Senaste nytt

Curve betalkort

gneken

Medlem
Läste det, men förstod inte riktigt vad som menades med annat tillfälle.
Är det omöjligt att göra köp nu?

Ja för stunden kan det vara så att du inte kan göra köp i butik eller online med kortet just nu. Så jag rekommenderar väl att man kör GBIT nu om man vet att man inte behöver använda kortet, eller göra det på kvällen innan sovdags.
 

Chrisse

Medlem
Vad gör man när GBIT inte funkar p g a preauth..-problem?

Jag fick också det felmeddelandet, men även ett SMS från SAS Mastercard om att köpet inte gick att genomföra men att det skulle fungera om jag ville öppna upp det för näthandel under en timme. Jag svarade på SMSet för att öppna upp det men borde fungera att göra den inställningen själv under "köpinställningar" i appen också.

Efter det kunde jag flytta över resterande 27 transaktioner utan problem.
 

P-L

Medlem
Jag fick också det felmeddelandet, men även ett SMS från SAS Mastercard om att köpet inte gick att genomföra men att det skulle fungera om jag ville öppna upp det för näthandel under en timme. Jag svarade på SMSet för att öppna upp det men borde fungera att göra den inställningen själv under "köpinställningar" i appen också.

Efter det kunde jag flytta över resterande 27 transaktioner utan problem.


Funkade inte för mig. Pratar med SEB just nu, de håller på att undersöka. Återkommer med vad de säger!


Update: Transaktionerna var gjorda för snabbt. Som beskrivits ovan så är det Mastercards nät som sätter stopp.

Så med andra ord, chilla med överföringarna och vänta lite mellan varje!

Ca 30 min efter det började strula funkade mina transaktioner igen. Revolut tankat :)
 
Last edited:

mha321

Medlem
Det finns ett antal saker man kan slå i, en av dem är just typ "rate limit". Då är det dessutom extra svårt att få igenom just den sista transaktionen man förstökte, men man kan typiskt efter ungefär en halvtimme börja få igenom andra transaktioner.

En annan sak som är bra att undvika är att först "prova" med ett par små transaktioner för att senare ta de stora. Det är ett typiskt mönster som används med stulna kortnummer. Bättre att köra på med de stora direkt :)
 

JochenS

Medlem
Jag fick också det felmeddelandet, men även ett SMS från SAS Mastercard om att köpet inte gick att genomföra men att det skulle fungera om jag ville öppna upp det för näthandel under en timme. Jag svarade på SMSet för att öppna upp det men borde fungera att göra den inställningen själv under "köpinställningar" i appen också.

Efter det kunde jag flytta över resterande 27 transaktioner utan problem.
Jag gick in och ändrade inställningen själv i appen. Funkade inte att bara öppna en timma. Men efter att ha öppnat det för näthandel obegränsad tid fungerade det igen.
 

M.K

Medlem
Kan vi inte köra Curve relaterat i riktig tråd? Det blir jobbigt før dem som inte gillar eller orkar med allt vårt fintech snack. :) Min GBIT är iaf klar för Black Friday helgen och resten tas senare i helgen. God tid till det utan stress.

Ledigt idag så nu ska det handlas. :cool: Fortsatt F&F och massor av andra möjligheter. Kul helg detta!
 
Toppen