Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

bnr

Medlem
släpper Lufthansa sina F-awardbiljetter vid en viss tidpunkt på dagen eller ska man ringa direkt när Tallinn öppnar på morgonen för att se vad som finns?
Osäker på frågan om tidpunkt.
Du kan själv kolla på Uniteds webb för att vara bättre förberedd innan du ringer Tallinn.

Har jag uppfattat det rätt av kommentarerna här i tråden att Lufthansa släpper oftast 14 dgr innan men det kan också vara senare, kanske 1-4 dagar innan själva resdatumet?
Ja.
 

palmen

Moderator
Hej,

släpper LH sina F-awardbiljetter vid en viss tidpunkt på dagen eller ska man ringa direkt när Tallinn öppnar på morgonen för att se vad som finns?

Har jag uppfattat det rätt av kommentarerna här i tråden att LH släpper oftast 14 dgr innan men det kan också vara senare, kanske 1-4 dagar innan själva resdatumet?
För flighter från Europa brukar de släppas runt midnatt, men ring Tallinn oavsett och se vad de kan hitta.
 

emj84

Medlem
Hei, experter. En fråga som är av lite snålhetskaraktär men även pga utbudet.

Jag och frun, tillsammans med ett barn (3år) och en infant planerar resa tillsammans med mina föräldrar, alltså 5 pax som behöver stol.

Ponera att jag bokar First till mig och frun och tre business till de andra. (Vi har infant hos oss).

Detta kommer behöva göras på två bokningar, men hur är det med möjligheten att röra sig mellan first och business? Vad är de oskrivna reglerna? Kan vårt barn som reser C komma in till oss? Och kan vi gå bak till de andra?

Självklart bör man undvika spring men vill gärna prova first och att boka det till alla är inte ett alternativ.

Vad säger ni?
 

Abbs

Medlem
Hei, experter. En fråga som är av lite snålhetskaraktär men även pga utbudet.

Jag och frun, tillsammans med ett barn (3år) och en infant planerar resa tillsammans med mina föräldrar, alltså 5 pax som behöver stol.

Ponera att jag bokar First till mig och frun och tre business till de andra. (Vi har infant hos oss).

Detta kommer behöva göras på två bokningar, men hur är det med möjligheten att röra sig mellan first och business? Vad är de oskrivna reglerna? Kan vårt barn som reser C komma in till oss? Och kan vi gå bak till de andra?

Självklart bör man undvika spring men vill gärna prova first och att boka det till alla är inte ett alternativ.

Vad säger ni?
Första klass passagerare får generellt gå bak i kabinen, men fråga först. Har aldrig fått nej :)
Däremot får man i regel inte röra sig framåt i kabinen, jag skulle inte vilja att det kommer massa sladdisar från C till F kabinen för att en i familjen reser F.
 
Hei, experter. En fråga som är av lite snålhetskaraktär men även pga utbudet.

Jag och frun, tillsammans med ett barn (3år) och en infant planerar resa tillsammans med mina föräldrar, alltså 5 pax som behöver stol.

Ponera att jag bokar First till mig och frun och tre business till de andra. (Vi har infant hos oss).

Detta kommer behöva göras på två bokningar, men hur är det med möjligheten att röra sig mellan first och business? Vad är de oskrivna reglerna? Kan vårt barn som reser C komma in till oss? Och kan vi gå bak till de andra?

Självklart bör man undvika spring men vill gärna prova first och att boka det till alla är inte ett alternativ.

Vad säger ni?
Finns ju en ganska enkel tumregel, "stanna i den kabin man har bokat".
 

emj84

Medlem
Första klass passagerare får generellt gå bak i kabinen, men fråga först. Har aldrig fått nej :)
Däremot får man i regel inte röra sig framåt i kabinen, jag skulle inte vilja att det kommer massa sladdisar från C till F kabinen för att en i familjen reser F.
Okej tack för svar. Kan ju känna lite så själv också om man inte hade behövt full pris för en 3åring känns ju sådär men får väl leva med att gå bak till henne
 
Hur väl stämmer egentligen F-tillgängligheten på Uniteds web? Vill boka LH418 FRA-IAD 28 dec. Uniteds sökmotor visar 3 platser i F. Har ringt Tallinn flera gånger de senaste dagarna men de ser inte dessa platser. Finns det någon annanstans man kan söka tillgänglighet på Lufthansa F som visar en mer korrekt bild av vad LH släpper till SAS? Så att man slipper ringa Tallinn varje dag. :)
 
Toppen