Senaste nytt

Upp till 5000 EuroBonus-poäng hos Hertz

Flytoheaven

Medlem
Första hyran avklarad. Bokade en Volvo V40 på Arlanda och fick en Volvo XC90 D5 r-design :) Är president circle.. Nu får man se när poängen trillar in.
 

Tolle

Medlem
Funderar på detta med PC uppgradering. Jag ser att flera i forumet fått uppgraderingar redan med mystery vehicle. Hur ser det ut med economy, jag hittar ingenstans att detta skulle hindra ifrån en uppgradering?

Med denna kampanjen så hittar jag en klass B economy 622kr på 3 dagar. Är i behov av en kombi för en 100 mils weekendresa och som PC hoppas jag på uppgradering. Alternativet är att vi chansar och i värsta fall tar vår egna äldre bil i stället och ställer hyrbilen hemma över helgen a'la avis style för 12 öre/p.

Gav mig in på ovan försök för 622kr efter att jag ringde stationschefen som blev i princip starstruck över att jag var PC och sa att jag blir första PC någonsin i deras station. Sa att jag tänkte boka Yarisen och han lovade att jag kommer få uppgradering. Bokade online direkt med koderna och skulle hämta ut bilen i fredags morse. Där möts jag av två otrevliga damer i kassan som säger att ”vi är inte Gold station” och att ”din status spelar ingen roll”. Yarisen blev en Clio (nedgradering i mina ögon) med motiveringen om att allt annat är slutsålt. Har ännu inte fått tag på stationschefen men bilen fick stå kvar hemma på uppfarten a’la Avis...
 

Flytoheaven

Medlem
Hur lång tid brukar det ta för att poängen ska trilla in? Ingen erfarenhet av Hertz tidigare då jag varit trogen Avis-kund men nu har jag bokat 15st 2 dagars hyror i hopp om att det ska trilla in lite poäng framöver.
 

M.K

Medlem
@Robert flysas Tack för tips! Nu tickade 5k in tio dagar efter bilhyran. Jag håller mig till Avis även fortsättningsvis utan andras bra kampanjer då Hertz i Sverige var omständiga och tog en kreditupplysning! Ingen uppgradering heller med Plat och EBD och kall bil som behövde en hel del jobb innan färd i kylan.

Ändå lätt värt det denna gång för 5k och fin bil trots allt.
 

Flytoheaven

Medlem
@Robert flysas Tack för tips! Nu tickade 5k in tio dagar efter bilhyran. Jag håller mig till Avis även fortsättningsvis utan andras bra kampanjer då Hertz i Sverige var omständiga och tog en kreditupplysning! Ingen uppgradering heller med Plat och EBD och kall bil som behövde en hel del jobb innan färd i kylan.

Ändå lätt värt det denna gång för 5k och fin bil trots allt.

Håller med dig!. Gjort 7st hyror nu på kampanjen, alla från Arlanda. Har P.C hos dem. Har fått tjata till mig uppgraderingar aldrig fått en uppvärmd bil eller att den stått under taket. Hämtade en bil senast igår, ringde från flyget en bra stund innan och bad dom göra klart med uppgradering och alla papper då jag hade bråttom till en operation. -Javisst, det fixar vi! När jag skulle hämta bilen hade jag inte fått någon uppgradering och en totalt igen snöad/nerfrostad bil. Tog mig ca 20min att få bilen varm och ren från snö. Hann till operationen med 5min tillgodo. Men fasen vad jag var besviken!
Det lutar att jag fortsätter att hyra i framtiden från grannen Avis.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@Flytoheaven Hyrbilsföretagens Ryan Air? :rolleyes:

Jag gav dem ett rättvist ärligt lågt betyg då jag fick ett feed-back formulär på mailen. Hyran kändes billig så kanske de kör ett LCC liknande upplägg med låga priser och missnöjda kunder som ändå återkommer?

Kreditupplysningen stör mig fortsatt. Inte kul få massor av sådana per år bara för hyrbilar!

Oavsett, 5k är 5k så happy ändå denna gång. Jag fick tillbaka exakt vad Fly Premium + biljetten kostade faktiskt.;)
 
Toppen