Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Canadien

Medlem
Jag hade lagt två bud på en flygning till helgen. En business class och en i SAS Plus. Jag ångrade mig för business class när poängrabatt-kampanjen kom och avbokade det budet men behöll SAS Plus. Nu kan jag inte lägga tillbaka/lägga nytt bud på business class på denna flygning. SAS Kundtjänst sa att det inte var någon bugg utan att det troligen beror på att det inte går att buda på business class för den flygningen längre. Stämmer det? Känns ju mer troligt att det är en bugg som blockerar mig att lägga tillbaka budet.
Brukar funka om man tar bort alla bud och sedan börjar om. Bjud först på Business, sedan när budet är lagt får man erbjudande om att bjuda på plus också.
 

DeWi

Medlem
I fredags 6/12 ARN - MUC go till plus gick uppgradering ej igenom (full flight) imorgon 12/12 MAN - ARN (halvfull flight) go till plus gick igenom med samma bid 650,- sek. Kan löna sig att kolla hur bokningsläget ser ut.
 

Canadien

Medlem
I fredags 6/12 ARN - MUC go till plus gick uppgradering ej igenom (full flight) imorgon 12/12 MAN - ARN (halvfull flight) go till plus gick igenom med samma bid 650,- sek. Kan löna sig att kolla hur bokningsläget ser ut.
Nja, det som lönar sig är att aldrig någonsin bjuda mer än lägsta bud eftersom man inte har kontroll över utbudet, och det kommer nya tillfällen att buda ifall man inte får en upgrade.
 

kexxcream

Medlem
Om man har blivit uppgraderad från go till business (med poäng via plusgrade) på en betald biljett, behöver man fortfarande betala för att uppgradera måltider? Ser i bokningen att go-måltiden ingår men att man måste betala för 3 rätters, stämmer det?
 
Toppen