Senaste nytt

Uppgradera vid gaten på Singapore Airlines

Senator

Moderator
10000kr för att uppgradera hela vägen till Australien anser jag vara ett bra pris.

Jag har redan betalat 18000 kr så om vi lägger på 10 för resan dit och 10 för resan hem så skulle det bli 38000kr t/r och det kan man ju få betydligt billigare business till Australien t.om med SIN blir det billigare att boka en helt ny resa.

Jag håller med @JonasC att det känns som ett ganska bra pris för uppgraderingen. Och @Peterfunck du har rätt. Det är sällan det lönar sig att uppgradera sen. Den gode @agehall har ett bra tips: boka direkt den kabinen du vill åka. Det lönar sig som oftast, och det som garanterar du får åka den kabinen du önskar.
 

igelkotten

Medlem
Beror ju på vad man betalat. Har man betalat 15000 för premium economy redan så innebär det i teorin att man uppgraderar till att åka Business för 35000 om man uppgraderar båda vägarna. Det är inte ett billigt pris, även om det inte är "jättedyrt" heller. Brukar gå att få Business från 25.000 kronor ungefär om man köper billigaste business

Priset man redan betalat är ju en sunk cost. Kostnaden 10k är ju priset för att gå från premium eco till business hela vägen från Europa till Australien - alldeles oavsett vad man betalade innan.

Av nyfikenhet - vad kostade business samma resa när TS bokade?
 

Canadien

Medlem
Priset man redan betalat är ju en sunk cost. Kostnaden 10k är ju priset för att gå från premium eco till business hela vägen från Europa till Australien - alldeles oavsett vad man betalade innan.

Av nyfikenhet - vad kostade business samma resa när TS bokade?

Inte exakt samma datapoint, men när jag ett par gånger bokat business till Australien med SQ så här det kostat ca 26-28000 t o r från Stockholm. Hade jag valt PE så hade det blivit ungefär halva priset. Alltså dyrt att uppgradera i efterhand för 20000 t o r.
 
Toppen