Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

De släpper för fullt F-awards. Det är specifikt Eurobonus som inte får några awards. Läs i den andra tråden om det, så kan du se min tes om det, och på så sätt söka lite lättare,
Skulle du vilja länka till den "andra tråden"? Jag kikade i "Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng"-tråden, men hittade ingen tes där.
 

Tonton

Medlem
Läst de men tycks inte stämma i detta fall. :(

Jag bokade LH F så sent som i förrgår med Eurobonuspoäng - så platser finns det allt. Det är bara väldigt snålt tilltaget, och man får gräva lite i det.

Vi får verkligen hoppas de släpper lös lite mer i framtiden igen - annars ser jag ännu större värde av mina Miles and more-poäng :)
 

MartinH

Medlem
Den routingen borde inte vara något problem för någon av dem. Har du Amex-voucher så är det Tallinn som gäller. Tallinn brukar dock inte vilja söka leg för leg i Business.
Det borde inte vara problem med den routingen, men jag har faktiskt fått nej på Honolulu-Bali. Jag lyckades boka HNL-NRT via SFO online. När jag sen ville fortsätta vidare till Bali så tog det stopp. Tallinn tyckte att jag redan "hade fått" mer än jag borde.
 
Jag bokade LH F så sent som i förrgår med Eurobonuspoäng - så platser finns det allt. Det är bara väldigt snålt tilltaget, och man får gräva lite i det.

Vi får verkligen hoppas de släpper lös lite mer i framtiden igen - annars ser jag ännu större värde av mina Miles and more-poäng :)
I star alliance avtalet så måste de ju släppa platser. Synd bara om de gör skiften ännu mer svårtillgänglig.

Bra att du lyckats boka. Jag har själv sett några platser de närmsta dagarna, men de är just 12,13,14 dagar framöver som verkar vara helt tomt. :(
Air China fungerar väl det också! Hahahah
 

Diana

Medlem
Hej!

Vi blir lite nojjiga här över att tre av fem platser försvunnit från en flight som vi vill boka till HNL. Men behöver boka via Tallinn för att kunna sätta ihop en resa från DPS-NRT först (12 timmar layover) och sedan vidare till HNL.

Kan vi boka NRT-HNL på SAS hemsida med 2-4-1 voucher och sedan ringa till Tallinn på måndag och lägga till DPS-NRT delen?
Ser också att de redan lagt till en service fee på 900 kr, kommer det läggas till ytterliga
 

palmen

Moderator
Hej!

Vi blir lite nojjiga här över att tre av fem platser försvunnit från en flight som vi vill boka till HNL. Men behöver boka via Tallinn för att kunna sätta ihop en resa från DPS-NRT först (12 timmar layover) och sedan vidare till HNL.

Kan vi boka NRT-HNL på SAS hemsida med 2-4-1 voucher och sedan ringa till Tallinn på måndag och lägga till DPS-NRT delen?
Ser också att de redan lagt till en service fee på 900 kr, kommer det läggas till ytterliga
Det ska inte vara några problem normalt sätt att göra så, ni kommer få betala 150 kronor i ändringsavgift per person dock.

Sen kanske man ska lägga till en liten brasklapp om att SAS Tallinn ändrar regler typ varje dag, men jag har inte hört något som blivit nekad att lägga till flighter så länge Tallinn hittar dom och det är en reasonable routing.
 
Såg precis i sas appen av min bonusresa som avgår på torsdag att själva namnet på bokningsklassen har ändrats till SAS Business "Bonus" vilket jag inte sett tidigare. Borde väl inte påverka något så sett, men någon som märkt detta också?
 
Toppen