Senaste nytt

Kan man hålla poängen levande mer än 5 år?

Bryant

Medlem
Eurobonuspoäng lever i fem år, men finns det något sätt att "återuppliva" poäng som håller på att förfalla? Min svärfar har 28000 poäng som går ut i februari. Om han för över dessa till mig, blir det då 5års giltighetstid på dessa eller lever de endast februari ut? Om det är så att de får ett nytt bäst före datum så borde jag kunna föra över dem till honom igen? Det kanske inte är så enkelt:), men jag måste fråga.
 

Bryant

Medlem
Jo, det kostar ju. Har har försökt få honom att boka en resa men han vill inte, han anser sig resa tillräckligt mycket i jobbet. Han vill vill förlänga giltighetstiden så han ev kan ta sig till Kuba med poängen.
 

jth

Medlem
Förr i tiden kunde man ju köpa uppgraderingscertifikat för poäng. Dessa gällde i ett år och på så sätt kunde man få ett extra år på poäng som var på väg att förfalla. Numera är väl allt elektroniskt och då är fungerar väl inte detta längre.
 

flying

Medlem
Eurobonuspoäng lever i fem år, men finns det något sätt att "återuppliva" poäng som håller på att förfalla? Min svärfar har 28000 poäng som går ut i februari. Om han för över dessa till mig, blir det då 5års giltighetstid på dessa eller lever de endast februari ut? Om det är så att de får ett nytt bäst före datum så borde jag kunna föra över dem till honom igen? Det kanske inte är så enkelt:), men jag måste fråga.

Enkelt bli Pandion så går poängen aldrig ut:)
 

Stefan62

Medlem
Köp eller låna poängen av honom och res själv alternativt boka hotellnätter.

Sedan tar Du av Dina poäng när han ska resa!
 

harlekin

Medlem
Eurobonuspoäng lever i fem år, men finns det något sätt att "återuppliva" poäng som håller på att förfalla? Min svärfar har 28000 poäng som går ut i februari. Om han för över dessa till mig, blir det då 5års giltighetstid på dessa eller lever de endast februari ut? Om det är så att de får ett nytt bäst före datum så borde jag kunna föra över dem till honom igen? Det kanske inte är så enkelt:), men jag måste fråga.


Om han för över poängen till ett annat konto så får poängen ett nytt förfallodatum 4-5 år fram i tiden. Det står inte i villkoren för poängöverföringar, men det var iaf det som hände när jag prövade :) Just nu lägger de dessutom till 20% poäng om du gör en poängöverföring, men det kostar å andra sidan 15 Euro för varje 1000 poäng du för över. Så om han för över 28000 poäng till ett nytt konto så kommer det kosta 420 Euro, men han borde få ytterligare 5600 poäng på kontot som en bonus www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/overfor-poang/

Men det smidigaste är ju bara att använda upp poängen, och är han inte sugen på en resa eller hotell så kan han ju köpa en hyrbilsvoucher istället, de är giltiga i 1 år www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/transportation/Hertz/

Eller bara växla in 25000 poäng mot ett presentkort på 1000 kr hos t ex Åhlens, det får man ju alltid användning för www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/presentkort/

Och så finns ju poängshoppen också, men då tycker jag presentkorten är mer flexibla www.saseurobonusshop.se
 
Toppen