Senaste nytt

Saker man ändå behöver - Amex

Undrar

Medlem
Min Amex-spend för året ligger på ca 105k. Någon som har ett vettigt förslag på saker man "ändå behöver" för 35k såhär vid årets slut?
 

Isak21

Medlem
45k va?

-presentkort på valfri mataffär i stora belopp, stäm av med familj / vänner om det finns folk införstådda i din poäng-hobby som kan tänkas köpa upp dessa.
-presentkort på valfri klädaffär som du / nära behöver köpa ifrån.
-presentkort på teknik/elektronik-affär.
-presentkort på bio, liknande nöjen som du vet kommer framöver.
-kollektiv-trafik-årskort om du behöver. SL går dessutom upp i pris kraftigt från årsskiftet.

-förköp av resor, hotellrum / liknande för semester. Även här kan vänner/bekanta i vissa fall låta dig göra köp åt dem.

Beroende på din ekonomi och dina möjligheter kanske det dock är bättre att bunkra upp med pengar och satsa på en voucher nästa år. Men det vet ju bara du :)
 

J1981

Medlem
kolla om du kan förbetala hyran, betala via billhop?
om du ska på julaktiviteter med jobbet kanske du kan ta notan som utlägg?
 

fcx

Medlem
Detta är även en bra tipstråd inför helgen med dubbla poäng på mastercard.

Årskort på SL kan vara en bra affär, 10k går in där direkt. Åker man inte frekvent så är det annars ett bra tips att fylla upp med reskassa (upp till 1,5k) för en snabb bonus.
 

Undrar

Medlem
45k va?

-presentkort på valfri mataffär i stora belopp, stäm av med familj / vänner om det finns folk införstådda i din poäng-hobby som kan tänkas köpa upp dessa.
-presentkort på valfri klädaffär som du / nära behöver köpa ifrån.
-presentkort på teknik/elektronik-affär.
-presentkort på bio, liknande nöjen som du vet kommer framöver.
-kollektiv-trafik-årskort om du behöver. SL går dessutom upp i pris kraftigt från årsskiftet.

-förköp av resor, hotellrum / liknande för semester. Även här kan vänner/bekanta i vissa fall låta dig göra köp åt dem.

Beroende på din ekonomi och dina möjligheter kanske det dock är bättre att bunkra upp med pengar och satsa på en voucher nästa år. Men det vet ju bara du :)

Funkar det? Får jag tillgodoräkna mig spend om jag köpet presentkort på willys för 30k? Det kan jag tänka mig att göra i så fall.
 
Toppen