Senaste nytt

Curve betalkort

Tolle

Medlem
Perfekt att det gick att flytta transaktionerna från B.F dagen som vi också hade räknat med ;) @Mattias Holmén

Jag märkte i morse att Curve räknar 14 dagar på minuten. Kunde inte föra över mina BF köp som jag gjorde tidigt på morgonen den 29e när jag försökte kl 07 idag... Bra att hålla koll på vid framtida poänghelger. Gick miste om dubbla poängen på nästan 6000kr. Fick snarare inga poäng alls för de köpen gjordes på backup Norwegian kortet o_O
 

Marcusen

Medlem
Kalla mig dum, har försökt söka i tråden men blir inte klok på när jag egentligen har nytta av kontantuttag vi Curve? Om jag har ett kreditkort kopplat så går kontantuttaget ”vidare” och genererar en uttagsavgift (om så är fallet)? Är användingfallet isf att koppla ett svensk debitkort utan uttagsavgift och sedan nyttja ”växlingen” mot SEK och på så sätt slippa avgifterna? Men uttaget sker ju ändå UK? OM jag har ett annat kort typ Revolut är det väl smartare att använda det? Om jag nu inte fattat allt fel? :)
 

Pererik

Medlem
Som jag förstått har du fattat nästan rätt.
Revolut är att föredra vid kontatuttag så länge du håller dig innom de begränsningar de har och växlar på vardagar.
Annars är Curve med ett Norvegian kort att föredra. Curve för att slippa valutaväxlingspåslaget samt Norvegian för att de inte räknar ränta direkt från uttaget och inte har uttagsavgift.
 

Veron

Medlem
Om jag har ett utländskt konto med visakort kan jag då skicka pengar till mitt svenska konto med tillhörande kort? Är väl nåt med att man inte får skicka till sig själv eller nåt... Fann inget specifikt så är det nån med koll här?
 
Toppen