Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

8 on Claymore Singapore med utsikt mot Goodwood Park Hotel där jag och FruSeaPlanePilot bodde första gången i Singapore för tio år sedan. Trevligt hotell byggt 1900 med intressant historia.
F14AE119-224B-4224-BC32-27686FC04C53.jpeg
 

mha321

Medlem
La Caserne Chanzy Hôtel & Spa, autograph collection, Reimes. Uppgraderad till "Junior Suite, Skyline, Cathedral View". Och man kan definitivt inte ifrågasätta det där med Cathedral View, särskilt med fönster från golv till tak.

Överlag ett mycket bra hotell, rekommenderas! Öppnade för bara ett par månader sedan. Ingången faktiskt inuti området för julmarknaden så det var lite speciellt med hantering av ingång (egen säkerhetskontroll fålla) och bil (tillfällig valet uppsättning) men bra hanterat på alla sätt. För 2 euro och en påse marriott poäng extremt prisvärt.

Många steg upp från torsdagens ibis budget (se tidigare post).

475f95c3d78334b332813ff8986c0e59.jpg
 

Flying Finn

Medlem
Sofitel Chengdu Taihe, 17. våningen (av 23), Opera Suite. Valde till bilden fönstret med floden Jinjiang.

Sofitel.jpg

Nu först idag fick jag klarhet i vad rumskategorin är. Det visade sig att jag tycks ha högsta rumskategorin, om inte Presidential Suite räknas, eftersom den är endast för bruk av det kinesiska bolaget som driver hotellet (all Accor i folksrepubliken?). Det här den bokningen med Junior Suite som jag nämnde om till @fcx under Barcelonaträffen. :) Det blev då uppgradering två steg, så skippade Prestige Suite och det gicks tydligen rak på sak - bara det besta med 70 m². ;) Sista natten på gång nu här. Mera kommer med tiden i reportagetråden.
 
Toppen