Senaste nytt

Sökes: Bonusresa till Bali

sunq

Ny medlem
Hej!

Sitter och läser på och försöker förstå bästa möjlighet till att boka något trevligt alternativ. Men känns som en ganska stor inlärningskurva i att hitta bra resemål.

Man läser i trådar om lyckade bonusresor och kan inte riktigt förstå hur man ens kommit på dessa mellanlandningar.. Förstår att det ligger mängder av timmars erfarenhet bakom dessa val.

  • Varifrån vill du börja din resa? - Arlanda
  • Var är din destination? - DPS
  • När vill/behöver du resa ut? - Väldigt öppen, men trevligt om det är under vinterperiod. Så mellan februari - maj eller oktober - december 2020
  • När vill/behöver du komma hem? Eftersom jag är väldigt flexibel så 7-14 dagar efter avresa.
  • Hur länge vill du vara borta? 7-14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Vad är din budget? (per person) - Jag har 110k poäng + 2-4-1 biljett
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord - Har aldrig flygit business eller uppåt, knappt åkt bättre än SAS plus..
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Har inget emot andra stopp!

Vet att det här är "lata" vägen ut istället för att lägga många timmars letande. Men jag gör det också vid sidan om!
Har en 2-4-1 som går ut nu i årsskiftet så hade varit smidigt att använda den också!

MVH
Peter
 

palmen

Moderator
Jag skulle ringa till Tallinn och se vad de kan hitta, borde inte vara omöjligt att få till SQ F från London eller Frankfurt i höst med den flexibiliteten. SQ F går inte att söka online heller så du måste ringa.
Du skulle även kunna se om du kan få till ANA F med lite tur, dessa ser man via Uniteds sida, best case scenario om du har fler flighter är om du kanske kan flyga följande hem.
DPS-BKK TG C
BKK-TYO TG F
TYO-LHR NH F
LHR-ARN SAS Plus
 

Axxo

Medlem
Jag skulle ringa till Tallinn och se vad de kan hitta, borde inte vara omöjligt att få till SQ F från London eller Frankfurt i höst med den flexibiliteten. SQ F går inte att söka online heller så du måste ringa.
Du skulle även kunna se om du kan få till ANA F med lite tur, dessa ser man via Uniteds sida, best case scenario om du har fler flighter är om du kanske kan flyga följande hem.
DPS-BKK TG C
BKK-TYO TG F
TYO-LHR NH F
LHR-ARN SAS Plus


Hur långt innan släpper dom SQ first från London eller Frankfurt till Singapore? Går det verkligen att hitta detta till Hösten redan nu?
 

sunq

Ny medlem
Jag skulle ringa till Tallinn och se vad de kan hitta, borde inte vara omöjligt att få till SQ F från London eller Frankfurt i höst med den flexibiliteten. SQ F går inte att söka online heller så du måste ringa.
Du skulle även kunna se om du kan få till ANA F med lite tur, dessa ser man via Uniteds sida, best case scenario om du har fler flighter är om du kanske kan flyga följande hem.
DPS-BKK TG C
BKK-TYO TG F
TYO-LHR NH F
LHR-ARN SAS Plus


Då jag aldrig ringt till Tallinn-kontoret så kommer ju frågan fram.. Kan de hjälpa att söka lite random eller behöver man ha alla flygplatskoder och redan ha kollat upp tillgänglighet innan?

Eller fungerar de som en resebyrå typ?
 

palmen

Moderator
Hur långt innan släpper dom SQ first från London eller Frankfurt till Singapore? Går det verkligen att hitta detta till Hösten redan nu?
Det brukar släppas 359 dagar innan. Jag kunde hitta massor i somras när jag letade i höstas. Ring in och fråga hur långt fram de kan se, ingen annan än SAS kan svara på detta med säkerhet.
 

palmen

Moderator
Då jag aldrig ringt till Tallinn-kontoret så kommer ju frågan fram.. Kan de hjälpa att söka lite random eller behöver man ha alla flygplatskoder och redan ha kollat upp tillgänglighet innan?

Eller fungerar de som en resebyrå typ?
Det är ingen resebyrå, men du kan ge dom förslag. Säg att du vill åka till Bali med Singapore First från London eller Frankfurt och se vad de hittar.
Vill du försöka bygga svårare rutt måste du även vara mycket mer påläst och finns risk att Tallinn inte vill boka beroende på dagsform.
 

Axxo

Medlem
Ok, jag bokade en Bali trip den 7 oktober till den 18 oktober.

GOT - ISL - DPS = Turkish Business
DPS - SIN - COP - GOT = Singapore Business

Jag fråga Tallin om dom hade någon First från Europa till Singapore runt dom datumen dom sa att det inte har släppts än.
 

palmen

Moderator
Eurobonus awards i SQ First till och från London har jag hittat mycket av men Frankfurt var en nyhet för mig. Är det många som lyckats boka det?
Har sett en rapport om att man lyckats boka från Frankfurt. Inte vanligt men inte omöjligt heller.


Ok, jag bokade en Bali trip den 7 oktober till den 18 oktober.

GOT - ISL - DPS = Turkish Business
DPS - SIN - COP - GOT = Singapore Business

Jag fråga Tallin om dom hade någon First från Europa till Singapore runt dom datumen dom sa att det inte har släppts än.
Sökte de över huvud taget? Finns en del i Tallinn som påstår att det inte finns några biljetter med något bolag över huvud taget i höst. Men andra ord, lita inte på vad de säger.
 
Toppen