Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

JohanE

Medlem
Svaret på min fråga finns säkert här i tråden men att gå igenom 79 sidor känns lite för omständigt.

Jag har tre stycken 2-4-1 vouchers. Får jag behålla dem även om jag avslutar mitt Amex? Vi kommer att använda Amex det kommande året med min fru som huvudkontohavare.

Tack på förhand.
 

Norla

Medlem
Svaret på min fråga finns säkert här i tråden men att gå igenom 79 sidor känns lite för omständigt.

Jag har tre stycken 2-4-1 vouchers. Får jag behålla dem även om jag avslutar mitt Amex? Vi kommer att använda Amex det kommande året med min fru som huvudkontohavare.

Tack på förhand.

Fortfarande giltiga. De flesta svaren finns i första posten.
 

samet

Medlem
Svaret på min fråga finns säkert här i tråden men att gå igenom 79 sidor känns lite för omständigt.

Jag har tre stycken 2-4-1 vouchers. Får jag behålla dem även om jag avslutar mitt Amex? Vi kommer att använda Amex det kommande året med min fru som huvudkontohavare.

Tack på förhand.

Jag låter bli att dryga.

Ja! Du får behålla dina 241 vochers även om du avslutar ditt Amexkort.
 
Om du har fått en voucher och sen säger upp kortet så är vouchern fortfarande giltig, precis som om du skulle haft kvar ditt Amex.

Svaret på min fråga finns säkert här i tråden men att gå igenom 79 sidor känns lite för omständigt.

Jag har tre stycken 2-4-1 vouchers. Får jag behålla dem även om jag avslutar mitt Amex? Vi kommer att använda Amex det kommande året med min fru som huvudkontohavare.

Tack på förhand.
Visst, 79 sidor är jobbigt att läsa, men ett inlägg är inte speciellt jobbigt att läsa. Förstår citatet är från första posten i tråden!

Ett tips, här på BC och såna här långa generella trådar så brukar första inlägget bestå av väldigt matnyttig information.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Om jag ska boka en 2-4-1, måste jag då göra det via sas.se, eller hur gör man?
 
Oj! Det är första gången de bytt sedan de började med vouchers bokning tror jag?
Tror de implementerat ett nytt callsystem!

Ursäkta om ämnet varit uppe tidigare, men har letat och inte hittat.
Hur brukar det se ut mellan nyår och 13-helgen? Brukar bolagen släppa bonusresor några dagar innan även under den perioden? Om dom gör det, brukar det vara färre, eller ungefär så många som släpps dagligen just nu?
Vilka bolag kan man hoppas på? Lufthansa? Singapore Airlines? ANA?

Är ute efter en förstaklass till Asien eller USA en dryg vecka under den tidsperioden, och kan boka med ett par dagars varsel. Kommer det vara möjligt, eller lika bra att ge upp planerna redan nu?
Hittade Singapore first för två på något enstaka datum mellan lhr och sin!

Om jag ska boka en 2-4-1, måste jag då göra det via sas.se, eller hur gör man?
Det går att göra.
 
Last edited by a moderator:

squeezen

Medlem
jag har vid inloggning bara en voucher enligt grafiken på sas, men har två. Fler som har detta problem? Ska man bara ligga lågt eller ringa in och säkra inget gått fel med tanke på året glider mot sitt slut...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen