Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

NotRyan

Medlem
Vart är "tumme ner" knappen? :)
Här är den :D
2015-06-30 19.05.36.jpg
 

RobHK

Medlem
Ja det blev alltså i princip exakt samma säte som Finnair kör, med supersmalt armstöd och mindre sätesvidd än 330/340. Katastrof när man som bred man får en till bred man brevid sig..

Plus sätet är ju också intressant, då det är högst troligt att Finnair kommer installera ett väldigt liknande säte.
 

Mediana

Medlem
Att ha 3-3-3 i ekonomi är för mig obegripligt. Hur fasiken har man tänkt här. Att det här planet sen ska vara det som kör till Haneda förstörde den nyheten helt och hållet. Tror fasiken inte jag kan bli mer besviken.
 

KNA

Medlem
Ja det blev alltså i princip exakt samma säte som Finnair kör, med supersmalt armstöd och mindre sätesvidd än 330/340. Katastrof när man som bred man får en till bred man brevid sig..

Plus sätet är ju också intressant, då det är högst troligt att Finnair kommer installera ett väldigt liknande säte.
Skulle vara fantastiskt att bygga en flygmaskin där alla sitter bra , fick en flashback där passagerare knappt kom ner i sin mittstol på andra sidan gången , jag satt vid fönster och 2 lediga platser vid sidan av mig , sen kommer en passagerare som har gångplats jämte han som inte satt så bra , hon bara tittade runt och fick kontakt med värdinna som gav henne gångplatsen på min sida.
Take off och servering börjar då ser vi att mannen på andra sidan inte lyckas fälla ner bordet för magen är i vägen
 

RobHK

Medlem
Skulle vara fantastiskt att bygga en flygmaskin där alla sitter bra , fick en flashback där passagerare knappt kom ner i sin mittstol på andra sidan gången , jag satt vid fönster och 2 lediga platser vid sidan av mig , sen kommer en passagerare som har gångplats jämte han som inte satt så bra , hon bara tittade runt och fick kontakt med värdinna som gav henne gångplatsen på min sida.
Take off och servering börjar då ser vi att mannen på andra sidan inte lyckas fälla ner bordet för magen är i vägen

Givetvis är det så att är man för stor får man ju ta eget ansvar och boka ett större säte, alternativt ett annat flygplan. Men lite surt är det när ett bolag haft en bra produkt och köper in nya plan och installerar en sämre produkt.
 

palmen

Moderator
Givetvis är det så att är man för stor får man ju ta eget ansvar och boka ett större säte, alternativt ett annat flygplan. Men lite surt är det när ett bolag haft en bra produkt och köper in nya plan och installerar en sämre produkt.
Sämre för vem? De som reser 3 personer kan nu få en egen rad. Reser man två kan man chansa att sitta på yttersta platserna och få ledig mittplats.
Nu har jag inte koll på övriga bolag som flyger 350, men är det någon som bara har 8 säten i bredd i ekonomi? Qatar som de flesta hyllar som bäst (även i ekonomi) har ju tex 3-3-3. Flög Finnair för 2 veckor sedan och på båda flighterna fick jag 3 säten för mig själv som var rätt trevligt.
2-4-2 i plus kan jag hålla med om inte är optimalt, men för en familj på 4 så slipper de sprida ut sig på 2 rader.
Allt går att vrida och vända på till det bättre/sämre.
 

Canadien

Medlem
Nu har jag inte koll på övriga bolag som flyger 350, men är det någon som bara har 8 säten i bredd i ekonomi?
Nej inte sett det, men 2-5-2 är ett annat alternativ. Mittsätet där får det inte värre än ett fönstersäte i 3-3-3 när det gäller antal pax att kliva över när man ska ut.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

palmen

Moderator
Nej inte sett det, men 2-5-2 är ett annat alternativ. Mittsätet där får det inte värre än ett fönstersäte i 3-3-3 när det gäller antal pax att kliva över när man ska ut.
Enda bolag jag kommer på på rak arm som kör 2-5-2 är United. Inte direkt utspritt alternativ. Klart att det är att föredra för de som flyger 2 eller om man får hela 5an själv, men annars kan jag inte se hur det skulle vara bättre än 3-3-3.
 
Toppen