Senaste nytt

SAS Eurobonus - Award Zones for Star Alliance [MAP]

Abbs

Medlem
Tack!

Jag hänger inte med kring Armenien. Vad har jag missat?
emoji848.png
Det är ganska irrelevant, var mest jag som var skämtsam. Nagarno-Karabakh, om det tillhör Armenien eller Azerbajdzjan är rätt het potatis. Om du besöker det blir du persona non grata i Azerbajdzjan. Detta är dock irrelevant då inget *A bolag flyger dit, men om så vore kunde man säkert hitta på något kul. Är det Europa eller Middle East? Osv. På kartan jag jobbade på tänkte jag fylla dessa regioner i svart(ser nu att jag fyllt i fel också :D) såsom Nordkorea, Bhutan osv.
Nagorno-Karabakh - Wikipedia

Edit:

Det är många länder som inte har med sitt namn, men landmassan skall finnas med och tillhöra rätt zon. Du får gärna ta en print och skriva in de förändringar som ska göras.

Angående Hawaii vet jag inte heller vad du menar. På den kartan jag hade som förlaga så fanns inte Hawaii med så jag placerade det godtyckligt och ska dit några öar för syns skull.

Var gärna rak och tydlig på vad som är fel så ändrar jag, jag blir inte stött.
Det var formen på Hawaii jag reagerade på, här är en Hawaii vector: Vector Map of Hawaii - Single Color | Free Vector Maps

Georgien saknar en del kust, dvs gränsen med Ryssland är fel.
Kaliningrad har blivit Östersjön, ryskt landområde som gränsar till Litauen och Polen(föredetta tyska Königsberg/Östpreussen).
Kyrgyzstans samt Tadzjikistan gränser saknas.

Detta är nog på grund av kartan du använder i botten, finns lite intressanta gränser bland annat, typ Kashmir och Golanhöjderna. Men det är inte lätt, kartor är sällan relevanta länge. Ser att du t.ex lagt till Sydsudan som jag hade svårt att hitta någon bra(gratis) vector map med.
 
Last edited:
Det är ganska irrelevant, var mest jag som var skämtsam. Nagarno-Karabakh, om det tillhör Armenien eller Azerbajdzjan är rätt het potatis. Om du besöker det blir du persona non grata i Azerbajdzjan. Detta är dock irrelevant då inget *A bolag flyger dit, men om så vore kunde man säkert hitta på något kul. Är det Europa eller Middle East? Osv. På kartan jag jobbade på tänkte jag fylla dessa regioner i svart(ser nu att jag fyllt i fel också :D) såsom Nordkorea, Bhutan osv.
Nagorno-Karabakh - Wikipedia
Okej jag såg bara att Armenien tillhör Europa (enligt SAS Award Zones) och att formen på kartan matchade Google maps ;)

Jag är en amatör på geografi!
 

Nander

Medlem
Det är ganska irrelevant, var mest jag som var skämtsam. Nagarno-Karabakh, om det tillhör Armenien eller Azerbajdzjan är rätt het potatis. Om du besöker det blir du persona non grata i Azerbajdzjan. Detta är dock irrelevant då inget *A bolag flyger dit, men om så vore kunde man säkert hitta på något kul. Är det Europa eller Middle East? Osv. På kartan jag jobbade på tänkte jag fylla dessa regioner i svart(ser nu att jag fyllt i fel också :D) såsom Nordkorea, Bhutan osv.
Nagorno-Karabakh - Wikipedia

Vad är tokigt med det på kartan? Han har markerat det som Azerbajdzjan och enligt din länk är det också "internationally recognized as part of Azerbaijan". Nagorno-Karabakh är alltså inte den smala delen av Armenien som delar den azerbajdzjanska exklaven Nachitjevan från resten av Azerbajdzjan. Så jag tycker kartan ser rätt ut där :)

Från din Wikipedia-länk:
Location_Nagorno-Karabakh2.png


Helt annan observation: Varför är Lesotho en mörkare grön färg? Är det sin helt egna zon? :)

Bahrain har också upphört att existera helt. Samt Réunion - men dit kan man tydligen inte flyga med Star Alliance ändå.

Superbra karta - grymt hjälpsam! Synd att det inte finns några Star Alliance-flyg till Vladivostok, om hela Ryssland verkligen räknas som Europa hade det varit ett billigt sätt till Asien...
 
Last edited:
Vad är tokigt med det på kartan? Han har markerat det som Azerbajdzjan och enligt din länk är det också "internationally recognized as part of Azerbaijan". Nagorno-Karabakh är alltså inte den smala delen av Armenien som delar den azerbajdzjanska exklaven Nachitjevan från resten av Azerbajdzjan. Så jag tycker kartan ser rätt ut där :)

Från din Wikipedia-länk:
Location_Nagorno-Karabakh2.png


Helt annan observation: Varför är Lesotho en mörkare grön färg? Är det sin helt egna zon? :)

Bahrain har också upphört att existera helt. Samt Réunion - men dit kan man tydligen inte flyga med Star Alliance ändå.

Superbra karta - grymt hjälpsam! Synd att det inte finns några Star Alliance-flyg till Vladivostok, om hela Ryssland verkligen räknas som Europa hade det varit ett billigt sätt till Asien...
Tack, angående Lesotho så har jag bara missat rätt färg, ska höra till Södra Afrika.
 
Toppen