyvärr var det en morgonflight med kort connection så blev inte så mycket till smakprovning, men det fanns tre olika WPS.
 

flybob

Medlem
Det har jag tyvärr missat - och då tycker jag ändå att jag hängt där rätt ofta :). Däremot så var det ju ett stående gästspel under ombyggnationen, där drycken byttes ut.
19 augusti hade de både WPS 1 och 2. Flaskorna stod bland vinet.
20190819_165145.jpg 20190819_165149.jpg
 

jerixon

Medlem
Det stämmer.
Normalt: Kriek, Leffe Blond, Leffe Bruin, Hoegaarden, Stella om jag inte minns helt fel =)
Har haft några bra stunder i den loungen =P

Hade en transfer på BRU för några år sedan och passade på att spendera lite tid i en av PP-loungerna då. De hade en rätt så intressant ölkyl då. Vet inte hur det är numera.
I våras, april, så fick jag tillfälle att spendera lite tid i AF:s lounge på SFO, ölkylen hade en del bra lokala sorter (kanske bör anses vara rätt standard numera?), exempelvis Anchor Steam och några till... har en bild någonstans, kommer kanske senare. AF är ju inte kända för sitt utbud av öl, snarare champagne då... :)
 

palmen

Moderator
BA är ju hit and miss, mer miss för mig då de inte hade lastat en enda AirCraft på mina 2 flygningar i First.
Ja det blir ju lite "kaos" när de inte hra det som är utlovat, ha rhänt mig även på SAS att de inte haft den speciella ölen i business som utlovat. Förhoppningsvis fortsätter British Airways med detta framöver, i First tycker jag faktiskt att man kan förvänta sig att få något annat än industri-lager med tanke på alla andra saker som serveras där vad det gäller dryck.
 
Toppen