Senaste nytt

Hotell med utsikt i Peking och Shanghai

Mikado

Medlem
Har läst en del på forumet och hittat några alternativ, särskilt i Shanghai, men i Peking har jag inte haft samma tur.

Budget: Max 3 000 kr/natt (gärna runt 2000 kr)
Önskemål: 5-stjärnigt hotell i Peking och i Shanghai, så högt upp som möjligt men gärna även så centralt som möjligt (i närheten av Förbjudna staden respektive The Bund).

Finns club lounge är det inget minus, särskilt inte i Shanghai.

Har ni några bra tips?
 

Mikado

Medlem
Park Hyatt i Shanghai är riktigt trevligt. Fin utsikt högt upp i en speciell byggnad.
Tack för tips, verkar perfekt! Exakt det vi söker så blir helt klart en bokning. Måste bara få semestern godkänd, har ju lärt mig att boka först och fråga sen :). Har du rekommendationer gällande rumstyp och val av utsikt? Verkar gå att välja på flod, stad etc.

Finns något liknande i Peking?
 

staff

Medlem
Markt val att Park Hyatt ligger i Lujiazui vilket ar ett 'dott' distrikt som ar fysiskt separerat fran 'innerstaden'. Utsikten ar sa klart fin fran 80+ vaningen (har bott i Diplomat Suite pa 88van -- helt fantastiskt) men samtidigt har du ingen utsikt over sjalva business-distriktet eftersom du befinner dig mitt i det.

Skulle rekommendera rum i hogre rumskategori pa Peninsula eller EDITION som bada ligger kring/vid Bund. W ar ocksa fantastisk utsikt fran river view-rummen men laget ar kanske inte det basta om man ar forstagangsbesokare (aven om jag ser en storm charm i Hongkou-distriktet). Eller sa bor du mer vasterut i roligare delar av Shanghai -- varfor inte Jing An Shangri La eller PuLi (ocksa i Jing An). Bor du i ett rum hogt upp sa har du en fantastiskt utsikt, aven om det inte ar i direkt anslutning till Bund/Lujiazui.

I Peking skulle jag vilja sla ett slag for Peninsula som ar all suites. Nya Mandarin Oriental ska tydligen ha utsikt direkt over Forbjudna Staden, sa det ar nog vart att kolla in.

Boka via Virtuoso eller Amex FHR.
 
Last edited:

Mikado

Medlem
Kan rekommendera Les Suites Orient i Shanghai. Riktigt fin utsikt över floden!
Ska kolla in det!

Markt val att Park Hyatt ligger i Lujiazui vilket ar ett 'dott' distrikt som ar fysiskt separerat fran 'innerstaden'. Utsikten ar sa klart fin fran 80+ vaningen (har bott i Diplomat Suite pa 88van -- helt fantastiskt) men samtidigt har du ingen utsikt over sjalva business-distriktet eftersom du befinner dig mitt i det.

Skulle rekommendera rum i hogre rumskategori pa Peninsula eller EDITION som bada ligger kring/vid Bund. W ar ocksa fantastisk utsikt fran river view-rummen men laget ar kanske inte det basta om man ar forstagangsbesokare (aven om jag ser en storm charm i Hongkou-distriktet). Eller sa bor du mer vasterut i roligare delar av Shanghai -- varfor inte Jing An Shangri La eller PuLi (ocksa i Jing An). Bor du i ett rum hogt upp sa har du en fantastiskt utsikt, aven om det inte ar i direkt anslutning till Bund/Lujiazui.

I Peking skulle jag vilja sla ett slag for Peninsula som ar all suites. Nya Mandarin Oriental ska tydligen ha utsikt direkt over Forbjudna Staden, sa det ar nog vart att kolla in.

Boka via Virtuoso eller Amex FHR.
Där har du helt klart en poäng. Edition såg ju grymt ut. Ska kolla in de andra också!

Vad är fördelarna med att boka via Virtuoso eller Amex FHR? Har bara eurobonusprodukter från Amex.


Tack för hjälpen allihop, bäst som vanligt!
 

jumbooze

Medlem
Rent generellt med Virtuoso eller hotellens egna program (Four Seasons Preferred Parner, Ritz carlton Stars, Belmond Belini, Hyatt Prive, mfl…)
så betalar du lite mera ( oftast BAR ) men får perks i form av Breakfast, F&B Credits och möjlig uppgradering, amenities upgrade, gratis spa eller liknande.

Ibland finns det även bo 3 nätter betala för 2 eller 4 för 3 eller liknande deals

Du behöver boka via agent för att få tillgång till den "rate".

Cookies Not Enabled kan du se vilka hotell Virtuoso har.
 

Lagerman

Medlem
Precis som @staff skriver så ligger ju flera av hotellen med bäst utsikt mot the bund på "fel" sida om the bund, då i Lujiazui. Men det gör egentligen inte så mycket då du är endast en metrostation från Nanjing Road ändå.

Jag bodde senast en natt på Shangri La (Pudong) https://www.shangri-la.com/en/shanghai/pudongshangrila/
Det är riktigt bra view förutsatt att du bokar någon av rumskategorierna med Bund View. Brukar vara bra priser också jämfört med Peninsula!
 
Toppen