Senaste nytt

SAS Mastercard, dubbla poäng 13-15 december 2019

Greger

Medlem
Ursäkta att jag sällar mig till skaran som frågar om gränsen för revolut top-up samt Billhop/Betalo (medveten ni säkert tröttnat på detta). Jag har förstått att man har gränsen på 24000 kr / 4 dygn och 10000 kr / dygn. Men har sökt igenom gamla trådar och kan inte hitta svaret på min fråga:

Är denna gräns ömsesidigt uteslutande från att betala räkningar med Billhop/Betalo som jag förmodar är samma eller "kannibaliserar" man på denna gräns och behöver välja vilken omfattning man ska satsa på dessa två alternativ? exempelvis dag 1 (fredag) kan man bara betala räkningar 5000 kr och sedan bara toppa upp 5000 kr?
 

gneken

Medlem
Ursäkta att jag sällar mig till skaran som frågar om gränsen för revolut top-up samt Billhop/Betalo (medveten ni säkert tröttnat på detta). Jag har förstått att man har gränsen på 24000 kr / 4 dygn och 10000 kr / dygn. Men har sökt igenom gamla trådar och kan inte hitta svaret på min fråga:

Är denna gräns ömsesidigt uteslutande från att betala räkningar med Billhop/Betalo som jag förmodar är samma eller "kannibaliserar" man på denna gräns och behöver välja vilken omfattning man ska satsa på dessa två alternativ? exempelvis dag 1 (fredag) kan man bara betala räkningar 5000 kr och sedan bara toppa upp 5000 kr?
Ja, du ska exempelvis kunna betala fakturor med billhop för 5000 och sen kunna göra topup till revolut på 5000 under 24h
 

Nikje

Medlem
Kontakt via appen funkade tack och lov även för mig, manuellt tillagd! (Extra bra att det är den helgen som Kötthallen i Järfälla, som tyvärr inte tar Amex, har julskinka av Ibericogris, intressant att testa):).
 

adhoc76

Medlem
Fick just mail från SAS guldsupport att jag är manuellt tillägg. Åker till USA över jul/nyår. Har redan uppnått två vouchers med Elite. Har därutöver Amex Platinum och Mastercard Premium som av vad jag förstår omfattas av kampanjen för köp i utländsk valuta under tiden jag är borta. Har jag fattat rätt att det ur intjäningssynpunkt är bäst att använda Mastercard Premium?
 

molntankar

Medlem
Fick just mail från SAS guldsupport att jag är manuellt tillägg. Åker till USA över jul/nyår. Har redan uppnått två vouchers med Elite. Har därutöver Amex Platinum och Mastercard Premium som av vad jag förstår omfattas av kampanjen för köp i utländsk valuta under tiden jag är borta. Har jag fattat rätt att det ur intjäningssynpunkt är bäst att använda Mastercard Premium?

Du kommer få 30p / 100 sek när du är bortrest och handlar i utländsk valuta om du kör SAS MC Premium.

Med AmEx Platinum blir det motsvarande 25p / 100 sek.
 

palmen

Moderator
Fick just mail från SAS guldsupport att jag är manuellt tillägg. Åker till USA över jul/nyår. Har redan uppnått två vouchers med Elite. Har därutöver Amex Platinum och Mastercard Premium som av vad jag förstår omfattas av kampanjen för köp i utländsk valuta under tiden jag är borta. Har jag fattat rätt att det ur intjäningssynpunkt är bäst att använda Mastercard Premium?
Det beror ju på vad du vill samla poäng till, Amex Platinum ger ju 3x MR i utländsk valuta.
Om jag kommer ihåg rätt ger amex platinum 25 euroonuspoäng per 100 kronor vid växling 1:12 från MR om man gjort köpen i utländska valuta. Då är det bättre ur synpunkten att få euroonuspoäng att handla på mastercard kortet.
 

Homer

Medlem
För oss fossilbilsägare gäller som vanligt att optimera sin tankning så det bara är ångor kvar på fredag morgon. Full tank då och sen får man självklart kompletteringstanka söndag kväll också (även om det inte handlar om så många liter då, men varenda droppe räknas ju..).

Köp en sån här 1000 liter , beg. säljs ofta billigt på blocket ;)



28568978-idFFX.jpg
 

Arv

Medlem
Tankesmedja - bokning av resa!?

Har AMEX Elite samt MC premium.

Ska man boka med MC för att få dubbla poäng eller AMEX för reseförsäkringen?

Måste erkänna att jag har dålig koll på MC reseförsäkring (om det ens ingår någon), då jag inte hittar något att läsa om den.
 
Toppen