kerran1980
Medlem
Airbus har snart 8000 beställningar på A320NEO familjen, av dessa är mindre än 40 på A319NEO, ca 3500 på A321NEO/LR/XLR och +5000 på A320NEO. Medparten av A319NEO orderboken tecknades innan Airbus tog in A220 familjen i sitt produktprogram. Det är tveksamt hur många av dessa fåtal A319NEO som ens kommer byggas i slutändan.
A319NEO byggs på samma produktionslina som A320NEO & A321NEO.
Varför skulle ens Airbus vara intresserade att sälja en kraftigt rabatterad A319NEO med obefintlig efterfrågan när man istället utan problem kan sälja en mycket dyrare A321NEO/LR/XLR med hög efterfrågan på samma produktionsslot i fakbriken?
Airbus har ju nyutvecklade A220 familjen som byggs i en egen fakbrik att erbjuda kunden istället som är ansevärt bättre än A319NEO på allt, dessutom med acceptabla leveranstider.
Det är med A220 familjen Airbus konkurrerar mot Embraer 190/195.
Är kunden ändå såpass desperat att kunden MÅSTE ha A319NEO kan kunden lika gärna betala fulla katalogpriset utan någon rabatt alls då Airbus som sagt inte har något problem att fylla fabrikssloten med en mycket dyrare och lönsammare A321NEO.
Jag finner det ytterst osannolikt att SAS koncernledning ens seriöst skulle överväga A319NEO till SAS Scandinavian eller ett nytt "SAS Regional"
A319NEO byggs på samma produktionslina som A320NEO & A321NEO.
Varför skulle ens Airbus vara intresserade att sälja en kraftigt rabatterad A319NEO med obefintlig efterfrågan när man istället utan problem kan sälja en mycket dyrare A321NEO/LR/XLR med hög efterfrågan på samma produktionsslot i fakbriken?
Airbus har ju nyutvecklade A220 familjen som byggs i en egen fakbrik att erbjuda kunden istället som är ansevärt bättre än A319NEO på allt, dessutom med acceptabla leveranstider.
Det är med A220 familjen Airbus konkurrerar mot Embraer 190/195.
Är kunden ändå såpass desperat att kunden MÅSTE ha A319NEO kan kunden lika gärna betala fulla katalogpriset utan någon rabatt alls då Airbus som sagt inte har något problem att fylla fabrikssloten med en mycket dyrare och lönsammare A321NEO.
Jag finner det ytterst osannolikt att SAS koncernledning ens seriöst skulle överväga A319NEO till SAS Scandinavian eller ett nytt "SAS Regional"
Last edited: