Senaste nytt

Uppgradera vid gaten på Singapore Airlines

Hej igen. Nu har jag varit inne på SQ och tittat på vad det skulle kosta att buda på en plats i business class från premium E och spannet ligger på 1000-2700 Singapore dollar och då är detta bara för flyget FRA-SIN och inte hela vägen till MEL. Kommer priset att sjunka ju närmare det är dags att flyga eller vad tror ni? ska man kontakta resebyrån och se vad det kostar nu att uppgradera eller vänta tills man nästan ska åka och då testa vid gaten som var min första ide...
 

Senator

Moderator
Hej igen. Nu har jag varit inne på SQ och tittat på vad det skulle kosta att buda på en plats i business class från premium E och spannet ligger på 1000-2700 Singapore dollar och då är detta bara för flyget FRA-SIN och inte hela vägen till MEL. Kommer priset att sjunka ju närmare det är dags att flyga eller vad tror ni? ska man kontakta resebyrån och se vad det kostar nu att uppgradera eller vänta tills man nästan ska åka och då testa vid gaten som var min första ide...

I fallet kontakt med resebyrå så blir nog alternativet att boka om biljetten från Premium till Business och inte en uppgradering per se. Med de priser du ser på uppgraderingar är det inte omöjligt att detta är en mycket billigare lösning.

Hmm man kanske ska pröva uppgradera till FIRST från business

£1.200 kostade det LHR-SIN i loungen hösten 2017. Andra vägen var det mycket dyrare:
 
Nu har jag kollat med att uppgradera från Got-Mel för tydligen kunde man endast välja en hel väg och inte bara en delsträcka...priset ligger då på cirka 10 000kr/person och det tycker jag fortfarande är väldigt dyrt för bara en väg då vi redan har betalt bra mycket för premium redan. Min fråga till er som reser mycket är att är det värt pengarna att sitta i buisness vs premium eco, har läst att SIN premium är mycket bra? Alternativt är att pröva vid checkin istället...
 
Jag har redan betalat 18000 kr så om vi lägger på 10 för resan dit och 10 för resan hem så skulle det bli 38000kr t/r och det kan man ju få betydligt billigare business till Australien t.om med SIN blir det billigare att boka en helt ny resa.
 

palmen

Moderator
10000kr för att uppgradera hela vägen till Australien anser jag vara ett bra pris.
Beror ju på vad man betalat. Har man betalat 15000 för premium economy redan så innebär det i teorin att man uppgraderar till att åka Business för 35000 om man uppgraderar båda vägarna. Det är inte ett billigt pris, även om det inte är "jättedyrt" heller. Brukar gå att få Business från 25.000 kronor ungefär om man köper billigaste business
 
Toppen