Senaste nytt

Ändrade förmåner - restaurangcheck

intuition

Medlem
Under nästa år kommer det att ske en förändring gällande våra medlemsförmåner inom Best Western Rewards.

Från och med 1 januari 2020 kommer vi inte längre att kunna ge restaurangcheckar till medlemmar som bokat via någon OTA (Online Travel Agent) som exempelvis Booking.com, Expedia.se eller Hotels.com. Anledningen till denna förändring är att våra hotell har höga kostnader för bokningar som görs via OTA.
Naturligtvis kan du även framöver få restaurangcheckar om du bokar via Best Westerns egna bokningskanaler som till exempel bestwestern.se eller direkt hos hotellen.

Fick detta på mail i dag.
Det väckte en fråga - får man övriga förmåner vid en OTA bokning? (dvs poäng, uppgraderingar mm)?
 

JanneD

Medlem
Fick detta på mail i dag.
Det väckte en fråga - får man övriga förmåner vid en OTA bokning? (dvs poäng, uppgraderingar mm)?
Inga poäng iallafall, jag hade ett case tidigare i år, där en bokning skett via Hotels.com. Fick svar att man endast fick poäng om man bokade direkt
med BW. Fick ingen uppgradering heller, men hotellet var fullt....
 

JanneD

Medlem
Jag fick 600p för en vistelse den 5 dec i Stockholm. Bokad via Trip.com
Grattis! Jag registrerade mitt kort vid ankomst (är Diamond), och fick fick ett par öl extra i baren som plåster på såren för att jag inte blev uppgraderad.
Dock fick jag inga poäng. Kontaktade BW men fick då svaret att inga poäng vid bokning med extern part. Så du hade kanske lite tur...
 
Grattis! Jag registrerade mitt kort vid ankomst (är Diamond), och fick fick ett par öl extra i baren som plåster på såren för att jag inte blev uppgraderad.
Dock fick jag inga poäng. Kontaktade BW men fick då svaret att inga poäng vid bokning med extern part. Så du hade kanske lite tur...
Ja antagligen tur. Jag är också Diamond.
 

intuition

Medlem
Ett besök på BW Melbourne Australien. Bokade via hotels.com, checkade in och visade kortet. Hon la in uppgifterna och sa "poängen krediteras vid utcheck". Ingen uppgradering eller annan förmån (bortsett från att managern som skötte disken bredvid och såg kortet sa "Vålkommen tillbaka sir!"). Inga poäng dök upp i slutändan heller, så jag antar att frågan är relativt besvarad - inga statusförmåner vid bokning med OTA om man inte har lite tur.
 
Toppen