Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

zzGabriel

Medlem
Alla former av förändringar i en bokning räknas som en ändring, lägga till/ta bort flighter eller att avboka. Man kan inte göra någon ändring i en bokning om ens voucher har gått ut, då måste man använda en ny voucher och den gamla brinner inne.​

Jag har gjort en bokning med en voucher som går ut 31/12-2019. Tolkar jag texten ovan rätt att om jag gör en ändring på den resan i Jan-2020 så behöver jag använda en voucher till?
 

Johan Gott

Medlem
Alla former av förändringar i en bokning räknas som en ändring, lägga till/ta bort flighter eller att avboka. Man kan inte göra någon ändring i en bokning om ens voucher har gått ut, då måste man använda en ny voucher och den gamla brinner inne.​

Jag har gjort en bokning med en voucher som går ut 31/12-2019. Tolkar jag texten ovan rätt att om jag gör en ändring på den resan i Jan-2020 så behöver jag använda en voucher till?


Ja, det stämmer. Du har tolkat rätt. Ett annat alternativ är att betala ordinarie poängpris.
 

Flixflex

Medlem
Jag har bokat en enkelresa med Premiumrabatt för att jag helt enkelt ville säkra platserna. Nu har jag tänkt boka returresan med en 2-4-1. Klarar Tallin av att merga dessa bokningar och då ta bort premiumrabatten för att applicera 2-4-1 på hela resan?
 

Mr Basic

Medlem
Jag har bokat en enkelresa med Premiumrabatt för att jag helt enkelt ville säkra platserna. Nu har jag tänkt boka returresan med en 2-4-1. Klarar Tallin av att merga dessa bokningar och då ta bort premiumrabatten för att applicera 2-4-1 på hela resan?
Återkoppla gärna hur det gick. :rolleyes::)
 

Nahoj

Medlem
Jag har en fundering angående serviceavgiften (vid nybokning) vid nyttjande av vouchern 2-4-1. Är serviceavgiften 450:-/person, eller 450:-/bokning?

När jag gör en sökning för två personer, får jag upp en serviceavgift på 900:-. Trodde att denna serviceavgift skulle vara 450:- oavsett om man bokar åt en eller två personer.

Tack på förhand!
 

Capa

Medlem
Jag har bokat en enkelresa med Premiumrabatt för att jag helt enkelt ville säkra platserna. Nu har jag tänkt boka returresan med en 2-4-1. Klarar Tallin av att merga dessa bokningar och då ta bort premiumrabatten för att applicera 2-4-1 på hela resan?

Ja det går men om du med ”merga” menar att SU även bokar returen separat med fly premium och sedan ringer Tallin för att slå ihop bokningarna och applicera vouchern så går det inte. Tallin måste lägga dit returen i den befintliga bokningen och samtidigt applicera vouchern.
 
Jag har en 2-4-1 voucer som kommer förfalla den 31DEC i år. Om jag då bokar en poängresa innan den 31:a DEC 2019, har jag då möjlighet att göra en ombokning om jag eventuellt hittar en bättre flight under 2020? Eller vad gäller exakt då. Försöker vinna tid för att optimera resan.

undrar även om jag kan jag komplettera en gjord bokning (2-4-1), och lägga till ytterligare ben inom samma zon.

mvh Victor
Nej ingen ombokning men du kan kboka en resa som du kommer nyttja inpå nästa år! :)
 

Canadien

Medlem
Jag har en fundering angående serviceavgiften (vid nybokning) vid nyttjande av vouchern 2-4-1. Är serviceavgiften 450:-/person, eller 450:-/bokning?

När jag gör en sökning för två personer, får jag upp en serviceavgift på 900:-. Trodde att denna serviceavgift skulle vara 450:- oavsett om man bokar åt en eller två personer.

Tack på förhand!

Per person, så det är rätt med 900 för två. Totalt så är det ändå billigare än för 2-3 år sedan då det var dyrare skatter/bränsletillägg.
Ombokningsavgiften på 150 är också per person.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen