Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

SAS Awardbiljetter
Jag har alltid trott att man ej kan ändra en pågående resa men lärde mig nyligen att det går att ändra vilken avgångstid man vill resa.

Man kan alltså inte ändra routing men man kan boka om sig på en tidigare/senare avgång. Detta går att göras från att incheckningen öppnar och ändå fram till avgång och görs under ”mina bokinkngar” på SAS.se eller i appen när man Checkar In.

Hur som helst så ville jag bara dela med mig om detta ifall andra också missat det.

0d15a1df7df62a2507fe144ef14705c0.plist


55c0ccabe5f5259df8b7ee9fba30c67d.plist
 

andreas

Medlem
SAS Awardbiljetter
Jag har alltid trott att man ej kan ändra en pågående resa men lärde mig nyligen att det går att ändra vilken avgångstid man vill resa.

Man kan alltså inte ändra routing men man kan boka om sig på en tidigare/senare avgång. Detta går att göras från att incheckningen öppnar och ändå fram till avgång och görs under ”mina bokinkngar” på SAS.se eller i appen när man Checkar In.

Hur som helst så ville jag bara dela med mig om detta ifall andra också missat det.

0d15a1df7df62a2507fe144ef14705c0.plist


55c0ccabe5f5259df8b7ee9fba30c67d.plist

Funkar jättebra så länge det finns bonus-biljetter kvar på avgångarna! Fördelen är att du kan ändra hemresan efter utresa (+-24h ish). Tillika om man vill korta ned eller utöka ett byte :)
 
Verkar inte som att Lufthansa släppt några first class Award 12, 13 eller 14 dagar framåt. Inte till NÅGON destination.
Möjligtvis Black-out?
eller är något annat i görningen? Var inte så här förra året..
 

Tonton

Medlem
Verkar inte som att Lufthansa släppt några first class Award 12, 13 eller 14 dagar framåt. Inte till NÅGON destination.
Möjligtvis Black-out?
eller är något annat i görningen? Var inte så här förra året..
De släpper för fullt F-awards. Det är specifikt Eurobonus som inte får några awards. Läs i den andra tråden om det, så kan du se min tes om det, och på så sätt söka lite lättare,
 
Toppen