Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Gargamel

Medlem
Stay 10 - Challange Completed
Hotell: DubbleTree Miami Airport & Convention Center
Bokat: King Bed Executive Floor
Uppgradering: Ingen
Antal nätter: 1

Jag tog och gav mig själv en uppgradering för min sista stay på resan (och som Gold) genom att bokade Executive och tur var väl det.

Jag är inte jätteimponerad av min Gold upplevelse, får hoppas att det blir bättre som Diamond. Om den inte blir det så är iaf garanterad lounge lite plåster på såren ;)
 

Isak21

Medlem
Stay 10 - Challange Completed
Hotell: DubbleTree Miami Airport & Convention Center
Bokat: King Bed Executive Floor
Uppgradering: Ingen
Antal nätter: 1

Jag tog och gav mig själv en uppgradering för min sista stay på resan (och som Gold) genom att bokade Executive och tur var väl det.

Jag är inte jätteimponerad av min Gold upplevelse, får hoppas att det blir bättre som Diamond. Om den inte blir det så är iaf garanterad lounge lite plåster på såren ;)

Fast om du själv bokar executive finns det inget å uppgradera dig till över det som guld. Boka alltid billigaste om du vill ha potential att kunna uppgraderas.
 

Senator

Moderator
#detgårbranu

69ae21dc89783806438c2ca7152eb853.jpg


Finns inte så många större rum på hotellet. Såg detta i morse när jag lämnade BCN.

Hade bokat billigaste som var Twin Bed
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Tonton - kompensationstråden skrev:
Stad: Buenos Aires, Argentina
Hotell: Curio
Problem: Bokat Queen Bedroom, men fick enbart Twin pga "fullbokat"(det var inte fullbokat), all service suspended på nyårsafton (Bar, restaurang, room service) utan förvarning (jag gillar idén att management ger sina anställda ledigt, men det måste kommuniceras i förväg till gästerna...), När jag bad om hjälp att hitta en restaurang för att äta middag på nyår (hade tänkt köra room service) så sa de bara "too late to find a table" - tack för den!
Kompensation: 82k poäng (Vad jag betalade för de två nätterna)
Klagomål framfört: Feedback mail
Kompensation föreslagen av: tre olika kundtjänstmedarbetare. Första mailet gav mig 30k, andra mailet gav mig ytterligare 30k, det tredje mailet gav mig ytterligare 22k.
Status: HHD

Med det sagt - detta hotellet ligger fint och är fräscht, men jag tvekar starkt på att komma tillbaka. Nästa gång blir det nog Hilton Buenos Aires. Först och främst är de kända för att inte uppgradera rum, sedermera så var det extremt lyhört. Jag kunde höra vad intilliggande rum hade för konversationer, även när de hade lite "mysigt". Och det rum jag fick hade en connecting door till ett annat rum. Dörren emellan rummen hade ett klassiskt nyckelhål mellan rummen där man kunde se igenom. För att lösa detta problemet satte de lite silvertejp på nyckelhålet när jag klagade

Tonton - uppgraderingstråden skrev:
Hotell: Curio By Hilton Buenos Aires
Datum: 28 December - 1 Januari
Bokat rum: Twin Bedroom första två nätterna, Queen Bedroom de sista två nätterna
Uppgradering: Nej, ingen uppgradering trots availability. De vägrade ge mig Queen Bedroom för de två sista nätterna och jag fick istället twin bedroom.
Antal nätter: 4
Status: HHD

Är i Buenos Aires just nu. Bott på no-name hotell senaste nätterna i Colombia och Argentina, men i går morse ångrade jag mig och satte mig i en taxi till Curio Anselmo. Bokade en natt cirka 5 min innan jag anlände runt klockan 11. Dags att ge detta hotellet en andrachans! Med facit i hand så var det av de bättre besluten jag tagit på länge.

Ingen uppgradering, men ett rum 1h senare. Trevlig välkomstpresent. Receptionisten kände igen mig och bad om ursäkt för att hon inte kom ihåg mitt namn, men mindes att jag var från Sverige. Det får man ändå ge dem, nästan ett år sedan jag bodde där. Trevligt välkomnande.

Sedan, det som gör att jag alltid kommer förbli trogen till detta hotellet i Buenos Aires. De hjälpte mig något enormt med allting från stöttning till administration under gårdagskvällen efter gårdagens tråkigheter - som grädde på moset bjöd de mig också på middag och fri minibar. Det är när saker skiter sig, och det sköts bra, som jag verkligen imponeras. Jag bokade direkt en andranatt här. Hotellet är ett år äldre och ett år bättre.

Således inget kompensationsärende denna gången - snarare jag som bör dricksa dem ;)
Hotell: Curio By Hilton Buenos Aires
Datum: 7-9 dec 2019
Bokat rum: Queen Bedroom
Uppgradering: Nej, ingen uppgradering, men tidigt incheckning och grym service.
Antal nätter: 2
Status: HHD
 
Last edited:

fcx

Medlem
Sedan jag blev upplyft till diamanthöjderna för två år sedan har det tyvärr blivit rätt tyst i den här tråden, men plötsligt händer det!

Hotell: Hilton Rotterdam
Bokat: KING GUEST ROOM
Uppgradering: KING EXECUTIVE ROOM
Antal nätter: 2
Status: HHD
 

Isak21

Medlem
Hotell: Hilton Milan
Bokat: King Deluxe Guest Room (ej billigaste, gjorde misstaget som jag själv varnade för tidigare i tråden)
Uppgradering: inget första natten, andra natten större rum med bäddsoffa och separat dusch (Family friendly, sleeps up to 4 with AC)
Antal nätter: 2
Status: HHD

Vi hade en riktigt dubbel vistelse. Vi anlände 16:10 och trots valt rum fanns inget rum ledigt att checka in i. Vi skickades upp till lounge för att vänta (!), fick till slut ett rum men när vi kom dit höll hantverkare på och greja. Till slut fick vi ett tredje rum, som var lite sunkigt. Ganska trist bemötande och start.

Lite klagochatt till Hiltons support och dagen efter fick jag 5.000 poäng, samt personlig kontakt med hotellets guest relations manager som mötte upp oss, beklagade förfarandet och gav oss både fruktbricka, prosecco och nytt rum.

På hotellet kan man som HHD också nyttja full frukost en gång under vistelsen beställt till rummet helt gratis, vilket jag ej sett förut. Det var underbart.
 

TP12

Medlem
Hotell: Conrad Dubai
Bokat: King Deluxe room
Uppgradering: King Executive room
Antal nätter: 5
Status: HHG

Anländer imorgon, ovan upgrade enligt app. Om vi antar att den står sig - någon som bott på hotellet och kan säga något om kvaliteten på frukost i executive lounge kontra frukost i vanliga matsalen?
 
Toppen